۱۳۹۰ فروردین ۵, جمعه

حقوق بشر؛ امکان ارجاع پرونده رژیم به شورای امنیت

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با 22 رای موافق، 7 مخالف و 14 رای ممتنع، با طرح پیشنهادی دولت سوئد برای انتصاب گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران موافقت کرد.
بر مبنای این قطعنامه گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد وظیفه بررسی گزارش های مربوط به نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی را بر عهده خواهد داشت، و دولت جمهوری اسلامی موظف به همکاری با وی می باشد.
دولت جمهوری اسلامی در واکنش به این قطعنامه آن را دخالت در امور داخلی خود نامید و سید محمدرضا سجادی سفیر و نماینده دائم رژیم در ژنو، تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای انتصاب گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران را غیر منصفانه و ناموجه خوانده و آن را محکوم به شکست نامید.
پس از ریبالدو گالیندوپل و موریس کاپیتورن، این سومین گزارشگری است که در طول حیات جمهوری اسلامی، از سوی سازمان ملل متحد برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران منصوب خواهد شد.
این اولین قطعنامه اجرایی سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران می باشد که در صورت عدم همکاری دولت جمهوری اسلامی به شورای امنیت این سازمان ارجاع خواهد شد.

درگیری مسلحانه در سنندج؛ دو مامور کشته و مجروح

آهوران نیوز به نقل از ایران پرس نیوز: شب گذشته حوالی ساعت 19:30 در نزدیکی كلانتري ۱۵ در سه راه شيخان شهرستان سنندج در استان کردستان بین گروهی از شبه نظامیان کرد و نیروی انتظامی برای دقایقی تبادل آتش صورت گرفت و در ادامه تیراندازی ها یک مامور نيروي انتظامي کشته و دو تن آنان زخمي شدند. این درگیری در حالی صورت گرفت که تعداد زیادی از عابرین در حال تردد در این منطقه بودند که در همین زمان پسری نوجوان زخمی و به بیمارستان اعزام شد.
طی یک ماه گذشته ناآرامی های زیادی در غرب کشور به ویژه استان کردستان رخ داده است که در جریان یکی از این حوادث چهار محیط بان توسط نیروهای سپاه پاسداران کشته شدند. شلیک تک تیراندازها به کولبرها نیز طی هفته های گذشته افزایش یافته و تعدادی از جوانان این منطقه که به علت بیکاری یه چنین مشاغلی روی می آورند در اثر تیراندازی نیروهای حکومتی از پای درآمدند.

وزیر خارجه بحرین: هنگامی که معترضان ایرانی ها به گلوله بسته می شدند دخالت نکردیم

درگفتگو با العربیه سخنان حسن نصرالله را دخالت تحریک آمیز خواند
اهوران نیوز به نقل العربیه:شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین روز جمعه 25-3-2011 در واکنش به دخالت های ایران و حزب الله لبنان در امور داخلی بحرین گفت:"هنگامی که معترضان ایرانی پس از انتخابات ریاست جمهوری در خیابان های تهران به گلوله بسته می شدند ما دخالت نکردیم. "
وزیر خارجه بحرین که میهمان برنامه " استودیو بیروت" شبکه العربیه بود، درباره سخنان اخیر حسن نصرالله گفت : "دولت بحرین مدارکی در دست دارد که نشان می دهد عناصری لبنانی در آموزش های نظامی مخالفان بحرینی و حمایت از آنها دست داشته اند."
خالد بن احمد آل خلیفه سخنان تحریک آمیز حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان را بهترین دلیل این دخالت ها برشمرد.
پس از ابراز حمایت های علنی از سوی مقامات ایرانی، عراقی و حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان نسبت به وقایع اخیر بحرین، این کشور پروازهای دو جانبه خود به مقصد ایران ، عراق و لبنان را به تعلیق درآورد و همچنین این کشور سفیر خود در تهران را به منامه فرا خواند.
وزیر امور خارجه بحرین در این برنامه تلویزیونی که از بیروت پخش می شود، اظهار داشت که اقدامات امنیتی دولت بحرین بر ضد لبنانی هایی که در ناآرامی های بحرین دست داشته اند ، از حمایت همه کشورهای شورای همکاری خلیج برخوردار است.
وی لبنانی های قدیمی ساکن کشور بحرین را که به گفته وی در ناآرامی ها اخیر این کشور دست نداشته اند از این تصمیم مستثنا کرد.

باران گلوله در سوریه - دهها کشته و زخمی دیگر

زندانی سیاسی کرد، شیرکو معارفی در یک قدمی اعدام

كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني: همزمان با جشن نوروز دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شیرکو را تایید کرد و قرار بر این است که در 11 اردیبهشت حکم اجرا شود .
بهمن معارفی( شيركو معارفي) فعال کرد از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، محارب شناخته‌شده است. شیرکوه معارفی، 31ساله، اهل بانه به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و محاربه با خدا به اعدام محكوم شده وي در تاریخ ده آبانماه سال ۱۳۸۷ دستگیر شده و از آن زمان تا کنون در بازداشت اداره‌ی اطلاعات و زندان شهر سقز است.
نامه سرگشاده خانواده زندانی سیاسی، شیرکوه معارفی خطاب به مجامع بین المللی و سازمانهای حقوق بشری.
شیرکوه معارفی، در خطر اعدام قرار دارد.
شیرکوه تنها به اتهام هواداری از حزبی که که سالهاست از مبارزه مسلحانه علیه حکومت جمهوری اسلامی دست کشیده و وارد فاز تبلیغاتی و فرهنگی شده، محکوم به محاربه با جمهوری اسلامی شده و حکم اعدام وی نیز در یک دادگاه چند دقیقه ای صادر شده است.
همزمان با جشن نوروز دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شیرکو را تایید کرد و در 11
اردیبهشت حکم اجرا شود
لذا ما به عنوان اعضای خانواده و نزدیکان شیرکوه معارفی از تمامی مجامع بین المللی و حقوق بشری تقاضا داریم تا ضمن دفاع از حقوق اولیه و ابتدایی یک زندانی سیاسی، نسبت به اعدام شیرکوه با حکومت جمهوری اسلامی وارد مذاکره شده و مسوولان این حکومت را که داعیه مذهبی بودن دارد را متقاعد کنند که این حکم اجرا نشود.
ما اعضای خانواده معارفی بر این باوریم که اگر شیرکوه مرتکب اعمالی شده است که از نظر قوانین جمهوری اسلامی جرم محسوب می شوند نیزبر اساس همان قوانین اسلامی می توان به او فرصت داد، فرصت دوباره زیستن و دوباره بودن را.
و در آخر اینکه اعدام مطابق قوانین مجازات اسلامی در ایران اشد مجازاتی است که
دستگاه قضایی برای یک متهم در نظر می گیرد، در حالی که رافت و مهربانی نیزاز
بارزترین ویژگی های تمام ادیان آسمانی، به خصوص اسلام به شمار می آید و ما انتظار داریم تا جوانان این آب و خاک بر مبنای همین مهربانی ها مورد قضاوت قرار گیرند. آیا این انتظار توقع زیادی است که یک پدر پیر و مادر دل شکسته دارند؟خانواده معارفی شهرستان بانه – ایران
كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني ، نسبت به‌ تداوم رفتارهای غیر قانونی در قبال آقای شيركو معارفي اعتراض کرده‌ و نهادهای داخلی و بین المللی مدافع حقوق بشر را برای نجات جان این زنداني و دیگر زندانیان سیاسی محکوم به‌ اعدام جلب می کند.

فیلترشکنهای جدید امروز

۱۳۹۰ فروردین ۴, پنجشنبه

شعار نه حزب‌الله، نه ايران بر لب معترضان سوري؛ شش كشته در مسجد


معترضان سوري در شهر درعا
در حالي كه خبرها از سوريه از كشته شدن دست‌كم شش نفر در يك مسجد به دست نيروهاي بشار اسد حكايت دارد، معترضان در اين كشور در جريان تظاهرات خود شعار «لا حزب‌الله، لا ايران»، «نه حزب‌الله، نه ايران» سر دادند.
گزارش‌ها از سوريه حاكي از آن است كه در حمله نيروهاي نظامي سوريه به معترضاني كه به يك مسجد پناه برده بودند، دست‌كم شش تن كشته شده‌اند. يكي از اين كشته‌شدگان امدادگري بوده كه براي كمك به زخمي‌ها در مسجد بوده است.
شعار مخالفان حكومت بشار اسد، متحد عرب جمهوري اسلامي، مبني بر «نه حزب‌الله، نه ايران» كه در مخالفت با سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران و حزب‌الله لبنان سر داده شده است يادآور شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» است كه در جريان تظاهرات روز قدس ايران در سال ۱۳۸۸ از سوي معترضان در ايران سر داده شد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، يك شاهد عيني گفته است: «ماموران امنيتي و نظامي در حالي به جمعيت شليك كردند كه همه در مسجد پناه گرفته بودند.»
اين در حالي است كه تلويزيون دولتي سوريه در گزارشي اعلام كرد كه «چهار تن در پي حمله اوباش به يك آمبولانس» در درعا كشته شده‌اند.
گزارش تلويزيون دولتي سوريه همچنين تصاويري را نمايش داده است از اسلحه‌ها و نارنجك‌ها و دسته‌هاي پول كه «از مسجد كشف شده» است.
خبرگزاري رويترز هم همين آمار از كشته‌ها در سوريه را منتشر كرده، ولي افزوده است كه امكان تاييد قطعي اين آمار وجود ندارد.
در حالي كه شهر درعا شاهد سومين روز از اعتراض‌هاي مردمي بوده، گزارش شده است كه حضور نيروهاي امنيتي در اين شهر سنگين‌تر شده است.
شهر درعا در جنوب سوريه در چند روز اخير شاهد جدي‌ترين تظاهرات مردمي عليه حكومت آقاي اسد در چند سال اخير بوده است.
خبرگزاري رويترز مي‌گويد روزهاي شنبه و يك‌شنبه اين هفته و در جريان اعتراضات مردمي هفت تن از معترضان در اين شهر كشته شده‌اند. با اين حال اعتراض‌ها متوقف نشده و دامنه آن به «نوا» هم رسيده كه روز سه‌شنبه شاهد حضور صدها تن از معترضان در خيابان‌ها بود.
يك ويدئو كه توسط يكي از معترضان در سوريه گرفته و در فيس‌بوك منتشر شده نشان مي‌دهد كه خيابان‌هاي نزديك به «مسجد العمري» كه محل پناه گرفتن معترضان بوده، خالي است و صداي تيراندازي از دور به گوش مي‌رسد. در ويدئويي ديگر، معترضان خطاب به نيروهاي نظامي مي‌گويند: «مگر كسي برادر خودش را مي‌كشد؟»
آسوشيتدپرس مي‌گويد صحت ويدئوهاي دريافتي را نمي‌تواند تاييد كند. در همين حال گزارش تلويزيون دولتي سوريه هرگونه حمله به مسجد را تكذيب كرده و مي‌گويد هيچ گونه حمله‌اي صورت نگرفته است.
سوريه كه كشوري با اكثريت سني و اقليت علوي است در روزهاي گذشته شاهد موج اعتراضي بود كه شماري از كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا را فرا گرفته است. شهر درعا كه سه روز است در آن تظاهرات ادامه دارد، مركز سني‌هاي افراطي است.
پنج سال پيش، در سال ۲۰۰۶، ماموران امنيتي سوريه در جريان سركوب اعتراض‌هايي سه‌روزه در استان درعا ۱۶ تن را دستگير كرده و گفتند كه اعضاي اخوان‌المسلمين بوده‌اند. فعاليت اين گروه از سوي نظام حاكم در سوريه ممنوع اعلام شده است.
تظاهرات روزهاي گذشته از زماني شروع شد كه نيروهاي امنيتي سوريه يك گروه از دانشجويان را كه اقدام به شعارنويسي روي ديوارها كرده بودند، دستگير كردند.
معترضان خواهان آزادي زندانيان سياسي و برقراري آزادي سياسي در سوريه هستند.
عبدالكريم الريحاوي، رئيس حقوق بشر اتحاديه عرب، روز چهارشنبه گفت كه شماري از فعالان سرشناس و شاخص در ميان دستگيرشدگان روزهاي گذشته در سوريه هستند. از جمله لائوي حسين، نويسنده معروف سوري، كه بيانيه‌اي منتشر كرده و در آن ضمن ابراز همدردي با تظاهركنندگان خواستار آزادي زندانيان سياسي و آزادي تجمعات شده است.


 
 

انتقال سرحد نيوز به آدرس زير


بسم الله الرحمن الرحيم
 
با عرض سلام و درود فراوان خدمت  تمامي بازديد كنندگان عزيز و ارجمند وبلاگ سرحد نيوز توسط مزدوران ولايت فقيه فيلتر شد و از بازديد كنندگان عزيز تقاضا مي شود براي جديد ترين رويدادهاي بلوچستان و ايران به آدرس جديد ما در وردپرس مراجعه كنند http://www.sarhadb.wordpress.com/
با تشكر فراوان مدير وبلاگ سرحد نيوز

ربوده شدن يك زن بلوچ توسط جلادان خامنه اي

به گزارش آهوران نیوز به نقل از سرحد نيوز: در رمضان سال 89 محمود براهويي فرزند نادر طي يك درگيري در منزل مسكوني اش به همراه سه تن ديگر توسط جلادان خامنه اي دستگير شد و بعد از چهار ماه حكم اعدام هر چهار نفر صادر شد .
يك روز قبل از اعدام . همسر محمود براهويي به نام( ليلا رئيسي) براي ملاقات شوهرش همراه با چند تن از اقوام به زندان مركزي زاهدان مراجعه نمود وبعد از اتمام ملاقات و برگشتن به منزل . همراهان ليلا رئيسي متوجه نبود وي شدند و بعد از جست وجوي زياد موفق به پيدا كردن وي نشدند . تا اينكه دو يا سه هفته بعد خود ليلا رِِئيسي به منزل خواهر شوهرش تماس گرفته و اطلاع مي دهد كه در ضمن ملاقات توسط وزارت اطلاعات حكومت شيطاني خامنه اي دستگير يا در واقع ربوده شده است. در ضمن فرزند دو ساله ليلا ريسي نيز همراه وي بوده است .حالا بعد از گذشت سه ماه هيچ خبر ديگري از وي به دست نيامده است.
حال بايد بنگريم كه به كدام گناه وبه كدام جرم يك زن بي گناه بلوچ در اسارت و چنگال اين مفسدان قرار دارد؟

پدر شهید "صانع ژاله" رشوه ۷۵ میلیون تومانی را نپذیرفت

دانشجونیوز: سایت میزان خبر از تطمیع و تهدید خانواده شهید صانع ژاله از سوی دو مسئول بسیج و مخالفت پدر این شهید با پرداخت هرگونه رشوه و حق‌السکوت خبر داده و نوشته است:
پدر شهید ۲۵ بهمن بعد از شهادت پسرش حق السکوت ۷۵ میلیونی بسیج را رد کرده است. گزارشهای رسیده به «میزان خبر» حاکی از آن است که دو تن از مسئولین بسیج غرب کشور، بعد از شهادت صانع ژاله در تظاهرات ۲۵ بهمن، ۷۵ میلیون پول نقد برای پدر شهید صانع ژاله می‌برند، که این پدر از قبول آن خودداری می‌کند.
این اتفاق در زمانی روی داده است که برادر بزرگ‌تر صانع ژاله توسط نهادهای امنیتی بازداشت و در زندان به سر می‌برده است
صانع ژاله دانشجوی تئا‌تر دانشگاه هنر در روز ۲۵ بهمن در تهران به ضرب گلوله مستقیم نیروهای شبه نظامی به شهادت رسید و قانع ژاله پس از ادعای رسانه‌های حکومتی مبنی بر بسیجی بودن برادرش در مصاحبه با رسانه‌ها به تکذیب این موضوع پرداخت و به همین علت بازداشت شد.
بنا به این گزارش پس از رد رشوه ۷۵ ملیون تومانی، مسئولین بسیجی به تهدید این پدر پرداختند و از سرنوشت مشابه برادر بزرگ‌تر با صانع ژاله ابراز نگرانی کردند که در جواب پدر صانع ژاله می‌گوید: یک پسرم در راهی که فکر می‌کرد درست است کشته شد و پسر دیگرم هم کاری را کرده که اعتقاد دارد درست است و هر هزینه‌ای را هم می‌پردازد.
خانواده‌های شهیدان راهپیمایی‌های اعتراضی بعد از خرداد ۸۸ تحت فشارهای شدید نیروهای امنیتی قرار گرفتند تا به تکذیب خبر شهادت در تظاهرات بپردازند یا در مصاحبه‌هایی فرزندان و عزیزان خود را از حامیان حکومت جلوه دهند و علیه رهبران جنبش سبز اظهار نظر کنند. در همین راستا سایت‌ها و خبرگزاری‌های نزدیک به حاکمیت بار‌ها به جعل مصاحبه از این خانواده‌ها پرداخته‌اند که با تکذیب ایشان روبرو شده است.

تلاش هکرهای مستقر در ایران برای نفوذ در یاهو، جی میل و اسکایپ

یک شرکت فعال در زمینه امنیت اینترنت از دستیابی هکرهای مستقر در ایران به گواهی دیجیتال خدمات پست الکترونیکی یاهو و گوگل و دیگر نرم افزارهای ارتباطی مانند اسکایپ خبر داده است.
شرکت کمودو در نیوجرسی آمریکا که در زمینه صدور گواهی دیجیتال فعالیت می کند، اعلام کرده است هکرهایی از داخل ایران توانسته اند با رخنه به درون سایت یکی از واحدهای اروپایی این شرکت، گواهی دیجیتال سایت هایی مانند جی میل، یاهو، اسکایپ و مرورگر فایرفاکس را جعل کنند.
کمودو با اشاره به آدرس اینترنتی هکرها و نوع تمرکز حملات آنها احتمال می دهد این حمله از سوی دولت ایران و برای به دست آوردن نام کاربری و کلمه عبور ای میل شهروندان این کشور انجام شده باشد.
گواهی دیجیتال(Digital Certificate) سندی الکترونیک است که به کاربران اطمینان می دهد تبادل اطلاعات بین مرورگر آنها و سرور سایت مورد رجوع رمزگذاری شده است و شخص سومی به آن دسترسی ندارد.
حمله مورد اشاره کمودو در پانزدهم مارس انجام شده و این شرکت پس از کشف این موضوع، گواهی های جعل شده را باطل کرده است.
جعل گواهی دیجیتال سایت های اینترنتی به دولت ها اجازه می دهد با تغییر مسیر ترافیک آنلاین، به مکاتبات الکترونیک آنها دسترسی پیدا کنند.
از سوی دیگر، جعل گواهی دیجیتال مرورگرهای اینترنتی به هکرها اجازه می دهد در فعالیت آنلاین کاربران جاسوسی کنند.
هنوز معلوم نیست اطلاعات کاربری چه تعداد از شهروندان ایرانی دزدیده شده است.
محمود عنایت، کارشناس اینترنت به بی بی سی فارسی گفت: "شرکت کمودو می گوید که این حمله را خیلی زود شناسایی کرده و گواهینامه های صادر شده را باطل کرده است. همچنین به تمامی سایت هایی که گواهینامه ها به اسم آنها صادر شده، این موضوع اطلاع داده شده است."
فایرفاکس و گوگل از ارتقای مرورگرهای خود برای شناسایی گواهی های جعلی مورد نظر خبر داده اند.
محمود عنایت به کاربران اینترنت توصیه کرد برای جلوگیری از خطر دسترسی احتمالی هکرها به اطلاعات شخصی آنها در اولین فرصت مرورگرهای خود را به روز کنند.
آقای عنایت گفت: "به کاربران ایرانی توصیه می شود از مرورگرهای کروم یا فایرفاکس استفاده کنند و مرورگرهای خود را به روز کنند. همچنین به کاربرانی که نگران امنیت خود هستند، توصیه می شود که پس به روز کردن مرورگرهای خود، رمزهای عبورشان را عوض کنند."
او همچنین به فعالان سیاسی و اجتماعی توصیه کرد برای دسترسی به پست الکترونیک از سرویس های امن و قابل اطمینان وی پی ان استفاده کنند.
دولت های مختلف تاکنون چند بار برای به دست آوردن اطلاعات شهروندان از طریق جعل گواهی دیجیتال سایت های ارتباطی اقدام کرده اند.
یکی از تازه ترین موارد، تلاش دولت سابق تونس برای نفوذ به حساب کاربری شهروندان در شبکه های اجتماعی و کنترل فعالیت آنها از طریق پاک کردن پیام های مخالفان بود.

سازمان های اطلاعاتی : حزب اله و سپاه پاسداران در کنار آخوندهای شیعه آَشوبهای بحرین و عربستان را رهبری میکنند

روزنامه ی السیاسه ی کویت فاش کرد ، کشورهای خلیج از سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی بحرین ، فرانسه و آمریکا اطلاعاتی دریافت کرده اند مبنی بر اینکه برخی نیروهای حزب اله و سپاه پاسداران ایران در کنار آخوندهای شیعه ، آشوب های بحرین و منطقه ی شرقی شیعه نشین عربستان سعودی را رهبری میکنند.
در همین راستا این روزنامه به نقل از یکی از مصادر خود نوشت ، کشورهای حاشیه ی خلیج فارس تصمیم گرفته اند تمامی لبنانیان شیعه مقیم در این کشورها که گمان میرود به نحوی به سپاه پاسداران یا حزب اله مرتبطند اخراج شوند.
اثن مصدر به نقل از مسوولین امنیتی در منامه گفت: در حال حاضر سازمانهای اطلاعاتی بحرین 90 نفر ، از اتباع کشور لبنان که در بحرین مقیم هستند را بزودی اخراج خواهد کرد ، اکثر آنها در در آشوبها و اغتشاشات در حال خرابکاری و تدمیر ممتلکات عمومی دستگیر شدند.
4000 خانواده ی شیعه ی لبنانی در بحرین ساکنند به دولت بحرین بزودی همه ی آنان را از کشور اخراج خواهد کرد.
در دیگر کشورهای خلیج صدها هزار خانواده ی شیعه ی لبنان ساکنند که دولتهای این کشورها بزودی آنان را اخراج خواهند کرد.طبق گزارشهای سازمانهای اطلاعاتی ، هزاران تن از اعضای حزب اله و سپاه پاسداران و یا طرفداران آنان که به نحوی با آنها مرتبطند در کشورهای خلیج ساکنند .

5 هزار تن از نیروهای سپاه پاسداران برای سرکوب انقلاب مردم وارد شهر درعا در سوریه شدند

به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از المختصر: ماهر اسد برادر رئیس جمهور دیکتاتور سوریه بشار اسد 5 هزار تن از نظامیان سپاه پاسداران را به سوریه به منظور سرکوب اهل سنت به پا خواسته در برابر ظلم خانواده ی اسد وارد کرده است و هم اکنون در اطراف شهر درعا مستقر هستند.
خبرهای رسیده از شهر درعا توسط مردم محلی می رساند که نیروهای سپاه وارد مساجد این شهر شده اند و مستقیما در کشتن مردم و دستگیری آنها دخالت داشته اند، همچنین بسیاری از جوانان نیز در این حملات تعقیب و گریز ناپدید شده اند.
گفتنی است به علت این دخالت آشکار سپاه پاسداران در امور داخلی سوریه بسیار ی از مقامات نظامی این کشور از وضعیت موجود شاکی شده اند و حرف و حدیثهایی در مورد شکاف در بدنه ی ارتش به گوش می رسد .
در پایتخت سوریه، دمشق، صداهایی به گوش میرسد که از فرماندهان بلند پایه ی ارتش که از اهل سنت هستند خواسته شده به دستورات بشار اسد علوی گوش نکنند و فرماندهان شیعه را تسلیم فرماندهان سنی بکنند تا با این کار از دست رژیم ظالم بشار اسد رهایی یابند،و شمار فرماندهان سنی مذهب بسیار بیشتر از شیعیان است .
همچنین خبرگزاری ها خبر از بازداشت گسترده ی معترضین توسط نظام بشار اسد در شهر درعا را منتشر کردند .
گفتنی است نیروهای امنیتی سوریه مسجد العمری در درعا را که شماری از معترضین در آن مسجد پناه گرفته اند محاصره کرده اند .
معترضان در شهر درعا از یک هفته پیش اعتراضات خود را به حکومت بشار اسد در قالب تظاهرات اعلام کرده اند و دیوار ترسی که نظام علوی در چند دهه ی گذشته در این کشور درست کرده بود کم کم فرو پاشیده است . و تا کنون در این تظاهرات 6 تن شهید و دهها تن دیگر زخمی شده اند.

کشته و زخمی شدن ۳ تن در شهر نوسود به دست نیروهای انتظامی

اهوران نیوز: در پی شلیک مستقیم نیروهای انتظامی  در شهر "نوسود"، به کولبران مرزی یک نفر کشته و ۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بعد از ظهر روز سه‌شنبه دوم فروردین ماه‌، نیروهای نظامی و انتظامی در شهر نوسود واقع در ۴۵ کیلومتری شهر پاوه‌ و مرز عراق، به‌ سوی کولبران مرزی شلیک کردند.
بر اثر این تیراندازی مستقیم یک جوان ۲۰ ساله‌ به نام "پورمند خسروی" کشته‌ و ۲ نفر دیگر زخمی شدند؛ حال یکی از زخمی شدگان که به‌ بیمارستان سپاه کرمانشاه منتقل شده‌، وخیم گزارش شده است.
گفته می‌شود این اقدام نیروی انتظامی با واکنش و اعتراض شهروندان نوسودی روبرو شده‌ و درگیری‌هایی بین شهروندان و نیروهای انتظامی روی داده است.

۱۳۹۰ فروردین ۳, چهارشنبه

دستگیری و بازجویی چند تن از فعالان کارگری در سنندج

خبرگزاری هرانا - در واپسین روز سال ۸۹، عوامل امنیتی و اطلاعاتی در شهر سنندج با تهدید و احضار چند تن از فعالین کارگری به مدت چند ساعت آن‌ها را مورد بازجویی و تهدید قرار داده‌اند.
به گزارش کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری، در بازجویی‌ها افراد بازداشت شده مورد سوال قرار گرفته‌اند که چرا برای ساعات پایانی سال به همراه اعضای خانوادهٔ خود قصد جمع شدن با دیگر دوستان خود داشته و یا قصد شرکت در برنامهٔ شادی به مناسبت آغاز سال نو داشته‌اند.
وفا قادری، جلیل محمدی، غالب حسینی، کوروش بخشنده از اعضای کمیته هماهنگی و طیب چتانی و خلیل دورگیران از کوهنوردان سنندج افراد بازداشتی بوده‌اند که تا ساعاتی پیش از آغاز سال نو در حالت بازداشت و تحت بازجویی بوده‌اند.
گفته می‌شود از افراد نامبرده خواسته شده که تعهدات کتبی در موارد مختلف بدهند که مورد اعتراض آنان قرار گرفته است و بازجویان بدون به دست آوردن هیچ گونه موفقیتی در اخذ تعهد و یا موثر واقع شدن تهدید‌هایشان ناچار شدند افراد مذکور را پس از چند ساعت آزاد کنند.

هشدار دبيركل"شوراى همكارى" به تهران نسبت به دخالت درامور كشورهاى خليجى

"ايجاد مشكل براى هريك ازكشورها، به معناى مشكل سازى براى همه ماست"
به گزارش روز سه شنبه 22-3-2011 تلويزيون العربیه عبدالرحمن العطیه دبيركل شوراى همكارى كشورهاى خليجى به جمهورى اسلامى ايران هشدار داد كه در امور داخلى اين كشورها دخالت نكند.
طبق اين گزارش، اين مقام خليجى تاكيد كرد كه شورا چنين دخالتهايى را "عبور از خط قرمز مى داند"، و دخالت در هريك از اين كشورها را به مثابه دخالت در امور ساير كشورهاى هم پيمان تلقى مى كند.
دبیر کل شورای همکاری كشورهاى خلیجى همچنين حمله به دفتر نمایندگی دیپلماتیک سعودى در ايران را محکوم کرد. وى يادآور شد: "كشورهاى ما در امور داخلى ديگران دخالت نمى كنند، لذا انتظار نداريم و تحمل هم نمى كنيم كه ديگران خود را در مسايل درونى ما داخل كنند".
عبدالرحمن العطیه گفت: حفظ امنيت كشورهايمان از ديد ما خط قرمزى است كه هميشه به آن پايبند بوده و هستيم. او افزود: ما به روابط حسن همجوارى و لزوم برقرارى امنيت و ثبات در منطقه اعتقاد داريم و به اين اعتقاد عمل مى كنيم و انتظار داريم كه ديگران نيز به همين ترتيب عمل كنند.
گفتنى است العطيه در روز دوشنبه 21-3-2011 در پى حضور در مراسم افتتاح شانزدهمين كنگره سالانه مركز مطالعات و پژوهشهاى استراتژيك در ابوظبى پايتخت امارات، به خبرنگاران گفت: ورود نيروهاى سپر جزيره به بحرين در چارچوب پيمانهاى امنيتى كشورهاى خليجى صورت گرفته است و اين كشورها اجازه نمى دهند هيچ كشور بيگانه اى و از جمله ايران در امور داخلى آنان دخالت كند.
تهران از سوى كشورهاى خليجى متهم است كه پيش از اين در حوادثى در اين كشورها دست داشته و در هفته هاى اخير نيز به بعضى تحريك ها در بحرين پرداخته است. ليكن تهران اين اتهامات را رد مى كند. با اين حال تهران در رسانه هاى دولتى و تريبونهاى نماز جمعه و اخيراً در پيام نوروزى رهبرى اش، از بخشى از مردم بحرين در برابر دولت اين كشور و بخشهاى ديگر به صراحت حمايت كرده است.

۱۳۹۰ فروردین ۲, سه‌شنبه

سوریه: حکومت بشار اسد در سراشیب

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز دوشنبه در پایان مراسم خاک‌سپاری ۴ قربانی ناآرامی‌های روز جمعه، مردم در فاصله گورستان شهر جنوبی درا تا مسجد العمر در این شهر دست به راه‌پیمائی و تظاهرات زدند. دیروز نیز دفتر مرکزی حزب بعث، کاخ دادگستری و دو شعبه شرکت ارائه دهنده تلفن‌های همراه به آتش کشیده شد.
ناظران بین‌المللی که بر قدرت سرویس‌های امنیتی متعدد در سوریه تاکید دارند، افزایش روز به روز تعداد معترضان و تظاهرکنندگان را نشانه آن ارزیابی می‌کنند که اوضاع سوریه در آینده نزدیک آرام نخواهد شد.
دستگیری‌های گسترده
مدافعان حقوق بشر تاکید می‌کنند که در روزهای گذشته دستگیری‌های وسیعی در دمشق، درا و چند شهر دیگر سوریه صورت گرفته است. برپایه گزارش‌ خبرگزاری فرانسه، روز جمعه (۱۸ مارس) در جریان تظاهرات اعتراضی شهر دمشق ۱۱ نفر دستگیر شدند. ۱۰ روز پیش، در منطقه "دوما" واقع در نزدیکی پایتخت، ماموران امنیتی در یک مدرسه به ۴ دانش‌آموز دستبند زدند و آن‌ها را با خود بردند. اتهام این دانش‌آموزان نوشتن شعارهای ضد حکومتی بر دیوارها بود.
مرکز حقوق بشر سوریه اعلام کرده که روز چهارشنبه هفته گذشته نیز ۳۲ نفر تنها در دمشق دستگیر شده‌اند. همین مرکز، خواستار آزادی فوری دستگیر شدگان است.
نهاد بین‌المللی دیده‌بان حقوق بشر نیز دولت سوریه را به کاربست خشونت منتهی به مرگ متهم کرده است.
۴۰ سال وضعیت فوق‌العاده
برپایه گزارش‌خبرگزاری‌ها و نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر، ظرف چند روز اخیر در شهر درا ۵ نفر به ضرب گلوله ماموران امنیتی سوریه به قتل رسیده‌اند. مردم سوریه، مثل مردم سایر کشورهای عربی خواستار آزادی و مشارکت بیشتر در سرنوشت سیاسی خود هستند. از ۴۰ سال پیش بر سوریه قانون وضعیت فوق‌العاده حاکم است. این قانون، آزادی‌های فردی را زیر پوشش حفظ امنیت به شدت محدود می‌کند.
روزنامه‌نگاران و ناظران محلی می‌گویند که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، در میان اقلیتی که از امتیازات اقتصادی و سیاسی برخوردار است، محبوبیت دارد، اما اکثریت مردم ناراضی هستند و تا به‌حال تنها به دلیل ترس از بیان مخالفت خود با اسد خودداری کرده‌اند. ترسی که در هفته‌های اخیر هر روز کم‌رنگ‌تر می‌شود.
dw-world.de

کشف سلاح و مهمات جنگی در هواپیمای باربری ایران در ترکیه


یک هواپیمای ایرانی که از طریق آسمان ترکیه در حال رفتن به سوریه بود از طرف نیروگاه دوم هوایی ترکیه مجبور به فرود در فرودگاه دیاربکر شد .
شب گذشته یک هواپیمای ایرانی که از طریق آسمان ترکیه در حال رفتن به سوریه بود از طرف نیروگاه دوم هوایی ترکیه مجبور به فرود در فرودگاه دیاربکر شد و پس از بازرسی مقدار زیادی اسلحه و مهمات از آن خارج شد.این مهمات شامل سلاح کلاشینکوف ، راکت،نارنجک،.. در داخل جعبه‌های مختلف جاسازی شده بود .هواپیما هنوز در فرودگاه دیاربکر است.
اخبار جهان اسلام

۱۳۹۰ فروردین ۱, دوشنبه

تظاهر کنندگان در سوریه ساختمان حزب بعث در شهر درعا را آتش زدند

روز یکشنبه تظاهرکنندگان ، ساختمان حزب بعث در شهر درعا که در جنوب سوریه واقع است به آتش کشیدند. خبرگزاری آلمان گزارش داد هزاران تظاهر کننده در این شهر تعدادی از ساختمانهای دولتی را به آتش کشیدند که بین آنها قصر العدلی و ساختمان قدیمی حزب بعث در این شهر میباشد و همچنین بیش از 10 ماشین دولتی را از بین بردند.
برخی شاهدان عینی از منطقه ، گزارش دادند نیروهای امنیتی به سمت تظاهرکنندگان آتش گشودند و خبرهایی از کشته شدن چند نفر به گوش میرسد، همچنین استفاده از اینترنت و تلفون با توجه به قطع و وصل شدن شبکه بسیار دشوار شده است.
این تظاهرات در حالی انجا میشود که در روز جمعه در تظاهراتی در همین شهر بیش از 5 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.
در همین راستا خبرگزاری های سوریه گزارش دادند بشار اسد فرماندار شهر درعا را برکنار کرد.

پادشاه بحرین : نقشه ی ایران بر ضد کشورهای خلیج با شکست مواجه شد

پادشاه بحرین حمد بن عیسی آل خلیفه از شکست نقشه های ایران بر ضد کشورش و کشورهای حاشیه ی خلیج خبر داد.حمد بن خلیفه اشاره کرد ، ایران عادت داشت در مسایل داخلی بحرین دخالت کند و شیعیان را به قیام علیه دولت بحرین تشویق کند.وی اشاره کرد: ما نقشه ای که ایران بمدت 30 سال روی آن کار میکرد تا بتواند نفوذ خود را در بحرین و دیگر کشورهای خلیج گسترش دهد با شکست مواجه کردیم.
گروه های شیعه در بحرین آشوب ها و اغتشاشات اخیر را کنترل میکنند و خاستار استعفای کامل دولت ، لغو رژیم پادشاهی و نوشتن یک قانون اساسی جدید هستند.
تلفوزیون بحرین نیز پس از دستگیری 6 تن از سران آشوبها اعلام کرد ، این 6 نفر از سران فتنه میباشند که با همکاری یک کشور خارجی باعث ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور و کشته شدن بسیار از شهروندان و مقیمان شدند.

امام دروغگو!..

ویژۀ سنی نیوز: شاه رفت و خمینی آمد!
تو دنیا جار زدیم: دیو رفت و فرشته درآمد.
گفتند: ما خادمان ملتیم!..
کشتند و خورند و بردند و دریدند!..
باز به خیابون رفتیم و به سر و صورتمان زدیم و جار زدیم: مهدی بیا... مهدی بیا.. جانمان به لب رسیده!
مهدی نیامد هیچ، اینها پر رو تر شدند! به ریشمان خندیدند و به ریش مهدی هم رحم نکردند!..
گفتند: این کشور امام زمان است! خودش اداره میکند و فرمان دست خودش است.
شاخ درآوردیم؛ مادر بزرگهای بیسوادمان میگفتند: امام زمان عدالت میآورد. آزادی میبخشد، رفاه و آسایش تقسیم میکند...
فهمیدیم این یکی تقلبی است: بیکاری، فساد و فحشا، فقر و ناداری، نابرابری، ویرانگی، کشت و کشتار، استبداد و دیکتاتوریت، از برکات این امام زمان و نائبش است!
نسل جدید خبر ندارد چه گفتند. تنها از چهره سیاه روز مینالد! برای این نسل بگذارید یک برگه از برگههای تلخ تاریخ سیاهمان را هدیه دهم!
جوانان میهن عزیزم!
ببینید چه گفتند... سپس بنگرید چه کردند؟!
آنگاه بگوئید: دو صد رحمت بر چوپان دروغگو!..
براي نمايش حجم اصلي بر روي عكس كليك نماييد
 

فیلترشکن 29 اسفند