۱۳۹۰ اردیبهشت ۳, شنبه

کشته شدن چهار نفر درگیریهای روز گذشته در حوالی سنندج

به گزارش آهوران نیوز: خبر‌ها حاکی از آن است که در درگیری‌های روی داده در روستای حسن آباد در حوالی سنندج ۴ نفر کشته شدند.
آن طور که موکریان نیوز نوشته است، در درگیری‌های روی داده بین افراد نا‌شناس و نیروهای حکومتی در روستای حسن آباد در ۵ کیلومتری شهر سنندج چهار نفراز افراد نا‌شناس کشته شده‌اند.
از هویت کشته شدگان این درگیری‌ها که بعد از ظهر روز گذشته آغاز و تا پاسی از شب ادامه داشت تاکنون خبری در دست نیست.
هم چنین خبرگزاری های دولتی نیز با پرداختن به این موضوع و بدون ذکر نام و تعداد افراد از کشته شدن آنچه "عوامل درگیری های مسلحانه پنجشنبه شب سنندج" می خوانند، خبر داده اند.
منبع: هرانا

هشت فعال عرب در اهواز بازداشت شدند

به گزارش آهوران نیوز: نظرپور، جانشین فرماندهٔ نیروی انتظامی استان خوزستان از دستگیری هشت فعال عرب اهوازی خبر داده است.
جانشین فرماندهٔ نیروی انتظامی استان خوزستان، با اعلام اینکه این افراد در پی یک عملیات اطلاعاتی با همکاری نیروهای اطلاعاتی موسوم به "سربازان گمنام امام زمان" و یگان نیروی انتظامی بازداشت شدند، مدعی شد که ایشان متهم به دست داشتن در حملات مسلحانه در اهواز بوده‌اند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، این هشت تن که از اعضای گروه "خلق عرب اهواز" هستند، در دقایق اولیهٔ صبح امروز پنج شنبه بازداشت شدند.
جانشین فرماندهٔ نیروی انتظامی خوزستان دستگیری این هشت نفر را با حادثهٔ حمله به یک پاسگاه ایست و بازرسی نیروی انتظامی در منطقه ملاشیه اهواز مرتبط دانست.
بر اساس این گزارش، در ۲۶ فروردین ماه سال جاری، دو راکب یک دستگاه موتور سیکلت به این پاسگاه نزدیک شدند و به سوی ماموران تیراندازی کردند که در جریان آن، یک مامور نیروی انتظامی کشته، دو مامور دیگر زخمی و همچنین دو عابر غیرنظامی دیگر هم کشته و زخمی شدند.
شایان ذکر است که حسب سابقه، مقامات امنیتی-قضایی جمهوری اسلامی اندکی پس از وقوع حملات مسلحانه یا بمب گذاری در نقاط مختلف، مدعی شناسایی، دستگیری و در مواردی حتی محاکمه و مجازات عاملان این حملات شده‌اند.
منبع :هرانا

سفیران شورای همکاری علیه ایران به سازمان ملل شکایت کردند

نقش ایران در امور کشورهای همسایه " خرابکارانه " خوانده شد

 به گزارش آهوران نیوز:به خاطر دخالت های ایران در کشورهای خلیجی سفیران عضو شورای همکاری خلیج  در سازمان ملل  شکایت کردند ونقش ایران  را در امور کشورهای همسایه " خرابکارانه "اعلام کردند.
به گزارش العربیه سفیران کشورهای خلیجی عضو شورای همکاری در سازمان ملل روز جمعه 22-4-2011 از دخالت ایران در امور داخلی این کشورها به این سازمان شکایت کردند.
بر اساس گزارش تلویزیون العربیه سفیران شش عضو این شورا در نامه ای که به امضای نمایندگان این کشورها رسیده است با ارسال بیانیه اخیر اجلاس این شورا خطاب به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از دخالت های ایران شکایت کردند.
در این نامه به تحولات بحرین اشاره شده و از دست آوردهای این کشور برای برقراری دموکراسی ، آزادی وامنیت قدردانی شده است.
کشورهای عضو شورای همکاری نامه علی اکبرصالحی وزیر خارجه ایران به سازمان ملل که در آن گفته است دولت بحرین تظاهرات شیعیان را سرکوب کرده و خواستارخروج نیروهای سپرجزیره از این کشور شده است ، به شدت محکوم کردند وآن را دخالت آشکار در امور داخلی خود به شمار آوردند.
سفیران شورای همکاری نقش ایران در امور داخلی خویش را " خرابکارانه " و " تفرقه انگز " خواندند و از شورای امنیت خواستند تدابیرلازم برای متوقف کردن چنین عملکردی را به کار گیرد.

هر کس حقوق انسانها را پایمال کند و مرتکب ظلم و جور شود، روزی پاسخگو خواهد بود.عاقبت قذافی، بشار اسد و علی عبدالله صالح را بنگرید، این نتیجه گرفت رب العالمین است،


شما وضعیت کنونی حسنی مبارک را بررسی کنید که در بیمارستان بازداشت شده است، فرزندانش هم بازداشت شده اند. واقعا چه کسی آنها را به این سرنوشت گرفتار کرده است، عاقبت قذافی، بشار اسد و علی عبدالله صالح را بنگرید، این نتیجه گرفت رب العالمین است، هیچ کس از نزد خدا برای خودش امان‏ نامه‏ای ندارد، هر کس حقوق انسانها را پایمال کند و مرتکب ظلم و جور شود، روزی پاسخگو خواهد بود و باید حساب پس دهد، بنده باشم، شما باشید یا کسانی بهتر از من و شما، هر کس باشد مورد گرفت خدا قرار می گیرد، خداوند با هیچ کس رشته قرابت و خویشاوندی ندارد.
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، سخنان این هفته خود در مراسم نماز جمعه را با تلاوت آیه 120 سوره مبارکه انعام آغاز کرد و در پر تو این آیه، به بیان مطالبی در رابطه با گناه و آثار سوء آن در جوامع بشری پرداخت.
ایشان با بیان اینکه خداوند متعال ذاتی توانا و انتقام گیرنده است، خاطرنشان کرد: وقتی بنده مرتکب گناه می شود مطمئن باشد که خدا از او انتقام خواهد گرفت و او را مورد مؤاخذه قرار خواهد داد، بنابراین تنها راه برای او این است که بلافاصله تسلیم شود و به استغفار و توبه بپردازد.
ایشان ادامه داد: بنده وقتی توبه کرده و از پروردگار خود معذرت خواهی کند، قهر و غضب خدای عزوجل فروکش می کند، همچنین بعد از توبه و استغفار انجام اعمال نیکی همچون، نماز خواندن، روزه گرفتن و مشغول شدن با ذکر و یاد خدا و تلاوت قرآن مجید، موجب می شود که خداوند متعال کاملا بنده را ببخشاید و آثار گناه را به طور کلی از او پاک کند.
ایشان همچنین انسانی را که هیچ وقت مرتکب گناه نشده است، متفاوت با آن انسانی دانست که مرتکب گناه شده و پس از آن توبه کرده است. 
مولانا عبدالحمید علت این تفاوت را باقی ماندن آثار گناه در وجود فرد گناهکار دانست و تاکید کرد: اینگونه نیست که ما بگوئیم، پس از ارتکاب گناه توبه می کنیم و همه چیز تمام می شود، نه، ممکن است گناه انسان بر اثر توبه بخشیده شود اما آثار گناه در وجود او باقی می ماند، بنابراین گناهانی را که ما از آنها توبه کرده ایم، همیشه باید یاد کنیم و همواره بابت آن، از خداوند متعال معافی بطلبیم.
لغزش ها موجب شکست انسان در عرصه زندگی می شوند
مولانا عبدالحمید در ادامه به آزمایشی که مسلمانان صدر اسلام در غزوه احد با آن مواجه شدند اشاره کرد و گفت: در این غزوه حضرت رسول صلی الله علیه وسلم به 40 نفر از صحابه رضی الله عنهم دستور داد بر یک تپه مهم و استراتژیک مستقر شوند و آن را رها نکنند، اما آنان به گمان اینکه لشکر مسلمانان در جنگ پیروز شده است دچار لغزش شدند و این تپه را رها کردند که در نتیجه دشمن از پشت به لشکر مسلمانان حمله کرد و الله تعالی در اثر همین لغزش تمام لشکر صحابه را با شکست مواجه کرد.
ایشان با بیان اینکه لغزش‏ها موجب شکست انسان می شوند، اضافه کرد: اگر لغزش گروهی باشد موجب شکست جماعت و لشکر می شود، اما به هر حال لغزش فردی و اجتماعی هر دو خطرناک اند.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان افزود: بسیاری می گویند ما از نظر مالی ورشکست شده ایم، چنین افرادی باید بررسی کنند که چه عاملی باعث ورشکستگی آنان شده است. اگر ما متوجه نشدیم که علت شکست ما ارتکاب چه گناهی بوده است، باید از تمام گناهان توبه کنیم.
مولاناعبدالحمید همچنین گناهان ظاهری و گناهان باطنی و قلبی را خطرناک توصیف کرد و گفت: الله تعالی می فرماید: شما از گناهان ظاهری و باطنی توبه کنید و مواظب باشید که قلبتان مبتلا به گناه و معصیت نشود، اراده و قصد ارتکاب گناه در شما به وجود نیاید، اگر شیطان شما را دچار وسوسه کرد توبه کنید، از گناهان قلبی بپرهیزید، حسد در دل شما نباشد، تکبر، گناهِ قلب است؛ بنابراین خود را از دیگران برتر ندانید، حب مال و منال دنیا در دلهای شما نباشد، مال ارزش آن را ندارد که به خاطر آن نماز قضا کنیم، روزه نگیریم، زکات پرداخت نکنیم، حقوق مردم را تلف کنیم، دَین (قرض) مردم را نپردازیم، در تقسیم مال میراث خیانت کنیم و حق خواهران و مادر و حق همسر میت را پرداخت نکنیم و...

هر کس حقوق انسانها را پایمال کند باید روزی پاسخگو 
 باشد
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: بخل، گناه قلب است و حب مال وقتی در دل انسان جای بگیرد، انسان بخیل می شود.
ایشان در ادامه رهنمودهای خود گفت: سعی کنیم غیبت نکنیم، دروغ نگوئیم، کلاهبرداری نکنیم و به مردم آزار نرسانیم، حق مردم را حیف و میل نکنیم، به انسانها و حیوانات ترحم کنیم، حقوق حیوانات را محترم بشماریم و به آنها آزار و اذیت نرسانیم. ما باید به حقوق تمام انسانها احترام بگذاریم، اسلام می گوید شما وقتی با کسی روبرو می شوید به او سلام کنید، اگر راه را بلد نبود او راهنمایی‏ کنید، گرسنه بود لقمه نانی به او بدهید، مریض بود علاجش کنید و اگر پیاده بود سوارش کنید.
اینها همه تعلیمات زیبای دین مبین اسلام هستند و بدون شک، بخش بزرگی از تعالیم اسلام بر این بحث متمرکز شده اند، اگر ما حق انسانی را تلف کردیم، بدانیم که پروردگار متعال در کمین گاه نشسته است و اعمال ما را رصد می کند.
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید اظهار داشت: واقعا چه کسی از عذاب الهی بیمه است؟ به چه کسی تضمین داده شده است که مورد عذاب قرار نمی گیرد؟ کدام عالم، کدام حاجی و کدام حافظ قرآن مجید خود را از عذاب و گرفت خدا ایمن می پندارد؟
شما وضعیت کنونی حسنی مبارک را بررسی کنید که در بیمارستان بازداشت شده است، فرزندانش هم بازداشت شده اند. واقعا چه کسی آنها را به این سرنوشت گرفتار کرده است، عاقبت قذافی، بشار اسد و علی عبدالله صالح را بنگرید، این نتیجه گرفت رب العالمین است، هیچ کس از نزد خدا برای خودش امان‏ نامه‏ای ندارد، هر کس حقوق انسانها را پایمال کند و مرتکب ظلم و جور شود، روزی پاسخگو خواهد بود و  باید حساب پس دهد، بنده باشم، شما باشید یا کسانی بهتر از من و شما، هر کس باشد مورد گرفت خدا قرار می گیرد، خداوند با هیچ کس رشته قرابت و خویشاوندی ندارد.
بسیاری خیال می کنند که جانشین خدا هستند، حال آنکه خدا به هیچ کس حق جانشینی نداده است. خداوند متعال به هیچ کس نگفته است که تو هر کاری بکنی آزادی، تو خطیب مسجد جامع هستی، پیش‏نماز مردم هستی و من با تو کاری ندارم. خیر، خداوند متعال ذره ذره را می بیند و مورد محاسبه قرار می دهد، مگر اینکه لطف و فضلش شامل حال کسی شود.
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در ادامه به جمع بندی سخنانش پرداخت و گفت: به هر حال خداوند متعال در این آیه می فرماید: تمام گناهان را ترک کنید. نمی گوید تنها گناهان کبیره را ترک کنید، گناهان کبیره مهلکات هستند و انسان را از پای در می آورند، اما گناهان صغیره هم خطرناک اند، گاهی خداوند متعال بر اثر ارتکاب گناه صغیره انسان را بسیار سخت مورد مواخذه قرار می دهد.
بنابراین همه گناهان را ترک کنید، ظاهر خود را پاک کنید و گناهان ظاهری را ترک کنید، باطن خود را پاک و آراسته کنید و از گناهان باطنی و قلبی نیز بپرهیزید، خلاصه اینکه از همه گناهان دوری کنید که فردا پای من و شما در محل حساب و کتاب، جایی که بهشت و جهنم، هر دو ظاهر هستند، گیر خواهد کرد و فرد گناهکار در آن روز هیچ راه نجاتی به جز عفو و بخشش پروردگار ندارد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین خاطرنشان کرد: تمام مشکلاتی که امروز دامنگیر عالم اسلام شده اند، نتیجه گناهان هستند؛ مشکلاتی که ما در منطقه خود داریم نیز همه نتیجه گناهان هستند. گناه وقتی عام شود، نا امنی به وجود می آورد، که یکی از عذابهای الهی است، عذاب الهی در اشکال مختلفی رخ می نماید، گاهی به شکل قحط می آید و گاهی به شکل طوفان و زلزله. زلزله اخیر ژاپن نتیجه معصیت، ناشاکری، غفلت و نتیجه پرستش غیر خدا بود. خداوند متعال مردم یک منطفه را با عذاب خود مبتلا می کند و به دیگران می گوید درس عبرت بگیرید، او نمی خواهد تمام انسانها را در دنیا عذاب دهد و بدین ترتیب دنیا را تبدیل به جهنم بکند.
ایشان خطاب به نمازگزاران حاضر در مسجد جامع مکی زاهدان ادامه داد: برگردیم و سر در گریبان فرو ببریم و ببینیم چه گناهانی مرتکب می شویم، متاسفانه امروزه در تک تک خانه ها نافرمانی خدا صورت می گیرد، نمازهای نفلی کم رنگ شده اند و دختران و پسران بالغ نماز قضا می کنند، حتی برخی افراد سالخورده هم نماز صبح آنها قضا می شود.
حیا، بزرگترین شاخه درخت تنومند ایمان است
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در فراز دیگری از سخنان این هفته خود به بیان اهمیت مقوله «حیا» در جامعه پرداخت و گفت: حیا در جامعه بسیار مهم و حیاتی است. در واقع حیا، بزرگترین شاخه درخت تنومند ایمان است، حیا اگر در جامعه نباشد، هیچ چیز در آن باقی نخواهد ماند. بدانیم که تنها ایمان نمی تواند نجات دهندۀ انسان باشد. حیا است که انسان را به کارهای خیر وادار می کند، حیا است که انسان را از نگاه حرام برحذر می دارد، حیا است که خواهران و مادران ما را وادار می کند که حجاب اسلامی را رعایت کنند و زینتهای خود را برای مردان بیگانه ظاهر نکنند.
ایشان در ادامه ضمن توصیه بانوان مسلمان به رعایت حجاب اسلامی خاطرنشان کرد: اسلام نفرموده که زنان حتما باید برقع بزنند و از مقنعه استفاده کنند، با همین چادری که دارند می توانند چهره خود را در مواجهه با مردان بیگانه به خوبی بپوشند، این پوشش اسلامی باید در هر شرایطی رعایت شود.
مولانا عبدالحمید ادامه داد: مسلمانان باید دستورات و مقررات خدا را مدنظر قرار دهند، امروزه متاسفانه در جامعه ما وضعیت پوشش اسلامی بسیار نامطلوب است، گزارش می رسد که در بازارها و دیگر اماکن، حجاب رعایت نمی شود، این وضعیت بسیار نگران کننده است، زیرا در جامعه ای که پوشش اسلامی رعایت نشود، فساد عام می شود و مشکلات و گرفتاری ها شکل می گیرند. در مقابل، هر جامعه ای که افراد آن مقررات و قوانین خدا را رعایت کنند، آن جامعه سالم می ماند، بنابراین پرهیز از گناه بسیار مهم و حیاتی است.
پدران باید خانواده را مدیریت کنند
ایشان در ادامه تاکید کرد: پدران و شوهران باید به وظایف خود آگاه باشند، من نمی  گویم که بدبین باشند، اما شرایط کنونی جامعه ما هشداردهنده است. این موبایلهایی که امروزه در جامعه رواج پیدا کرده اند، علاوه بر اینکه از آنها می توان استفاده های مناسب و مفیدی کرد، خطراتی نیز برای جامعه در پی دارند. من نمی گویم که بدبین باشید و بداخلاقی کنید، اما به قول معروف باید چهار چشم و چهار گوش داشته باشید و مراقبت کنید. مدیریت کنید، و مدیریت شما باید صحیح باشد.

فیلترشکن 2 اردیبهشت


در ادامه مطلب فیلترشکن 1 اردیبهشت

وقوع درگیری مسلحانه در اطراف شهر سنندج

میان ماموران انتظامی جمهوری اسلامی و افراد مسلح در حومه سنندج درگیری رخ داده است. خبرگزاری مهر از قول مسئولان نیروی انتظامی استان کردستان می گوید این درگیری در روستای حسن آباد در پنج کیلومتری شهر سنندج بعد از ظهر امروز رخ داد.
در حالی که محمود احمدی نژاد در استان کردستان به سر می برد ، عصر امروز در روستای حسن آباد از توابع سنندج درگیری سختی بین مردم و نیروهای انتظامی و امنیتی در گرفت . به گزارش شاهدان عینی ، در جریان این درگیری و تیراندازی دستکم 6 نفر از مردم عادی کشته و زخمی شده اند ، از آنجایی که مامورین افرادی که مورد اصایت گلوله قرار گرفته اند با خود برده است هنوز از سرنوشت آنها اطلاع دقیقی در دست نیست ، مطابق این گزارش همچنین 5 مامور امنیتی و انتظامی در این درگیری زخمی شده اند .
هم اکنون تمامی ورودی خروجی های حسن آباد از سوی ماموران انتظامی بسته شده است و به هیچ فرد و ماشینی اجازه ورود و خروج از آن منطقه را نمی دهند. اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد.
www.iranglobal.info/I-G.php?mid=2-66385

دولتی که در دهان امام زد

در جنگِ ماندن و رفتنِ وزیر اطلاعات کار به لشکر کشی کشیده. نیروهای آقا اعم از پاچه‏گیر و سیاهکار و کرکری‏خوان به وظایف خود عمل کرده‏اند. از کفن پوشان که خبری نیست برای مهمِ سرکوب، به سوریه اعزام شده‏اند. نیروهای دولت که در نبرد با ملت در جاخالی دادن متخصص شده‏اند تا اینجا با ویراژ در رفته‏اند. سنگپرانیهای مکتبی آنها هم هیچ سر عمامه پیچیده‏ای را نشکسته. آبرویی وجود ندارد که دو طرف نگران ریختن یا ماندنش باشند.
حالا با اینهمه کُشتی، مهم نیست وزیر اطلاعات بماند یا برود مهم اینجاست نظامی که امام‏اش فریاد می‏زد در دهان دولت می‏زند، دولتِ خودش در دهانِ امام‏اش زد.
عبدالقادر بلوچ

صداوسیمای ایران بسیاری مخاطبان خود را از دست داده است

یک تحقیق رسمی از افزایش میزان استفاده مردم در شبکه‌های ماهواره‌ای خبر می‌دهد و تاکید می‌نکد که رسانه ملی تا از دست دادن همه مخاطبان فاصله چندانی ندارد.
به گزارش کلمه، براساس یک گزارش تحلیلی که توسط مرکز پژوهش‌های صدا و سیما در اسفند ۸۹ تهیه شده، میزان مراجعه مردم به شبکه های ماهواره‌ای به میزان زیادی افزایش یافته است.
در این گزارش تصریح شده که در گذشته بیشترین مراجعه از سوی طبقه متوسط شهری بوده، در حالی که در ماههای اخیر موج استفاده از ماهواره به مناطق حاشیه‌ای و محروم، به‌ویژه در شهرستان‌ها و روستاها، نیز رسیده است.
بر اساس این گزارش، تعدد شبکه‌های ماهواره‌ای و تنوع برنامه‌های آنها موجب شده تا این شبکه‌ها طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جذب کنند.
نویسندگان این گزارش همچنین تبعات و آسیب‌های فرهنگی ناشی از این وضعیت را مطرح کرده و بر ضرورت چاره‌اندیشی در این زمینه تاکید کرده‌اند.
این در حالی است که برخی کارشناسان صداوسیما و نخبگان حوزه رسانه معتقدند رسانه ملی نه تنها بسیاری مخاطبان خود را از دست داده، که هیچ‌گونه توانی برای حفظ مخاطبان باقی‌مانده فعلی خود نیز ندارد.
این دسته از صاحب نظران که نظر آنها در تابستان ۸۹ به اطلاع مسئولان صدا و سیما نیز رسیده است، صریحا اعلام کرده‌اند که رسانه ملی تا از دست دادن همه مخاطبان فاصله چندانی ندارد.

امام زمان يا ظهور کند یا به زور وادار به ظهورش می‌کنیم!


خبر گزاری آهوران نیوز: شاید بتوان گفت در میان ادیان و مذاهب منحرف جهان, مذهب شیعه اثناعشری؛ خرافی ترین مکتب و منشی باشد که از هر لحاظ با قرآن کریم و با عقل سالم و فطرت پاک انسانی و حتی با خود در تضاد و تناقض کامل و آشکار است.
دروغها و تناقضات عقیدة شیعه شانس آورده که در طول تاریخ؛ کسی از اهل علم و دانش به آن اهمیت جدی نداده و برای ابطال آن هیچ تلاش مؤثری صورت نگرفته است و الا در همان صدر اسلام منقرض می‌شد.
تنها واکنشی که اهل سنت نسبت به آن نشان داده اند فقط موضع شرعی اسلام را نسبت به آن بیان داشته اند, اما تلاشهایی که در جهت ابطال آن صورت گرفته بسیار محدود و متأخر بوده است.
از بارزترین آن؛ تلاش شیخ الاسلام بن تیمیه در قرن هشتم هجری بود که آنهم واکنشی به یاوه سرایی و شبهه پراکنی بن مطهر حلی بوده و تلاش بعضی بعضی علمای دیگر اهل سنت مانند شاه عبدالعزیز دهلوی و علامه آلوسی و سویدی بغدادی و بعضی علمای هند و دیگرانی که بسیار متاخر بلکه صدها سال بعد از ظهور این خرافات بوده است.
امروز در عصر بلوغ رسانه و انفجار دانش اگر یک تلاش علمی منظم و جدی صورت گیرد بدون شک رسوایی این خرافات به حدی آشکار است که در مدتی بسیار کم خود فریب خوردگان این خرافات می‌توانند باطل بودن و متناقض بودن آن را درک نموده و برای دیگران بیان کنند.
مهدویت یا خرافۀ مهدی منتظر یکی از بارزترین پس لرزه های خرافۀ بزرگ امامت است که به گونۀ بسیار مسخره و خنده داری بروز کرده و امروزه به عنوان یک حقیقت مسلم و غیر قابل انکاری ترویج و تبلیغ می‌شود.
حتی بعضی ها که وقاحت را ماسک دانش و افتخار می دانند صدها آیه برای این افسانه مسخره تراشیده و آیات کریمه قرآن عزیز را سعی کرده اند که به آن بچسبانند.
اما اخیرا سناریوی خیالی امام زمان و ادعای ظهور خلاف دین و عقل او؛ شکل بسیار جذابی اختیار کرده است! یک فلیم حقیقی و تماشایی جهانی!
فیلمی که بازیگران آن از یک سو دزدان حرفه‌ای مال و ناموس مردم به شدت برای این افسانه و شخصیت تخیلی آن تبلیغ می‌کنند و به آن پروبال می‌دهند به گونه ای که نزدیک است بخش بزرگی از جامعه باور کنند که واقعا امام زمانی وجود دارد!
طبعا این دزدان حرفه‌ای که کلید بانکهای و گاو صندوقها و حتی اختیار نانِ شب بخش بزرگی از مردم بیچاره و فریب خوردۀ شیعه را در اختیار گرفته اند؛ به هیچ وجه مایل نیستند که آحاد جامعه از عمق این افسانه و خرافه سر در بیارد و در بارة جزئیات و مشخصات و تاریخِ به اصطلاح ظهور او چیزی بدانند!!
چون این به معنای پایان بازی و رسوایی بازیگران و محاکمه آنان خواهد بود! لذا بسیار خونسرد و بی خیال چنانکه تا کنون سعی کرده اند اکنون هم تلاش دارند مردم را سر گردان و سردرگم و کلافه نگهدارند تا این بازار مفت خواری سهم امام که در مجموع سر از میلیاردها و تریلیونها در می آورد ادامه داشته باشد!
اما از سویی بخش دیگری از بازیگران این فیلم جذاب و حقیقی بخشی از جامعۀ شیعه همیشه به این سناریو به دید شک نگاه کرده و کجکاو بوده‌اند.
عده ای که حق جو بوده هدایت شده و حقیقت را دریافته اند؛ عده ای سرگردان مانده اند. و اینک عده ای دیگر که به قدرت سیاسی و رسانه دست یافته اند اصرار جدی دارند که به این سناریو پایان دهند!
البته نه اینکه کلا موضوع را حذف کنند بلکه مسئله امام غائب را منطقی یکسره کنند! اگر هست باید ظهور کند! اگر نیست که نیست پس باید تکلیف مشخص شود.
لذا بر اساس روایات ساختگی و جعلی خودشان سید علی خامنه‌ای را سید خراسانی و احمدی نژاد را شیعب صالح و حسن نصرالله را سید یمانی معرفی کرده تا با کمک هم نقش امام زمان و دستیاران او را بازی کرده و خود را نماینده تام الاختیار خداوند متعال در زمین و همة کارة این جهان معرفی کنند و چند صباحی که زنده هستند آرزوهای خود را به کرسی بنشانند.
در اینجا نکتۀ بسیار ظریفی نهفته است و آن اینکه دزدان حرفه ای و خمس بیگران شهوتران که با لباس مقدس روحانیت بر کول مردم سوار شده اند همیشه می دانسته اند و یقین کامل داشته اند که بازی مهدویت؛ یک سناریوی دروغین سرگرم کننده ای بیش نیست! که هدف از آن فقط چاپیدن مال و ناموس مردم است!.
و لذا از همان اوایل در روایات جعلی و حواشی سخنان آیات عظام اشاراتی وجود دارد که اسم امام زمان را کسی نمی‌داند, و اگر کسی ادعا کند دروغگوست! خود امام زمان را هیچکس نمی بیند و اگر کسی ادعا کند دروغ می‌‌گوید!
اخیرا هم بارها گفته شده که صریح ترینش همین یک هفته پیش بود که آیت الله جوادی آملی احتمال ظهور مهدی افسانه ای را میلیونها سال عقب تر کشاند! دو سال پیش قبل از وفات آیت الله بهجت نیز در سخنان ایشان بود که: ممکن است امام زمان ناراحت شود و هیچوقت ظهور نکند!
طبعا هیچکدام این سخنان در حالات عادی گفته نشده! تقریا همه جزو سخنان غیر عادی و غیر طبیعی است که از زبان و قلم آنان در اوقات روحی و روانی خاصی که فشار درونی یا بیرونی بسیار شدید بوده بیرون زده! و به اصل ماجرا که دروغی بیش نیست اشاره شده است.
از سوی دیگر بعضی هایی که اساسا جزو مفت خواران و دزدان حرفه ای نیستند و حقیقتا از روی تدین و به عنوان یک عقیدۀ راستین به این خرافات روی آورده اند.
این گروه پس از سالهای متمادی که با خود کلنجار رفتند و به هر وسیلۀ ممکن سعی می کردند تناقضات و دغدغه های درونی خود مبنی بر خرافی بودن این افسانه را حل کنند نتوانستند و سر انجام به بن بست رسیدند!
چون نه نصی؛ نه نقل صحیحی؛ نه عقل سالمی؛ نه حقایق ملموسی؛ جز مشتی دروغ و اوهام هیچ چیزی این افسانه را تأیید نمی‌کند!!
لذا به تئوریسین های زندۀ این افسانۀ خرافی التی ماتوم دادند که تکلیف ما را با این امام زمان کذایی! مشخص کنید! اگر هست ظهور کند و اگر نیست پس راه و چاره ای بسنجیم.
اینجا هر دو گروه, یعنی گروه تئوریسین های سود جو و دزدان حرفه ای و گروه فریب خوردگان یا عقیدت مندان از همه جا بی خبر و مأیوس در این باره با هم همنظرند که برای روایات جعلی و دروغین موجود در بطون کتب جعلی روایی که شکل احادیث و روایات اهل بیت علیهم السلام را به خود گرفته باید توجیهی بیابند!!
لذا برای سید خراسانی و شعیب بن صالح و سید یمانی مصادیقی خارجی یافتند تا از یک سو هویت کاذب مذهب خرافی مبنی بر دروغ و افسانه را حفظ کنند و در نهایت مریدان مقلد و شیر دهی که پول و ناموس خود را به نام خمس و صیغه در اختیار آنان می‌گذارند در خدمت خود نگه دارند!
و از سوی دیگر در میدان رقابت تاریخی با اهل سنت از قافله عقب نمانند چون به هر حال اعتراف به هر دو حقیقت تلخ است! اعتراف به بطلان مذهب شیعه اثناعشری! و اعتراف به حقانیت عقیده اهل سنت! جز برای اهل ایمان و حقیقت جویانی که فقط به آخرت و سعادت و رضای خداوند می اندیشند و بس.
ویژۀ سنی نیوز

تهران تهدید کرد: حصر دریایی عربستان را اعمال میکنیم


فرمانده ی جنايتكار سابق سپاه پاسداران و دبیر کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام از دولتهای ایران و عراق خواست عربستان سعودی را تحت فشار قرار دهند تا نیروهای سپر جزیره خاک بحرین را ترک کنند.
قابل ذکر است نیروهای سپر جزیره تاکنون هیچ عملیاتی در خاک بحرین انجام نداده است و بر خلاف آنچه شیعیان ادعا دارند فقط نیروهای امنیتی بحرین تاکنون با شیعیان رویارویی کرده اند و سپر جزیره هیچ دخالتی نداشته است.
رضایی ملعون  که با خبرگزاری مهر سخن میگفت اضافه کرد: در صورتی که اقدامهای سیاسی نتیجه نگرفت ، باید ایران و عراق تمامی کشتی هایی که از تنگه ی هرمز عبور میکنند را بررسی کنند تا از رسیدن هرگونه اسلحه به سعودی ها جلوگیری شود.
مدتی پیش سایت تابناک که وابسته به محسن رضایی احمق است اعلام کرده بود زیرساختهای عربستان هدف موشکهای ایران در صورت بروز هرگونه جنگ خواهد بود و ایران خواهد توانست 80% آن را ویران کند.

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱, پنجشنبه

فیلترشکن 31 فروردین

عکس فوتوشاپی ایرنا از استقبال مردم سنندج از احمدی نژاد

درگیری های حاکمان و نتیجه ظلم های جنایت کاران حکومت ایران

به گزارش سایت تحویل سبز، فائزه هاشمی رفسنجانی (دختر رفسنجانی) در مصاحبه با روزآنلاین با اشاره به حمله و فحاشی اوباش بسیجی به او و اعضای خانواده وی در شهر ری گفته است، مملکت دست اراذل و اوباش است.
متن مصاحبه:
چه خبرها خانم هاشمی؟ خوش می گذره؟
خوش که خیلی می گذره (خنده) نه به من که به تمام ملت ایران خیلی خوش می گذره؛ همه چیز گل و بلبل و عالی است…
یعنی همه چیز به همین خوبی و خوشی است؟
نه اینها رو که برای مسخره کردن وضعیت کشور گفتم. در واقعیت، شرایط سیاسی، آزادی ها و حقوق بشر در ایران شرایط بسیار اسفناکی دارند. وضعیت اقتصادی هم چون طرح هدفمند کردن یارانه ها بر اساس قانون انجام نمی شود بلکه به صورت سلیقه ای و بدون توجه به نظرات کارشناسان اجرا می شود، تا الان نتایج خوبی نداشته. این طرح، طرح خوبی است و حیفه که اینجوری نابود بشه. در عرصه سیاست خارجی هم که روز به روز به شرایط بدتری می رسیم. اختلافات با کشورهای همسایه و با بیشتر کشورهای دنیا متاسفانه شرایط بدی رو هم برای کشورمان و هم برای ایرانیان ایجاد کرده. من چیزی نمی بینم که بخوام به عنوان نکته مثبت از آن یاد بکنم.
خود شما چطور؟ خانواده آقای هاشمی؟ پدر، مادر، برادران و خواهرتون. کلا خانواده آقای هاشمی روزها و ماه های اخیر رو چگونه می گذرونند؟
ما هم مثل همه ملت هستیم. حال خانواده ما هم شبیه حال همه مردم ایران است. متاسفانه شرایط برای ما هم همان شرایط پلیسی و امنیتی است و فشارهایی که بر روی تمام ملت وجود دارد بر روی ما هم وجود دارد. همین اخباری که می شنوید درباره این خانواده هم حقیقت دارد.
به فشارها علیه خانواده خودتان اشاره کردید، منابع حکومتی که برخوردهای اخیر با شما از جمله آنچه در شاه عبدوالعظیم اتفاق افتاد را محکوم می کنند، می گویند این مسائل کار افراد خودسر است. شما فکر می کنید اینها خودسر هستند یا نیروهای سازماندهی شده از طرف ارگان ها یا محافل خاصی؟
مشخص است که اینها خودسر نیستند. این مسائل نه تنها درباره ما بلکه درباره همه، کاملا با برنامه ریزی انجام میشه و این تز رو دنبال می کنه که یا با ما باشید، یا ساکت باشید یا نباشید. این کاریه که دارند با همه مخالفان و منتقدان خودشون انجام می دهند؛ فرقی هم نمی کنه کی باشه.
این سازماندهی که شما می گویید توسط چه نهادها یا احیانا محافلی صورت می گیره؟
همان افرادی که دستور سرکوب مردم را می دهند این سازماندهی ها رو هم انجام می دهند. یعنی بخش های درون حاکمیت.
حادثه ای که برای شما، برادر و برخی اعضای خانواده تان در شاه عبدوالعظیم رخ داد واکنش های زیادی رو در محکومیت برانگیخت که بخش عمده اون از طرف بلندپایه ترین مسئولان حکومت و اصولگرایانی صورت گرفت که جناح حاکم در جمهوری اسلامی هستند. آیا شما در پس این مسئله، اراده ای هم برای برخورد با این قبیل رفتارها مشاهده کردید؟
نه مگه با حادثه کهریزک با اون همه تبلیغات برخورد شد؟ مگه با آمران و عاملان حمله به کوی دانشگاه و مجتمع سبحان علیرغم آنهمه محکوم کردن ماجرا، برخوردی صورت گرفت؟ قضیه حمله به ما هم شبیه همین هاست. به رغم این همه محکومیت از بالاترین مقام کشور تا افراد دیگر همه و همه در این باره صحبت کردند، باز می بینیم سعید تاجیک به این راحتی حرف می زند، همان حرفها و ادبیاتش رو تکرار می کنه. خودش هم گفته که زندان نیست. معلوم نیست اصلا جریان چیه… (خنده)
راستی چه خبر از آقای تاجیک؟
من خوشبختانه هیچ خبر و اطلاعی از ایشون ندارم.
خب حتما خبر دارید که دادستان کل کشور آقای محسنی اژه ای گفته بودند که آقای تاجیک رو دستگیر کردند اما یکی دو روز بعد سایت روز مصاحبه ای با خود آقای تاجیک داشت که در اون نه تنها خبر آزادی خودش رو اعلام کرده بود بلکه با تکرار فحاشی به شما و خانواده تان، گفته بودند اگر باهاشون برخورد بشه بچه حزب اللهی ها ساکت نمی نشینند…
در زمان شاه این شعبان بی مخ و دار و دستش بودند که مثل همین اراذل و اوباش با رفتار وحشیانه و جمع کردن رجاله ها و لات ها (البته نمی دونم کلمه لات برای این افراد مناسب هست یا نه؟) با مخالفان خودشون برخورد می کردند.
حالا هم متاسفانه همون ادبیات و همون روش با نام اسلام، انقلاب، دفاع از ارزش ها و این حرفها انجام میشه. اداره مملکت الان با همین رجاله ها و اراذل و اوباش است. آدم چی میتونه به این جریان بگه و چه انتظاری میتونه داشته باشه؟ با این تفاوت که شعبون بی مخ یه نفر بود با یه دسته اراذل اما اینها الان شبکه ای هستند و با تعداد زیاد در همه شهرها و گسترده عمل می کنند.
چون من ابتدای سخنانم هم گفتم که این کارها همه سازماندهی شده هستند و خودسر نیستند. اختصاص به منم نداره، تو این چند سال با خیلی ها از همین برخوردها صورت گرفته. حمله به من استثنا نبوده، این جریان حاکم است که به اعتقاد من سازماندهی شده است و محکومیت آن هم فیلم است.
یعنی محکوم کردن رفتار سعید تاجیک با شما توسط مسئولان حکومت رو غیر حقیقی می دونید؟
این جریان محصول همین آقایان هست ولی الان اینقدر قدرتمند شده که دیگه خودشون هم نمی تونند باهاشون برخورد کنند.
ولی در هر صورت واکنش ها به این اتفاق لااقل به صورت علنی خیلی زیاد بود. پدر شما هم همین دیروز از نامه ای خبر دادند که رهبر جمهوری اسلامی به رئیس قوه قضائیه نوشته و در آن خواستار پیگیری برخورد با بزرگان شده. شما این مسائل رو تا چه اندازه موثر می دونید؟
واقعیت اینه که فیلم فحاشی سعید تاحیک به من اینقدر قبیح بود که آقایون تشخیص دادند که باید لااقل به صورت ظاهری اتفاق رخ داده رو محکوم کنند. انتشار فیلم هم خیلی عجیب و غریب بود. نمی دونم از دستشون در رفته بود، نفوذی ها پخشش کرده بودند، خودشون فکر می کردند سند افتخارشونه؟ نمی دونم…
اما در هر صورت این فیلم اونقدر زشت و غیر قابل دفاع بود که مجبور شدند در برابر افکار عمومی عکس العملی داشته باشند. به همین خاطر من این محکومیت ها رو خیلی جدی نمی بینم. اصلا موضوعاتی خیلی بدتر و جدی تر از حمله به من؛ مثلا ماجرای کهریزک که آقایون اون رو محکوم کرده بودند، چی دیدید؟ چه اتفاقی افتاده؟ کی مجازات شد؟
بعد هم وقتی موقع محکوم کردن از ادبیاتی که استفاده می کنند امثال سعید تاجیک را به عنوان افراد مخلص و متعهد و نمی دونم جوانان دلسوز نام می برند، خب اینها با هم در تناقض است. نمیشه محکوم کردن حمله رو باور کرد. بعد اصلا فقط همین یک مورد که نیست؛ حالا با این برخورد کردند بقیه موارد که گفتم چی؟
مقداری از ماجرای فیلم معروف سعید تاجیک بگویید. شما اون روز در شاه عبدوالعظیم چیکار می کردید؟
ما اون روز رفته بودیم مراسم تشییع جنازه زن عموی خودم که تو صحن شاه عبدوالعظیم دفن شده است. تعداد ما زیاد بود و اینها ما رو دیدند. من، یاسر، محسن، عموم، عمو محمد و… فهمیدند مراسم متعلق به خانواده هاشمیه…
یعنی از اول نمی دونستند که شما قراره به شاه عبدوالعظیم بیاید؟
نمی دونم ولی چیزی نشون نمی داد که خبر داشته باشن. بالاخره این لباس شخصی ها قیافشون تابلوئه و ما می دیدیم که دارن همدیگرو خبر می کنند.
بعد چی شد؟
برنامه که تموم شد، من صحن رو ترک کردم که اون آقا اومد دنبالم. تیکه اول البته اون فیلمی هست که اهانت به محسن در اون مشخصه.
کل ماجرا چقدر طول کشید؟
حدود ۲۰ دقیقه. تا پارکینگ دنبال ما اومدند و همون صحنه ها و دشنام ها که دیدید و شنیدید. بعد برمی گردند و به خانواده متوفی هم اهانت می کنند و آنها رو کتک می زنند.
حتی دو روز بعد که خانواده عموم، برای فاتحه به اونجا رفته بودند دوباره بهشون حمله می کنند و پسرعمو، شوهر دخترعمو و… رو حسابی کتک می زنند و فحش های بسیار رکیک و زشت میدن که در روزنامه ها هم نوشته شد.
موقعی که به شما حمله شد ماموران هیچ کدام از نهادهای مسئول مثلا از پلیس یا وزارت اطلاعات در انجا حضور نداشتند که مانع اونها بشوند؟
تا زمانی که ما بودیم هم ماموران اطلاعات بودند که می گفتند برای حفاظت هم اونجا هستند، هم پلیس بود هم حراست شاه عبدوالعظیم که دور ما پر بودند. میگم که اینها یک جریانی رو راه انداختند که خودشون هم نمی تونند بهشون بگن بالا چشمتون ابروئه. فیلم اول در صحن اتفاق افتاده و نیروهای انتظامی و امنیتی هم حتما می دیدند که چه اتفاقی داره میفته. چون موقعی که فحاشی و حمله شروع شد حال من طوری بود که دیگه متوجه نبودم چه افرادی دور و بر من هستند. اما اینها جرئت ندارند چیزی به این جماعت بگن. نیروی انتظامی هم نمی تونه به وظیفش عمل کنه.
با عرض پوزش از شما، آقای تاجیک به خانم نوشابه امیری گفتند که اون فحش ناموسی انتهای فیلم رو ایشون بیان نکردند. شما متوجه شدید که چه کسی اون حرف رو زده؟
نه منم متوجه نشدم ولی به نظرم اصلا اهمیتی نداره که کی اون حرف رو زده چون قبل از اینکه فیلم ضبط بشه حرفهایی مثل همون حرف و حتی زشت تر از اون رو هم زده بود.
خانم هاشمی؛ شما موقعی که در برابر اون دشنام ها و حمله فیزیکی قرار گرفتید چه حسی داشتید؟ احساس درونیتان چه بود؟
(مکث) نمی دونم… آدم که اینجور مسائل رو می بینه فقط تاسف می خورم به حال جمهوری اسلامی که مثلا مدعیان دفاع از اسلام و انقلاب به چه کارهایی دست می زنند. در اون موقع تنها احساسم این بود که اینها مسلمان نیستند، چون نمیشه کسی مسلمان باشه و دست به چنین کارهایی بزنه.
و الان که به اون ۲۰ دقیقه فکر می کنید چه احساسی دارید؟
تنها چیزی که الان به ذهنم می رسه اینه که اینها چنان به بن بست خورده اند و چنان تحت فشار افکار عمومی قرار دارند که به ناچار دست به این کارها می زنند.
شما اگر الان سعید تاجیک را ببینید بهش چی میگید؟
هیچی؛ به نظرم به این آدم زیاد بها داده شده. در حالت عادی هم حرفی برای گفتن به اینجور آدمها وجود ندارد.
ولی آقای تاجیک و همفکرانشون خود رو معتقد به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه می بینند…
ممکنه درصد اندکی از این افراد واقعا این کارها رو اعتقادی انجام بدهند که اونها هم باید به اعتقاد خودشون شک بکنند. این چه اعتقادیه که به آدم اجازه میده کارهای خلاف اصول همون اعتقاد رو انجام بده؟ هدف که وسیله رو توجیه نمی کنه. نمیشه که من کار خلاف اسلام انجام بدم برای رسیدن به اسلام. این در هیچ کجای دین نیومده است.
یک موقعی درباره مجاهدین می گفتند اینها التقاطی شدند به همین خاطر یعنی همچین ایرادی ازشون گرفته می شد. ولی از این درصد کم که ممکنه شستشوی مغزی شده باشند، یا واقعا به کارهایی که می کنند اعتقاد دارند، درصد عمده این جماعت تنها به خاطر منافع خودشون این کارها رو می کنند.
چطوری شستشوی مغزی می دهند؟
مثلا سپاه کلاس هایی داره به نام دشمن شناسی که سپاهی ها مجبورند در اونها شرکت کنند چون اگه شرکت نکنند خبری از درجه و رتبه نیست. تو این کلاس ها فکر می کنید چه کسی به عنوان دشمن معرفی میشه؟ آقای هاشمی و خانواده ش. تو ادارات و ارگان ها و آموزش و پرورش و خیلی جاها جلساتی می گذارند و یک مشت دروغ کلاس های سپاه رو مدام تکرار می کنند.
یا دفعه قبل که دستگیر شده بودم و دو سه ساعت تو خیابون چرخونده شدم، متاسفانه اون جوان هایی که با من بودند همین حرفها رو تکرار می کردند. کاملا میشه فهمید مغزشون رو با دروغ پر کردند. این دروغ ها رو با چنان خشم و کینه و عقده ای بیان می کردند که من هم تعجب می کردم. ولی عمده این برخوردها و رفتارها فقط برای حفظ منافع هست.
چه نوع منافعی؟ بیشتر توضیح می دهید؟
الان چند ساله که اینجور آدم ها رو با پول می خرند. یا با پست و مقام… مثل شرکت های اقتصادی. اینها می دونند که اگر مردم پیروز بشوند منافع اینها هم نابود میشه بنابراین برای حفظ منافع این کارها رو می کنند نه به خاطر اعتقاداتشون. شما نگاه کنید الان مناصب مملکت همه دست این آدمهاست. اقتصاد هم همینطور. شرکت های بزرگی که زیر سایه اصل ۴۴ واگذار شدند اکثرا به این آدمها واگذار شد نه به بخش خصوصی.
پول هایی که بذل و بخشش می کنند تا این جماعت به خیابان ها بیایند و مردم رو قلع و قمع کنند. امتیازات و مزایای فراون دیگه مثلا برای ورود به دانشگاه، تامین امورات زندگی. اگر پیروز نهایی روند موجود در کشور مردم باشند این رفتارها و آدمها دیگه جایگاهی نخواهند داشت و منافع خودشون رو از دست میدن. اگه اینطوره که به ولایت فقیه اعتقاد دارند مگه ولی فقیه محکوم نکرد؟ پس چرا دوباره حرفاشو تکرار کرد؟ اینا همه دروغ و بازی با اعتقادات مردمه.
به جز پدرتون که به گفته شما در سیبل این برخوردها قرار داره، آیا افراد بانفوذ دیگری در حکومت که سابقه سالها دوستی با پدرتون رو دارند و الان هم از نفوذ در قدرت برخوردارند، تلاش ها و رایزنی هایی برای پایان دادن به این روند انجام دادند یا نه؟
فکر می کنم بله. از پارسال بعد از انتخابات تلاش ها و رایزنی های زیادی از جانب خیلی ها انجام شد ولی نتیجه ای نداشت. الان مسئله پول و قدرت و ثروت و اینجور چیزهاست وگرنه نمیشه من به اسم اسلام و قرآن و جمهوری اسلامی بیام تهمت بزنم، تخریب بکنم، کتک بزنم، آدم بکشم که بخوام اسلام رو حفظ کنم. شما خودتون اسلام رو نابود کردید.
خانم هاشمی؛ شما از حامیان جنبش اعتراضی پس از انتخابات بودید و چند باری هم به این خاطر دستگیر شدید (و البته فورا آزاد شدید) و مورد حمله قرار گرفتید و… آیا این رفتارها باعث شده که از حمایتی که از جنبش سبز داشتید پشیمون بشید؟
همانطور که گفتم تز الان آقایون اینه که یا با ما باشید، یا ساکت باشید یا اصلا نباشید. چون جنبش سبز، من و دیگران با آقایان همراه نیستیم بلکه منتقد و مخالف وضع موجودیم، این فشارها رو می آورند. شرایط کشور در همه زمینه ها پلیسی و امنیتی است. در دانشگاه ها، ادارات، رسانه ها، همه جا همینجوریه.
و در مورد خود شما؟
این رفتارها نه تنها آدم رو در اعتقاداتش سست نمی کنه بلکه باعث میشه به راهی که رفتی ایمان بیاری و بدونی درست عمل کردی. هم اسلام، هم جامعه مدنی، هم حقوق بشر و هم ایران هم اکنون در معرض خطر هستند و همه باید بجنبند که ایران رو نجات بدهند.
چه اتفاقی باید بیفته که شما از این راه پشیمون بشید؟
پشیمون بشم یا کوتاه بیام؟
هر دو
پشیمان که نمیشم ولی برای کوتاه آمدن باید افکار عمومی را نسبت به اتفاقات ناصواب دو سال اخیر قانع و آنها را جبران کرد، تکلیف انتخابات معلوم بشه، کسی که به مردم ظلم کرده و متخلفان مجازات بشوند. و تمام اتفاقات لازم برای اینکه این احساس به وجود بیاد که جمهوری اسلامی به مسیر اصلی خود برگشته است.
به انتخابات اشاره کردید. آیا بعد از دو سال ابهامی که درباره نتایج انتخابات ۲۲ خرداد داشتید برطرف شده یا نه؟
مشخص است که نه.
به نظر میاد این ابهام هنوز در بخش عمده ای از جامعه و نیروهای سیاسی و اجتماعی ایران وجود داره و بسیاری کماکان معتقدند که در آن انتخابات تقلب یا کودتا شده اما در هفته های اخیر رفته رفته بحث انتخابات مجلس نهم که قرار است زمستان پیش رو برگزار شود. فکر می کنید نگاه جنبش سبز و اصلاح طلبان به این انتخابات باید چگونه باشه؟ آقای خاتمی هم شروطی را مطرح کردند. به نظر شما در شرایط کنونی آیا اساسا می توان با باقی ماندن ابهام ها درباره انتخابات گذشته، بحث انتخابات آینده رو مطرح کرد؟
من فکر می کنم با توجه به شرایط فعلی نه، نمیشه. به هر حال در آخرین انتخاباتی که برگزار شده افکار عمومی از سلامت اون قانع نشده و این احتمال وجود داره که در انتخابات های بعدی هم همان اتفاقات تلخ تکرار بشوند. تا زمانی که ابهامات و مشکلات اون انتخابات به صورت قانع کننده و مستدل برطرف نشوند، شرایطی برای فکر کردن به انتخابات آینده وجود ندارد. شروطی که آقای خاتمی گذاشتند شروط خوبی هستند البته باید اقناع افکار عمومی درباره انتخابات قبلی هم به آنها اضافه بشه.
من فکر نمی کنم شرایط مناسبی برای حضور معترضان در انتخابات آینده و حتی فکر کردن به اون هم وجود داشته باشه. این کار یعنی تمام اتفاقات دو سال اخیر و مظالمی که به مردم رفته، بلاهایی که سرشون اومده، کشته ها و زندانی هایی که دادند، همه هیچ…
به نظر شما دولت و شورای نگهبان فعلی می تونند برگزار کننده یک انتخابات سالم در آینده باشند؟
با توجه به وقایع گذشته نمی توان این مسئله رو باور کرد.
جنبش سبز این روزها به سومین سالگرد تولد خود نزدیک می شود و بعضی ها این جنبش را یک جنبش مرده می دانند. دستگیری آقایان موسوی و کروبی هم به ابعاد این تحلیل اضافه کرده. شما دورنمای این جنبش را چگونه می بینید؟
من بسیار امیدوارم. به اعتقاد من جنبش سبز زنده و فعال به پیش میره و روش ها و استراتژی های خود را در مقاطع مختلف تغییر میده و این اتفاق هم باید بیفتد. ظلم پایدار نمی مونه شاید دیر و زود داشته باشه ولی سوخت و سوز نداره. فقط امیدوارم مردم با کمترین هزینه بتونند به آرمان هاشون برسند.
آقای هاشمی رفسنجانی به تازگی از ریاست مجلس خبرگان رهبری کنار گذاشته شدند یا کنار رفتند. الان هم زمزمه هایی درباره برکناری ایشون از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود داره. فکر می کنید این اتفاق هم رخ خواهد داد؟
کاری که آقای هاشمی در ماجرای مجلس خبرگان انجام دادند، درس بزرگی برای خیلی ها بود اما درباره مجمع تشخیص این مسئله باز هم به همون سیاست و تز مربوط میشه که گفتم. اینها با همه همین کار رو می کنند و هیچ فرقی هم نمی کنه که اون فرد چه جایگاه و سابقه ای داره. سیاست آقایون حذف همه منتقدان است.
فکر می کنید آقای هاشمی کدوم راه رو انتخاب کنند؟
نمی دونم بزارید برای همون موقع (خنده)