۱۳۸۹ اسفند ۲۸, شنبه

دو مسئول وزارت خارجه ايران عربها را "بدويان صحراگرد" خواندند واين دو مقام ايرانى "اسرائيل" را قابل احترام دانستند

العربيه:دو مسئول عاليرتبه وزارت امور خارجه ايران ملل عرب را "بدويانى صحراگرد" خواندند، اسرائيل را قابل احترام دانستند و 6000 نقشه را ارايه کردند که به گفته آنان "فارسى" بودن تاريخى "خليج" را اثبات مى کند.
محمد رضايى و مهدى صفرى دو مسئول وزارت خارجه ايران ابراز عقيده کردند که "تمدنى که در کشورهاى عربى مشهود است بى ريشه و ناپايدار است و به دليل اکتشاف نفت در کشورهايى همچون قطر و بحرين رخ داده است".
اين دو به گزارش منبع خبرى منتشرکننده مصاحبه به شدت با ربط دادن فارسها با عربها مخالفت کرده اند و هم چنين گفته اند که به "فرهنگ و تمدن ايرانى که هزاران سال تاريخ و دوام داشته است مى بالند".
بنا بر اين گزارش آنها نسبت به "اسرائيل" ابراز احترام کرده، با مسئولانش اظهار همدلى نموده و تاکيد کرده اند که "اظهارات تندى که گاه به گاه از بعضى مقامات ايرانى عليه اسرائيل شنيده مى شود، فقط حبابهايى براى جلب توجه و تاييد کشورهاى عربى و اسلامى است".
محمد رضايى و مهدى صفرى به رابطه اى نژادى بين "فارسها" و ملل اروپايى اشاره کرده اند و براى اين رابطه دليل آورده اند که "زبان فارسى يک زبان "هندو اروپايى" است و از همه نزديکتر زبان آلمانى را در کنار خود دارد.
يک پديده رواج يافته در سالهاى اخير در ايران اقدامات جراحى پلاستیک براى ايجاد تشابه بين خود و مردم اروپا بوده است. يک ضرب المثل فارسى مى گويد "بکش و خوشگلم کن". اين را بويژه مى توان در ميان ايرانيانى ديد که براى خوشگل تر شدن يا به تعبير آنها شبيه اروپايى ها شدن به جراحى بينى تن مى دهند و به اصطلاح دماغ عمل مى کنند.
از سويى لازم به ذکر است کتاب معروف ادولف هيتلر رهبر نازيست آلمان در جنگ جهانى دوم "نبرد من" به شکل وسيعى در ايران چاپ و منتشر و مطالعه مى شود.
گفته مى شود اين رونق و رواج، از روحيه "خود برتر بينى" آريايى ناشى شده است که بعضى از محافل در ايران خود را منتسب به آن مى دانند.
نروژى ها، سوئدى ها و دانمارکى ها نيز خود را از نژاد آريا مى دانند و همين سبب شد که بعضى از آنان در جنگ دوم جهانى با آدولف هيتلر همکارى کنند.
صفحه اول روزنامه نروژی داگ بلادت سخنان مسئولان ايرانى در گفتگو با روزنامه دانمارکى "ويک اند" که توسط روزنامه نروژى "داگ بلادت" نيز منتشر شده است، در چارچوب تلاش حکومت ايران براى بهبود و تلطيف چهره خويش در انظار غربيان و بويژه اروپايى ها مى گنجد. هدف از اين تلاش ايجاد شکاف در حلقه محاصره تحريم ها عليه تهران است.
بنا بر سخنان مطرح شده در اين گفتگو کمک ايران به جنبش هاى مقاومت در جهان عرب، بخاطر مبارزه با غربى ها يا آن گونه که احمدى نژاد احياناً به رخ مى کشد، به منظور کوشش در جهت نابودى اسرائيل نيست.
اين دو مسئول ايرانى گفته اند که ما اسرائيل را قابل احترام دانسته و با آن همدلى مى کنيم. ما مثل عربها که از قديم الايام از يهوديان نفرت داشته اند نيستيم.
اين دو مقام وزارت خارجه ايران در مورد اظهارات ضد اسرائيلى خاطر نشان ساخته اند که ايران ناچار است براى جلب اعتماد ملل مسلمان چنين حبابهايى را به راه اندازد تا بتواند سکان هدايت کشورهاى اسلامى را به دست گيرد. آرزوى سيطره بر جهان اسلام با انقلاب 1979خمينى به تهران آمد و بعد از سقوط صدام حسين جان تازه اى گرفت.
مهدى صفرى قائم مقام وزير امور خارجه ايران و همکارش به غربى ها نصيحت کردند که به هياهوى اسرائيلى ها عليه نيروى اتمى ايران گوش فرا ندهند، زيرا تهران از انرژى اتمى تنها جلب احترام غرب را خواستار است.
طبق اين گزارش دو مسئول برجسته وزارت امور خارجه ايران 6000 نقشه را به مخاطبان خود نشان دادند ارايه کردند و گفتند: همه اين نقشه ها ثابت مى کند نام تاريخى خليجى که اکنون در محافل عربى و غربى گاهى به نام "خليج عرب" و غالباً به اختصار "خليج" مورد اشاره قرار مى گيرد، "خليج فارس" است. آنها افزوده اند: تلاش کشورهاى عربى در اين زمينه با شکست روبرو مى شود.

۱۳۸۹ اسفند ۲۷, جمعه

مولانا عبدالحمید:سخن ما با مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیز همین بوده است که اهل سنت ایران حق دارند، و این حقِ قانونی اهل سنت است که در سرنوشت خود نقش داشته باشند

مولانا عبدالحمید:سخن  ما با مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیز همین بوده است که اهل سنت ایران حق دارند، و این حقِ قانونی اهل سنت است که در سرنوشت خود نقش داشته باشند؛ به آزادی مذهبی آنان احترام گذاشته شود و حرمتشان حفظ شود و خواسته های آنان مورد توجه قرار گیرد.
ایشان تاکید کرد: این حق قانونی اهل سنت است که اگر نامه ای به هر مسئول و هر شخصیتی، در هر مقامی که قرار دارد، می نویسند، به این نامه ها توجه و رسیدگی شود. ما ملت ایران هستیم و ایران از آنِ ماست و به هیچ قدرتی اجازه نمی دهیم که در مسائل ایران دخالت کند، بلکه این ملت است که در مورد سرنوشت خود تصمیم می گیرد.
مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، مهمترین علت قیام ملتها در خاورمیانه علیه حکام کشورهایشان را بی توجهی حکام و سران کشورها به خواسته ها و مطالبات مردم عنوان کرد و تعیین سرنوشت ملت بحرین را حق خود آنها دانست و خواستار عدم دخالت دیگر کشورها در مسایل بحرین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در بخشی از سخنان خود در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به تحولات جاری در خاورمیانه و قیام ملتها در این مناطق، خاطرنشان کرد: امروزه اگر شما می بینید که در خاورمیانه صدای "الله اکبر" بلند است و خیزش بزرگی در خاورمیانه و در کشورهای اسلامی به وجود آمده است و ملتها علیه رهبران خودشان قیام کرده اند، همه این قیامها نتیجه عملکرد نادرست رهبران این کشورهاست؛ رهبرانی که خدا را فراموش کرده اند و از راه استبداد بر مردم خود حکومت نموده و حرف ملتهای خود را نشنیدند و آزادی مردم را سلب کردند، نتیجه این عملکردها همین است که ملتها علیه آنان قیام کرده اند.
مولانا عبدالحمید ادامه داد: شما فکر نکیند که این ملتها خودشان بلند شده اند، بلکه این الله تعالی است که آنها را بلند کرده است؛ زیرا بسیاری از این رهبران، الله تعالی را ناراض کرده اند و دست به ظلم و حق کشی زده‏اند، بسیاری از این رهبران به جای اینکه به الله تعالی، به رسول الله و به دین اسلام و به ملت خودشان وابسته باشند، به بیگانگان و قدرتهای بیگانه وابسته هستند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه به حوادث جاری در کشورهای اسلامی از قبیل تونس، مصر، لیبی، یمن و بحرین اشاره کرد و گفت: تمام این حوادثی که در این کشورها اتفاق افتاد و تاکنون جریان دارد، به خاطر این است که رهبران کشورهای مذکور حقوق ملت را رعایت نکرده و به حرف آنها توجه نکردند؛ احساسات و خواسته های مردم را نادیده گرفتند؛ در نتیجه ملتها بپاخواسته اند و خواهان آزادی و برآورده شدن مطالبات خود هستند.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه به صورت ویژه به تحولات کشور بحرین نیز اشاره کرد و با بیان اینکه نباید هیچ کشوری برای مردم بحرین تصمیم بگیرد و در سرنوشت آنان دخالت کند، خاطرنشان کرد: صرف نظر از اینکه اکثریت مردم بحرین شیعه است یا سنی، اما سخن ما آن است که خودِ ملت بحرین باید سرنوشت خود را تعیین کنند. بنده معتقدم که برادران شیعه ما در این کشور باید آزادی داشته باشند و به حقوقشان احترام گذاشته شود و آنها در سرنوشت  خود دخیل باشند.
مولانا عبدالحمید در ادامه خاطرنشان کرد: سخن  ما با مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیز همین بوده است که اهل سنت ایران حق دارند، و این حقِ قانونی اهل سنت است که در سرنوشت خود نقش داشته باشند؛ به آزادی مذهبی آنان احترام گذاشته شود و حرمتشان حفظ شود و خواسته های آنان مورد توجه قرار گیرد.
ایشان تاکید کرد: این حق قانونی اهل سنت است که اگر نامه ای به هر مسئول و هر شخصیتی، در هر مقامی که قرار دارد، می نویسند، به این نامه ها توجه و رسیدگی شود. ما ملت ایران هستیم و ایران از آنِ ماست و به هیچ قدرتی اجازه نمی دهیم که در مسائل ایران دخالت کند، بلکه این ملت است که در مورد سرنوشت خود تصمیم می گیرد.
مولانا عبدالحید در پایان این بخش از سخنانش خاطرنشان کرد: بنده این سخنان را صرفا از روی دلسوزی و خیرخواهی عرض می کنم و این حس خیرخواهی چیزی است که اسلام به ما تعلیم داده است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین به زلزله اخیری که در کشور ژاپن رخ داد و جان هزاران تن را گرفت اشاره ای کرد و گفت: پیام بنده به مردم و سران ژاپن آن است که ای مردم ژاپن! اگر چه کشور شما در مسیر زلزله خیز قرار دارد، اما با اطمینان می گویم که اگر شما ایمان بیاورید و گناه را ترک کنید، الله تعالی شما را از زلزله نجات خواهد داد.
ایشان ادامه داد: این سخن بنده خطاب به همه مردم دنیا و خصوصا مناطق مسلمان نشین، که برخی هم در مسیر زلزله قرار دارند و خطر زلزله آنها را تهدید می کند نیز می باشد که اگر مردم این مناطق نماز بخوانند و دست از گناه بکشند، الله تعالی آنها را از زلزله و دیگر عذابها حفاظت خواهد کرد. این اعتقاد ماست که هر ملتی که الله را بندگی کند از عذاب الهی نجات می یابد، و هر مملکتی که در آن مملکت خداترسی، عدالت، انصاف و رعایت حقوق مردم حکمفرما باشد در آن مملکت هیچ خیزش و قیامی انجام نمی گیرد و آن مملکت در امن و امان است، اما در هر جامعه ای که بی عدالتی و ظلم وجود داشته باشد در آن جامعه امنیت نخواهد بود.

کشته شدن یک افسر نیروی انتظامی بر اثر انفجار مین در ارومیه

به گزارش آهوران نیوز به نقل ازآژانس خبری موکریان:یک افسر نیروی انتظامی آذربایجان غربی به نام محمد روحی بر اثر انفجار مین جان باخت.
به گزارش آژانس خبری موکریان، ستوان دوم محمد روحی از افسران فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی بر اثر انفجار مین در منطقه مرزی سِروی ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی جان خود را از دست داد.
لازم به ذکر است که به واسطه 8 سال جنگ عراق علیه ایران حدود چهار میلیون هکتار از مناطق مرزی مین گذاری شده بود که به گفته هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در تهران، سالانه حدود 800 نفر در مناطق آلوده به مین در پنج استان مرزی ایران، زخمی شده یا جان خود را از دست می دهند.

اسپانیا : ایران شورش شیعیان بحرین را رهبری میکند

وزیر خارجه ی اسپانیا ، از دخول نیروهای عربستانی به بحرین استقبال کرد و گفت شیخ حمد پادشاه بحرین شخصا خاستار این دخالت خارجی شده است.
خیمینز گفت : بسیار آشکار است ایران این شورشها را رهبری میکند و با اینکه پادشاه بحرین با انجام اصلاحات موافقت کرد شیعیان همچنان خواستار سقوط نظام حکومتی بحرین هستند و اضافه کرد دخول نیروهای عربستانی برای حمایت از زیر ساختها ی کشور بحرین و ملت بحرین در مقابل شورشیان کاری تحسین برنگیز میباشد.

پرتاب تخم مرغ به مهاجرانی در استکهلم

اصابت تخم مرغ به سر مهاجراني در حين سخنراني در كنفرانس يونسكو و

افشای قاچاق اسلحه و صدور تروریسم رژیم

جعفر پویه
رژیم جمهوری اسلامی از وحشت برآمد جنبش اجتماعی در منطقه و سرنگونی رژیمهای دیکتاتوری به وحشت افتاده است و سعی می کند تا با ارسال اسلحه و مهمات برای گروه های ارتجاعی تند رو و یا وابسته به خود در این کشورها، جو منطقه را نا آرام ساخته و با دخالت و رشوه، این جنبشها را به نفع خود منحرف گرداند. کشف و ضبط محموله های متعدد اسلحه در کشورهای مختلف، چهره کریه آدمکشها و سیاست صدور تروریسم رژیم ولایت فقیه را برملا کرده است.
هنوز دادگاه محموله کشف شده در کشور نیجریه که توسط سپاه پاسداران قاچاق می شد در جریان است که اسراییل اعلام می کند، یک کشتی حاوی اسلحه و مهمات که توسط رژیم جمهوری اسلامی به سوی نوار غزه قاچاق می شد را کشف و توقیف کرده است. این کشتی حاوی محموله ای شامل انواع اسلحه و مهمات، از جمله گلوله های کلاشنیکف، خمپاره های 210 و 60 میلیمتری و 6 موشک ساحل به دریا بود.
قبل از آن ویلیام هیگ، وزیر امورخارجه انگلیس از مصادره یک محموله اسلحه شامل 48 موشک که برای طالبان ارسال شده بود، در جنوب افغانستان نزدیکی مرز ایران و پاکستان خبر داده بود. او گفت: "بررسیها نشان می دهد این سلاحها بی تردید از ایران آمده و این به هیچ وجه پذیرفتنی نیست."
این درحالی است که روز سه شنبه 24 اسفند، مقامهای ترکیه یک هواپیمای باری رژیم را که عازم شهر حلب در سوریه بود، به ظن داشتن محموله نظامی یا هسته ای، در فرودگاه "دیاربکر" وادار به نشستن کرده و به بازرسی آن می پردازند.
پس از انتشار خبرهای قاچاق اسلحه توسط رژیم و تلاش برای دخالت در امور دیگر کشورها و صدور تروریسم، روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه به نقل از دو دیپلمات سازمان ملل از کشف و توقیف چند محموله تجهیزات اتمی و تسلیحاتی مرتبط با رژیم خبر داد. بنابراین گزارش، دو محموله حاوی تجهیزات اتمی و تسلیحاتی به سوی ایران یکی در کره جنوبی و دیگری در سنگاپور در عرض شش ماه گذشته کشف و توقیف شده اند.
خبر این اکتشافات و قاچاقچی گری رژیم اکنون پس از چند ماه توسط دیپلماتهای سازمان ملل به شرط فاش نشدن نامشان به خبرگزاریها داده شده است. حال به چه دلیل این خبرها منتشر نمی شود یا پنهان نگه داشته می شود، موضوع دیگری است و نیازمند بررسی جداگانه.
اما آنچه از ظواهر امر بر می آید، دایره تحریمهای سازمان ملل پیرامون رژیم در مورد خرید و فروش اسلحه که در قطعنامه 1747 در سال 2007 تصویب شده است، روز به روز تنگ تر می شود. این کار می تواند دست رژیم را برای ارسال اسلحه به دیگر کشورها و دخالت در امور آنها برای نا امن کردن منطقه ببندد.

توقیف موادی با کاربرد تسليحاتی و اتمی به مقصد ايران در کره جنوبی وسنگاپور

ديپلمات های سازمان ملل از این امر پرده برداشتند
به گزارش آهوران نیوز به نقل ازالعربیه:دیپلماتهای سازمان ملل متحد روز پنجشنبه 17-3-2011 اعلام کردند کره جنوبی و سنگاپور نوعی مواد با کاربرد تسلیحاتی و هسته ای به مقصد ایران را توقیف کرده اند.
اين محموله ها ناقض تحريم های اعمال شده از سوی شورای امنيت سازمان ملل علیه ايران ارزیابی شده است .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل متحد، منابع ديپلماتیک اعلام کردند این دو مورد توقيف تسلیحاتی در شش ماه گذشته صورت گرفته ولی هم اکنون فاش شده است .
پیش بینی می شود کشف این محموله تسليحاتی، فشارهای بين المللی برای تشديد تحريم ها بر ضد ايران را افزايش دهد.
يک ديپلمات در گفتگو با خبرگزاری فرانسه با اعلام جزئيات گزارش ارائه شده به کميته تحريم های ايران در سازمان ملل خاطر نشان کرد مقامات کره جنوبی ماه دسامبر گذشته بيش از چهارصد لوله مشکوک را در يک محموله هوايی در فرودگاه سئول کشف کردند.
ديپلمات یادشده که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد، می توان از اين لوله ها در تاسيسات هسته ای استفاده کرد.
وی افزود در ماه سپتامبر نیز مقادیری از پودر آلومينيوم که می تواند در موشک مورد استفاده قرار گيرد در يک کشتی در بندر سنگاپور کشف شد و در هر دو مورد، مقصد محموله ها ايران بوده است .
يک ديپلمات ديگر در سازمان ملل نيز اين جزئيات را تاييد و اعلام کرد کميته تحريم ها هنگام بحث در خصوص تازه ترين گزارش کارشناسان امور ايران که بر تحريم ها بر ضد اين کشور نظارت دارند اين موارد را بررسی خواهند کرد.

فیلترشکن 26 اسفند

http://hproxy.webs.com/0g.htm
https://bidard.com/fa/
http://lawsuitproxy.info
http://whiteproxy.pl
http://kindproxy.info
http://attorneyusatexas.info
http://gold96.probid.co.cc
http://w96.hilunar.co.cc
http://www191.himate.co.cc
http://s31.quickgo.co.cc
http://future-forthemnow.tk/
http://gold95.probid.co.cc
http://w95.hilunar.co.cc
http://www190.himate.co.cc
http://proxy31.wayto.co.cc
http://gold94.probid.co.cc
http://gatewaybypass.tk
http://w94.hilunar.co.cc
http://available-foritall.tk
http://www189.himate.co.cc
http://gold93.probid.co.cc
http://w93.hilunar.co.cc
http://blockedsite.info
http://www188.himate.co.cc
http://pxi6.fileave.com/
http://sux31.netbug.co.cc
http://internetunblockserver.info/
http://gold92.probid.co.cc
http://thousands-ofproxy.tk
http://w92.hilunar.co.cc
http://www187.himate.co.cc
http://bid31.bidsky.co.cc
http://tunnel-filter.info/
http://jollyproxy.info
http://innocentproxy.info
http://sqlserverhostingproxy.info
http://huskyproxy.info

پایگاه اهوران نیوزدر گذشت دکترحسین دریانورد را به خانواده ی محترم شان و اهل سنت ایران و بازماندگان وهمه آشنایان ایشان تسلیت عرض می نماید.

انا لله و انا اليه راجعون
پایگاه اهوران نیوزدر گذشت  دکترحسین دریانورد را به خانواده ی محترم شان و  اهل سنت ایران و بازماندگان وهمه آشنایان ایشان تسلیت عرض می نماید.
سنی نیوز: چهارشنبه شب یکی از بزرگان اهل سنت بنام دکتر حسین دریانورد در بیمارستان بوسراوی کوالالامپور مالزی بر اثر یک عمل قلب به رحمت ایزدی شتافت. روحش شاد و فردوس مأوای ایشان باد.
شهید دریانورد متخصص نانوتکنولوژی شیمی، استاد دانشگاه قشم و با وجود سن کمشان عضو هیأت علمی دانشگاه بودند. ایشان جوانی فعال و در تمام صحنه های جامعه قشم و بخصوص شهر درگهان حضوری فعال داشته و در خدمت مردم و بویژه جامعه اهل سنت بودند.
طی ملاقاتی که امروز با دکتر شایسته، (خانم ایشان) داشتم می گفت: دکتر همیشه آرزوی شهادت داشت و می گفت برای نائل شدن به این درجه رفیع برایم دعا بفرمایید.
{و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله}
و ایشان با هدفی رفیع به جهت تقویت علمی و تکمیل دوره دکترا به منظور خدمت رسانی بیشتر به جامعه خود قدم در  این سفر  طولانی گذاشتند که متاسفانه عمرشان وفا نکرد.
خداوند بازماندگان وی را صبری جزیل و اجری عظیم عطا فرماید.

باز بوى خون از سرزمين مكران و بلوجستان غربى به مشام رسيد،،،،،

روزپنج شنبه 26اسفند1389 دو نوجوان بلوچ سنى مذهب جاسكى بنامهاى: 1-شهيد محمد بليان 18ساله فرزند موسى 2-شهيد محمد آزاديان17ساله فرزند على در 8 كيلومترى شهر جاسك كه از گردش و تفريح از باغهاى اطراف شهر به سوى خانه باز مي گشتند، توسط سربازان گمنام امام زمان و خامنه اى جانى و خونخوار به گلوله بسته شده و به شهادت رسيدند. ضمنا يكى از شهداء يك ساعت دوام آورده كه بر اثر ممانعت مامورين از انتقال او به بيمارستان در پشت وانت نيروى انتظامى جان ميدهد. فرمانده اين جنايت كسى نيست جز قاتل نام آشنایى بلوچهایى اين منطقه "ستوان مصطفى حاتميان شيرازى" كه تاكنون دستش به خون دهها جوان و نوجوان بلوچ سنى مذهب در اين خطه از خاك بلوچستان آلوده شده، جالب اينجاست كه بس از به قتل رساندن اين جوانان اين جانى خونخوار عامل خامنه اى ملعون و جانى مقدارى اسلحه و موادمخدر هم به اين مقتولين ربط ميدهد و در نشريات مزدور خودشان از اين شهداء با نامهايى همچون: تروريست، اشرار، سارق، اغتشاش گر، فتنه گر، اقدام بر براندازى نظام و... نام مى برد، تا عمل ننگين خود را موجه توجيه كند. خواهشمندم در اسرع وقت اطلاع رسانى كنيد كه هيج كسى در فكر اين منطقه بلوچستان نيست و جنايتهاى خامنه اى ملعون توسط مزدورانش در اين منطقه بيداد ميكند.
 تك تيرانداز بلوچ از "جاسك" اشغالى

۱۳۸۹ اسفند ۲۶, پنجشنبه

گزارش تکمیلی از کشتار در زندان قزلحصار و آخرین وضعیت این زندان

به گزارش آهوران نیوز به نقل ازخبرگزاری هرانا - در پی کشته و زخمی شدن صد‌ها تن از زندانیان در زندان قزلحصار کرج توسط ماموران گارد ویژه، گزارشات از شرایط بحرانی در این زندان و افزایش تلفات حکایت دارد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از صبح روز گذشته علاوه بر قطعی خطوط تلفن زندانیان زندان قزلحصار کرج، خانواده‌های این زندانیان علی رغم وقت قبلی موفق به ملاقات نشده‌اند. این روند تاجایی ست که حتی مرخصی روزانهٔ تمامی پرسنل زندان نیز قطع شده و هیچ اطلاعاتی از سوی مسئولین زندان مانند هویت کشته‌ها و زخمی‌ها اعلام نمی‌شود.
همانگونه که اشاره شد تاکنون مسئولان زندان اسامی کشته شدگان را اعلام نکرده‌اند در حالیکه برخی گزارش‌های تایید نشده حاکی از انتقال اجساد به طور مخفیانه به خارج از زندان است که در این صورت امکان این مهم وجود دارد که دستگاه امنیتی، به دفن خودسرانهٔ آنان مبادرت نماید.
از ساعت ۸ صبح امروز پنج شنبه تا ساعت ۱۳ نیز، حدود سیصد تن از خانواده‌های زندانیان قزلحصار در مقابل درب این زندان اقدام به تجمع نمودند و بسیاری از ایشان علیرغم عدم پاسخگویی مسئولین زندان، تا ساعاتی بعد نیز حاضر به ترک محل نشده‌اند.
تلاش گستردهٔ حفاظت زندان و دستگاه امنیتی برای عدم انتشار گزارشات در رابطه با شورش در زندان و کشتار زندانیان در حدی است که با وجود تعداد بالای مجروحین این حادثه که بعضا وضعیت وخیمی نیز دارند، مسئولان از انتقال ایشان به بیمارستان امتناع کرده و ترجیح دادند آن دسته از مجروحین که دارای وضعیت وخیمی هستند؛ به بهداری زندان رجایی شهر کرج که دارای اتاق عمل است منتقل کنند. شاهدان عینی از جان باختن دو تن از مجروحین حادثه که به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده‌اند به دلیل شدت جراحات وارده و عدم دریافت خدمات پزشکی لازم گزارش می‌دهند.
گفتنی ست در درگیری‌های ۲۴ اسفندماه زندان قزلحصار کرج که در پی اعتراض به قصد اجرای حکم اعدام ده زندانی از سوی سایر زندانیان شروع شد، ۱۵۰ تن دچار جراحات جدی به خصوص در اثر استفادهٔ نیروهای گارد زندان از گلوله‌های واقعی شدند که از این تعداد ۸۰ تن کشته و یا وضعیت بسیار وخیمی دارند. تعداد بسیاری از زندانیان نیز با سایر آسیب‌ها مانند شکستگی دست و پا یا زخم‌های سطحی و مشکلات تنفسی ناشی از آتش سوزی و همینطور استشمام بیش از حد گاز اشک آور روبه رو هستند. هم چنین از سرنوشت بعضی از زندانیان نیز خبری در دست نیست، منابع نزدیک به دولت البته ۴۷ کشته و زخمی را آمار این حادثه اعلام کرده‌اند که تفاوت فاحشی با گزارش‌های منابع مستقل دارد.
لازم به یادآوری است بر اساس گفتهٔ رئیس سازمان زندان‌ها، زندان قزلحصار با داشتن ۲۰ هزار زندانی، که حدود ۱۳ هزار نفر از زندانیان ان را محکومان مواد مخدر تشکیل می‌دهند، بزرگ‌ترین زندان کشور بوده و مهم‌ترین مشکل این زندان به گفتهٔ وی، تراکم آن است که "۳۰۰ درصد" بیشتر از گنجایش در آن زندانی نگهداری می‌شود.

بعد از سعودی، امارات نیز 500 سرباز را به بحرین ارسال کرد

به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از المسلم : وزیر خارجه ی امارات شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان روز دوشنبه در پاریس گفت کشورش برای تأمین امنیت 500 سرباز به بحرین خواهد فرستاد.
کشور بحرین از کشورهای عضو همکاری خلیج خواسته بود که برای تأمین امنیت این کشور بعد از تظاهرات شیعیان، به این کشور نیروی کمکی ارسال کنند .
شیخ عبدالله بن زاید در دیدار با وزیر خارجه ی آمریکا هیلاری کلینتن گفت: کشور امارات به خاطر درخواست کشور بحرین برای همکاری در تأمین امنیت کشور تصمیم گرفته است که 500 سرباز به بحرین ارسال کند .
وی در خلال دیدار با وزرای خارجه ی عضو گروه 8 گفت: ما هم اکنون 500 سرباز به بحرین فرستاده ایم و در این کشور مستقر شده اند .
گفتنی است وزیر خارجه ی ایران علی اکبر صالحی در این مورد گفته است: ایران در مقابل دخالت نظامی عربستان سعودی در بحرین دست بسته نخواهد بود .
ولی کاخ سفید روز دوشنبه ورود نیروی نظامی عربستان به بحرین را اشغال و یا جنگ با این کشور نخواند .
همچنین کاخ سفید از نیروهای عربستانی ساکن در بحرین خواست که به مردم بحرین احترام بگذارند و حقوق آنان را رعایت کنند .
تلوزیون رسمی بحرین گوشه هایی از ورود سربازان زرهی عربستان به خاک بحرین را نشان داد که از مرز مشترک بین عربستان و بحرین وارد این کشور شدند.

حکومت نظامی و تنش در استادیوم آزادی

به گزارش ایران پرس نیوز: خبرنگار ما از تهران دیدار تو تیم پرسپولیس تهران و الوحده امارات در چارچوب رقابت های جام باشگاه های آسیا در حالی روز گذشته در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که از پیش از آغاز این دیدار تنش زیادی بین نیروهای امنیتی و تماشاگران به وجود آمد و نه تنها به جنجال و درگیری روی سکوها کشیده شد بلکه فضای استادیوم آزادی را نیز ملتهب و تحت شعاع خود قرار داد.
در حالیکه یک روز از چهارشنبه سوری گذشته بود چندین لایه از ماموران انتظامی به بازدید بدنی تماشاگران پرداختند اما بازهم عده ای از آنها توانستند نارنجک های صوتی دست ساز خود را به داخل ورزشگاه آورده و در طول بازی بارها شاهد پرتاب آن بودیم.
بازدید بدنی طولانی و چند لایه نیروی انتظامی آنقدر کند و غیر و عادی بود که اعتراض شدید تماشاگران را در پی داشت.
ابتدای ورودی استادیوم آنچنان فضا امنیتی و خشن بود که اصلا به نظر نمی رسید وارد یک مجموع ورزشی می شویم. برخورد خشن و عصبی نیروی انتظامی در نوع خود مثال زدنی بود. آنها دستور داشتند از ورود هر «پوشش سبزی» به داخل ورزشگاه جلوگیری کنند و تماشاگرانی که از بلوز یا کاپشن های سبز استفاده می کردند حق ورود به استادیوم را نداشتند. این موضوع آنچنان شدید بود که حتی «نخ های سبز و باریک دور پرچم های تماشگران» را نیز از آن جدا می کردند. پس از ساعتی تنش و التهاب به داخل زمین نیز کشیده شد و در پایان بازی حقیقی دروازبان ذخیره پرسپولیس با دروازه بان تیم اماراتی درگیری فیزیکی پیدا کرد که با دخالت دیگران حل و فصل شد.

استقرار لباس شخصی ها در بین جمعیت و همینطور حضور شدید پلیس ضد شورش در نوع خود کم نظیر بود. با این وجود نیروهای امنیتی بارها توسط تماشاگران هو شدند.
در این روز عده زیادی از تماشاگران به خاطر اعتراضات خود و همینطور پرتاب نارنجک دستگیر شدند.
فضای ورزشگاه چنان حالت حکومت نظامی به خود گرفته بود که حتی در کنار زمین چمن هم یگان ویژه مستقر شده بود.

مالزی یک کشتی حامل جنگ افزار کشتار جمعی به مقصد ایران را توقیف کرد

محموله کشف شده شامل تجهیزاتی با کابرد کلاهک های هسته ای است
به گزارش آهوران نیوز به نقل ازالعربیه: بر اساس گزارش های رسانه ای روز پنجشنبه 17-3-2011، مقامات پلیس مالزی هفته گذشته مقادیر زیادی تجهیزات و قطعات آماده برای مونتاژ را که در تولید تسلیحات کشتار جمعی از جمله کلاهک های هسته ای کاربرد دارند از دو کانتینر در یک فروند کشتی متعلق به مالزی که عازم ایران بود کشف کردند .
به گزارش شین هوا، خبرگزاری رسمی چین، اسماعیل عمر رئیس پلیس مالزی اعلام کرد قطعات کشف شده شامل بویلرهای مخصوص دیگ های بخار هستند و بازرسان آژانس اتمی ملی این کشور هم اکنون در حال بررسی آنها هستند.
مقامات پلیس مالزی همچنین اعلام داشتند تاکنون هیچ مظنونی در این رابطه دستگیر یا بازداشت نشده است اما پلیس این کشور از پلیس بین الملل، اینترپل خواسته است برای پیگیری این موضوع به مالزی کمک کند .
مقامات پلیس این کشور پس از دریافت اطلاعاتی این کشتی را در بندر کلانگ توقیف کردند، اسماعیل اما نگفت که پلیس این کشور اطلاعات مربوطه را چگونه و از کجا دریافت کرده است .
بر اساس این گزارش، تجهیزات نظامی به دست آمده در این کشتی از جمله ادواتی هستند که در فهرست مواد تحریمی شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دارند .
گفته شده در صورت دستگیری فرد و یا افراد خاطی واثبات این که هدف از صادرات این تجهیزات ساخت سلاح های کشتار جمعی است، مجازات در نظر گرفته شده در این باره، دست کم پنج سال حبس و چندین میلیون دلار جریمه خواهد بود .

یک ماه تظاهرات ممتد و روزانه ضامن پیروزی است ‫رضا حسین بر

گر حاضر شده بودیم که همین درد و رنج را در میدانها و خیابانها بکشیم، سالها پیش، از این همه درد و رنج آسوده میشدیم

حدود ۱۱۶۵۰ روز از عمر جمهوری اسلامی میگذرد. ما در تمام این ۱۱۶۵۰ روز درد کشیدیم و رنج بردیم. شاید، بیش از ۵۰۰ روز، بصورتهای متفاوت مبارزه و تظاهرات کردیم؛ ولی از ۵۰۰ روز، ۵ روز ، پشت سر هم و ممتد و پیوسته، تظاهرات نکردیم. یعنی حاضر شدیم درد و رنج را به مدت ۱۱۶۵۰ روز، پیوسته و پشت سر هم، تحمل کنیم اما حاضر نشدیم، ۱۰ روز ممتد، بطور روزانه در میدان بمانیم. ترس از درد و رنجی بود که بهر حال، انها را در خانه میکشدیم. اگر حاضر شده بودیم که همین درد و رنج را در میدانها و خیابانها بکشیم، سالها پیش، از این همه درد و رنج آسوده میشدیم و این همه، بدبختی ما و خرابی کشور و تباهی ارزش ها ادامه نمی یافت. ‫مردم ایران ضرب المثلی دارند که مرگ یک بار و شیون یک بار. اما ما بر خلاف محتوای این ضرب المثل، مرگ را هر روز و شیون را هر روز، در ۱۱۶۵۰ روز، با زجر فراوان تجربه کردیم. تمام این مدت، به انتظار معجزه، کمک خارجی و رهبر نامعلومی چشم دوختیم ولی هرگز فکر نکردیم که چرا ما پیروز نمیشویم و چطور، الگوهای رفتاری ما باعث بقای جمهوری اسلامی شده است. ‫‫در تمام این سالها، قدرت سر نگونی رژیم در ما بود و ما با تمام توان از بروز آن جلو گیری کردیم. هزار بهانه اوردیم که دندان لق را نگهداریم و هر گز فکر نمیکردیم که درد کشیدن دندان لق، بسیا کمتر از دردی است که هر روز و هر ساعت، در نگهداشتن آن تجربه میکردیم. ‫همانطور که شاهد بودیم، تونسی ها و مصر یها دندانهای لق را در ۲۲ روز و ۱۸ روز کشدند. در این روز ها درد های فراوان کشدند ولی اینک، آسوده، در صدد باز سازی کشور های خود شدند. عربهای دیگر هم به اسقبال خطر رفتند، درد های ناشی از خطر را پذیرفتند و اکنون در میانه راه هستند. ‫ما همچنان درد میکشیم، شاید بیش از انها؛ ولی پیروز نمشویم. اکنون وقت انست که بدانیم که چرا انها پیروز شدند و پیروز میشوند و ما همانقدر درد میکشیم و شاید بیشتر ولی پیروز نمشویم. ‫راز در تظاهرات ممتد و روزانه است، که هر روز که بگذرد گسترده تر و عمیق تر و همگانی تر میگردد و مار را به پیروزی میرساند. مرگ یک بار، شیون یک بار. بجای درد کشیدن، به مدتی نا معلوم، فقط یک ماه، بله، فقط یکماه، خطر کنیم. پیروزی از آن ما خواهد بود.

بازداشت چهار شهروند كرد در سلماس

خبرگزاری هرانا - نیروهای حفاظت اطلاعات هنگ مرزی شهر سلماس در روزهای هفتهٔ گذشته اقدام به بازداشت چهار شهروند کرد اهل روستاهای توابع شهرستان سلماس کرده‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، در طی روزهای هفتهٔ گذشته ۴ تن از شهروندان کرد به نام‌های "مصطفی جهانگیری" و "صالح جهانگیری" هر دو اهل روستای دیرعلی، "فرزنده پنیرک" اهل روستای بروشخواران و "محمد اطمانی" اهل روستای میرآباد از توابع شهرستان سلماس توسط نیروهای حفاظت اطلاعات هنگ مرزی این شهرستان بازداشت شده‌اند.
خبر‌ها حاکی از آن است که این چهار شهروند کرد دیروز از بازداشتگاه حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی تحویل ادارهٔ اطلاعات این شهر داده شده‌اند.
لازم به ذکر است نیروهای انتظامی در زمان بازداشت این افراد اقدام به بازرسی منازل آن‌ها کرده بودند. همچنین علی الرغم پیگیری خانوادهٔ بازداشت شدگان به نهادهای قضایی این شهر تاکنون اتهام این افراد مشخص نشده است.

بحرین: در شورای امنیت علیه ایران رایزنی می کنیم

بحرین از رایزنی های ضد ایرانی این کشور با اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر داد.به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، "حمد العامر" معاون وزیر امور خارجه بحرین در واکنش به احضار سفیر این کشور در تهران و اظهارات مقامات ایرانی علیه دخالت خارجی در بحرین مدعی شد: این اظهارات بیانگر دخالت گسترده در امور داخلی بحرین از سوی کشوری است که انتظار می رود با بحرین روابط حسن همجواری داشته باشد.
شیعیان بحرین، دست بسته و صرفا تماشاچی" نخواهد ماند.
معاون وزیر امور خارجه بحرین اضافه کرد: منامه در ارتباط خود با تهران به روابط حسن همجواری پایبند است.
وی ادامه داد: بحرین با سازمان ملل متحد و کشورهای عضو دائم شورای امنیت، کشورهای جنوب خلیج ، اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی درباره دخالت گسترده ایران در امور داخلی بحرین، در تماس و ارتباط دائمی است.
وی همچنین مواضع ایران را درباره حوادث بحرین، "در تضاد با حداقل مبانی حسن همجواری" توصیف کرد و گفت: منامه این مواضع ایران را محکوم می کند و آن
را تهدیدی برای امنیت منطقه و امنیت بین المللی می داند.
همچنین واکنشی از علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران در رسانه های عربی منتشر شد که براساس آن صالحی هشدار داده بود" ایران در برابر هر گونه اقدامی از سوی عربستان برای سرکوب سکوت نخواهد کرد."

۱۳۸۹ اسفند ۲۵, چهارشنبه

فرود اجباری هواپیمای رژیم مشکوک به حمل تجهیزات اتمی

مسکو، 25 اسفند، خبرگزاری «ریا نووستی»/ ترکیه روز چهارشنبه یک فروند هواپیمای ایرانی که به سمت سوریه در پرواز بود را به خاطر سوء ظن در حمل سلاح هسته ای وادار به فرود کرد. این مطلب را خبرگزاری "شینهوا" چین به نقل از رسانه های گروهی گزارش می دهد.
به گزارش خبرگزاری " Dogan"، دو جنگنده نیروی هوایی ترکیه بعد از فرود هواپیمای ایرانی به حریم هوایی این کشور آنرا همراهی کرده و وادار نمودند که در فرودگاه شهر "دیار بکر" در جنوب شرقی ترکیه فرود آید.
دلیل این رهگیری هوایی دریافت اخبار محرمانه در خصوص حمل سلاح هسته ای و یا تجهیزات ممنوعه هسته ای توسط این هواپیما بود.در حال حاضر ارگان های ذیربط و گروه کارشناسان هواپیمای مذکور را بازرسی می کنند.
این هواپیما در مسیر تهران-آلپو(سوریه) پرواز می کرد.
وزارت امور خارجه ترکیه اشاره کرد که برای اجازه پرواز به هواپیماهای ترابری ایرانی که بر فراز ترکیه پرواز می کنند یک روند عادی وجود دارد که بر اساس آن فرود خارج از برنامه جهت بازرسی در نظر گرفته شده است.


یک کشتی حاوی تسلیحات توسط نیروی دریایی اسرائیل توقیف شد
رادیو فرانسه: شب گذشته نیروی دریایی اسرائیل در دریایی مدیترانه یک کشتی حاوی تسلیحات نظامی متعلق به جمهوری اسلامی ایران را توقیف کرد. تسلیحاتی که، بنا به اظهارات مقامات رسمی دولت اسرائیل برای کمک نظامی به گروه های تروریستی درنوارغزه حمل می شدند.
این کشتی که ویکتوریا نام دارد، در آب های بین المللی واقع در شرق سواحل اسرائیل توسط کماندوهای نیروی دریایی این کشور توقیف گشت. به گفتۀ سخنگوی ارتش اسرائیل خدمۀ کشتی بدون مقاومت و خشونت خود را تسلیم کردند و در حال حاضر کشتی ویکتوریا تحت اسکورت نظامی ارتش اسرائیل به سوی بندر اشدود در این کشور هدایت می شود.
کشتی ویکتوریا که متعلق به یک شرکت آلمانی است و توسط یک شرکت فرانسوی که هویتش هنوز مشخص نشده کرایه شده است، از چند روز پیش زیر نظر نیروهای امنیتی اسرائیلی قرارگرفته بود.
این کشتی با پرچم کشور لیبریا از بندری در ترکیه به مقصد بندر اسکندریه در مصر حرکت کرده بود و قبل از رسیدن به ترکیه در بندر لتکیه در سوریه بارگیری کرده بود.

دستگيري و به هلاكت رساندن مزدور رژيم اسماعيل توسط مجاهدين سپاه صحابه ايران

هرانا؛ اختلالات کم سابقه در شبکهٔ اینترنت ایران

خبرگزاری هرانا - خبر‌ها حاکی از اختلالات بی‌سابقه در شبکهٔ اینترنت کشور است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از صبح امروز بر اثر اختلال در خطوط اینترنتی در کشور، شهروندان تهرانی با مشکلات عدیده‌ای روبه رو شده‌اند.
این محدودیت‌ها تا جایی ست که انواع سرویس‌های مسنجر، وی پی ان، وب پروکسی، سرویس‌های میل باکس و غیره مسدود است و تنها دسترسی به سایت‌های دولتی امکان پذیر است.
دولت ایران برای جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات در خردادماه ۸۸ و همزمان با دهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری در ایران اختلالات بی‌سابقه‌ای در شبکهٔ اینترنت و سرویس پیام کوتاه ایجاد کرد.
شایان ذکر است که این قبیل محدودیت‌ها در طی ماه‌های اخیر و همزمان با اعتراضات مردم نیز در سطح خرد‌تر تکرار شده بود.

تصاویر ولی فقیه در آتش

دستگیری یک جاسوس ایرانی در عربستان

به گزارش  اهوران نیوز به نقل ازسنی نیوز: منابع امنیتی عربستان اعلان نمودند که در منطقه شرقیه عربستان سعودی که بزرگترین تجمع شیعیان در آن است یک ایرانی را در حالی دستگیر نمودند که منشورات ضد حکومت و دعوت مردم به تظاهرات را در اختیار داشت.
منبع امنیتی افزود: نیروهای عربستان در منطقه قطیف که شاهد تظاهرات شیعیان بمنظور آزادی متهمان بمب گزاری بازداشتگاه خبر در سال 1996 است یک ایرانی که علاوه بر مبالغ مالی اعلامیه هایی را در اختیار داشت که شهروندان منطقه را به آتش زدن مغازه ها و ساختمان های دولتی از جمله مدارس دعوت می نماید.
به گفته آژانس مطبوعات متحد بین المللی، این منبع از ابراز جزئیات قضیه خود داری کرده و تنها گفته است: "ما منتظر نتایج تحقیق از بازداشت شده هستیم".
نقش مشکوک ایرانی در منطقه:
شهزاده خالد بن طلال بن عبد العزیز آل سعود چند روز پیش ایران را متهم نمود که میخواهد عربستان سعودی را در ورطه قرار دهد چنانکه در عراق و یمن و بحرین انجام داد و حزب الله این نقش را در لبنان بازی کرد.
شهزاده خالد افزود: «همیشه در پشت صحنه ها این گمان می رفت که ایران و رافضه و آخوند ها در پشت آنچه اتفاق می افتد قرار دارند.
شهزاده خالد گفت: وقتی رافضه و آخوند می گویم هدفم شیعیان عربستان سعودی نیست زیرا ایشان رافضی نیستند می خواهم بین این و آن فرق صورت گیرد.
اخیرا سوء ظن به تأکید مبدل شده و با اطمئنان میتوان گفت که ایرانی ها در پشت بر انگیختن فتنه ها و تحریک مردم قرار دارند و میخواهند عربستان سعودی را به ویرانی بکشانند طوریکه حزب الله در لبنان و ایرانی ها در عراق عوامل تخریب و بمب گزاری و زیرپا نهادن ارزشهای این کشور ها شناخته شده اند و چنانکه حوثی ها نیز در یمن جنگ را آغاز نمودند و اینک آخرین فتنۀ را که برانگیختند کشور بحرین است.
مردم عربستان به جهان ثابت نمودند که با قیادت کشور نزدیک و همدست اند:
به نوبه خود، معاون دوم مجلس وزراء و وزیر داخله شاهزاده نایف بن عبدالعزیز از مردم عربستان تشکر نموده که حاضر نشدند به تظاهراتی که از جانب بیگانگان از طریق سایت های الکترونی دامن زده می شود لبیک گویند.
شهزاده نایف گفت: بله، مردم کریم و وفادار عربستان، از اخلاق والای اسلامی بر خورداراند چنانکه الله متعال و پیامبر اکرمش صلی الله علیه و سلم دستور فرموده اند و مقام رهبری از مردم این کشور اعم از پیر و جوان و زن و مرد سپاسگذار بوده این همبستگی را به همه تبریک می گویم که ایشان بخاطر حمایت وطن؛ موقف افتخار آمیز و شرافتمندانه و پر از وفا را در مقابل برخی اشرار اتخاذ نمودند که خواهان هرج و مرج و راه پیمایی های بی هدف و بی اساس در عربستان هستند.
وی افزود: مردم عربستان به تمام جهان نشان دادند که نزدیکی و همکاری شان با قیادت کشور در اوجش قرار دارد و همه یک ملت متحد هستند که به کتاب الله و سنت رسول الله متمسک می باشند.

درگیری‌های پراکنده و پرتاب گاز اشک آور

خبرگزاری هرانا - برگزاری جشن چهارشنبه سوری در ایران، علی رغم تمامی تهدیدات نهاد‌ها امنیتی طی روزهای اخیر، به صحنهٔ اعتراضات ضد دولتی مردم در پایتخت تبدیل شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، حضور مردم در خیابان‌هایی نظیر تهران پارس، پیروزی، جمهوری، سعادت آباد، سرسبیل، نظام آباد، فرمانیه، ونک، مطهری، ولیعصر، آریا شهر و... به شدت زیاد است.
هم چنین فلکهٔ اول تهران پارس درگیری گزارش شده است و در خیابان ۱۵۴ نیروهای امنیتی اقدام به پرتاب گاز اشک آور نمودند.
از سویی در ميدان والفجر واقع در خاک سفيد درگیری شدیدی بین مردم که شعار سر می دهند، و نیروهای امنیتی شکل گرفته و در آن بسیاری از مردم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
نکتهٔ قابل توجه حضور کم رنگ نیروهای امنیتی در محلات و استقرار پرشمار ایشان در میادین اصلی شهر است و اینکه این نیرو‌ها تاکنون عموما سعی کرده‌اند خود را از درگیری در محلات دور نگه دارند. گفته می شود تعداد زیادی از نیروهای موتور سوار بسیج نیز با حضور در خیابان های اصلی اقدام به ایجاد فضای رعب و وحشت و خاموش کردن آتش ها نموده اند.
صدای انفجارهای پیایی هر لحظه در تهران به گوش می‌خورد که در برخی موارد تمییز آن از وسایل محترقه و یا تیراندازی نیروهای امنیتی غیرممکن است.

۱۳۸۹ اسفند ۲۴, سه‌شنبه

دهها هزار از هواداران سعد حریری بر ضد سلاح حزب الله در بیروت تظاهرات کردند

به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از المختصر: هواداران بزرگترین حزب لبنان که ریاست آن برعهده ی سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان می باشد روز یکشنبه در یک اجتماع عظیم در میدان شهدا یا آزادی جمع شدند و خواستار خلع سلاح شدن حزب الله شدند.
نیروهای 14 آذار در فراخوان این تظاهرات گفتند: در این تظاهرات فقط پرچم لبنان بر افراشته خواهد شد و همه یک صدا خواستار کشوری با یک ارتش متحد و خلع سلاح دیگر احزاب خواهیم شد.
وی افزود: ما سعی میکنیم که این تظاهرات به سراسر لبنان بکشیم . و گفتنی است که برای این تظاهرات از شب قبل صدها تن از دیگر اماکن به میدان شهدا آمده بودند و صبح زود نیز افرادی به سوی این میدان حرکت کردند .
در همین زمینه ارتش لبنان و پلیس این کشور تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف دهها هزار تظاهر کننده اعمال کردند که از بروز هرگونه عملیات تروریستی از طرف گروههای مخالف جلوگیری شود .
تظاهر کنندگان با برافراشتن پرچم لبنان و سردادن شعارهایی بر ضد حکومت طائفی خواستار برکناری حکومت طائفی و خلع سلاح گروههای سیاسی این کشور شدند.

ويديويي از تكان خوردن وحشتناك يك آسمانخراش در زلزله ژاپن



بازداشت دو شهروند مهابادی به اتهام امنیتی


به گزارش  آهوران نیوز به نقل از آژانس خبری موکریان:دو شهروند مهابادی به نام های ابراهیم نامداری و جمال مقدسی از سوی نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شدند.
به گزارش آژانس خبری موکریان، نامداری اهل روستای دارلک از توابع مهاباد روز دهم اسفند و مقدسی ساکن مهاباد چند روز پیش دستگیر و صبح امروز به زندان مرکزی این شهر منتقل شده اند.
تاکنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این دو شهروند از جانب مقامات قضائی شهر مهاباد اعلام نشده اما گفته می شود اتهام این دو شهروند امنیتی است.
سرویس حقوق بشر

شهروندان شیعه مالزی کاملا آزادند


آهوران نیوز: بنا به گزارش خبرنگار سنی نیوز از پایتخت مالزی؛ کوالالامپور، پیروان مذهب شیعه در این کشور در فعالیت و اجرای تمامی آموزه های مذهبی شان آزاد هستند.
در پی فتنهافروزی برخی رسانههای صفوی منش اعلام شده بود شیعیان در کشور مالزی مورد ظلم و ستم و تبعیض قرار گرفتهاند. آقای "سید جمیل خیر بهاروم" وزیر پارلمانی مالزی در پاسخ به پرسش مطرح شده از سوی " سید اسماعیل محمد سعید" یکی از اعضای پارلمان این کشور اعلام داشت که شیعیان در انجام کلیه طقوس و رسومات عبادی خود آزادند.
سید جمیل خیر برای خنثی کردن تبلیغات و دروغ پردازیهای رسانههای صفوی جیره خوار دولت ایران صراحتا اعلام داشت: شیعیان در مالزی در راستای قانون اساسی میتوانند مراسم مذهبی خویش را آزادانه انجام دهند زیرا قانون اساسی این کشور به افراد اجازه می دهد از هر مذهب و دینی که میخواهند پیروی کنند.
وی اشاره نمود البته قوانین مربوط به امور مذهبی کشور مالزی ـ که اکثرشان از پیروان اهل سنت هستند ـ از نشر مفاهیم و عقاید فرقههای فتنه افروز و بدعتگرایی که در راستای تشنج آفرینی و بهم زدن وحدت ملی کشور فعالیت میکنند، و با ارتباط با کشورهای خارجی در سدد آتش افروزی در این کشورند اجازه داده نخواهد شد، به وحدت ملی ما لطمه وارد کنند.
سید جمیل خیر در پاسخ به سوالی دیگر افزود: دولت مالزی تلاش جدی به عمل می آورد تا از گسترش عقاید خرافاتی و تشنج آفرین و باورهای ضد اخلاقی و انسانی شیعه صفوی جلوگیری نموده، اقدامات مختلفی را برای بالا بردن سطح فرهنگی جامعه، و سطح بینش دینی افراد اتخاذ نماید تا به دام افکار و اندیشههای خرافاتی و خیر اخلاقی و ضد انسانی نیفتند!

شاخه نظامی سپاه صحابه ایران با انتشار بیانیه ای اعلان وجود نمود


به گزارش اهوران نیوز: شاخه نظامی سپاه صحابه ایران با ارسال پیامی به مدیریت پایگاه اهوران نیوز اعلان وجود نمود.
و همچنین اینشاخه نظامی   سپاه صحابه ایران ،در بیانیه منتشر شده در وبلاگ خبر ی یشان  سران خونخوار و زیردستان خوار رژیم را به پایان دادن به کشتار مردم منطقه توصیه کرده و اعلام نموده در غیر این صورت با واکنش تند مردم و مبارزین سپاه صحابه روبرو خواهند شد واقدامات وحشی گرانه آنان بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.
متن کامل بیانیه دریافتی شاخه نظامی سپاه صحابه ایران:
بسم الله الرحمن الرحیم

بدینوسیله فعالیت  شاخه نظامی سپاه صحابه ایران واحد بلوچستان را به اطلاع عموم مردم ایران وبلوچستان می رسانیم.
از بدو انقلاب57 تاکنون رژیم غیر انسانی ولایت فقیه با به اجرا گذاشتن ددمنشانه‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌ها، مردم غیور بلوچستان را به وادی نابودی کشانده است.
رژیم به بهانه‌های واهی همواره در صدد کشتار و اسارت مردم محروم این منطقه بوده و تاکنون دهها هزار نفر اعم از علما، سران طوایف، صاحبان قلم، طلاب، تجار و....را به قتل رسانیده است و هم چنان نیز با ادامه همان سیاستها، جوانان مظلوم این مرز و بوم را با چوبه اعدام به کام مرگ می‌فرستد.
بعد از گذشت 32 سال از عمر  نظام، بلوچستان هم‌ چنان درتمامی ابعاد محروم مانده واز هرگونه پیشرفتی باز داشته شده است.
رژیم با ایجاد فضای رعب و وحشت توسط پایگاههای متعدد در منطقه و فشارهای اجتماعی و اقتصادی بر مردم، موجب آواره گشتن بسیاری از هموطنان قوم بلوچ گشته و عملاً بلوچستان را به یک منطقة نظامی و مکانی ناامن جهت زندگی تبدیل کرده است.
و با بکارگیری قدرت فیزیکی، موج کشتار و آواره کردن بومیان منطقه را دامن زده است.
متأسفانه سازمانها و نهادهای بین المللی نیز با سکوت نا شکستنی خود هیچ اعتراضی را نسبت به توحش انجام گرفته از خود نشان نداده‌اند و بدین وسیله رژیم را در تحقق بخشیدن به اهداف شوم خود جری‌تر ساخته و راه کشتار و آزار مردم بی دفاع را برای وی هموارتر ساخته‌اند.
سپاه صحابه سازمانی دفاعی و برخواسته از مردم مظلوم ایران زمین با تحسین مبارزات مردمی ایران زمین شما ملت ظلم ستیز را به دفاع از هموطنان بلوچ خود می‌طلبد تا که بار دیگر سایه اعوان ضحاک ستمگر از سر مردم وجوانان این خطه پهناور برداشته شود.
هم چنین  مبارزین سپاه صحابه ، سران خونخوار و زیردستان خوار رژیم را به پایان دادن به کشتار مردم منطقه توصیه می‌کند که در غیر این صورت با واکنش تند مردم و مبارزین سپاه صحابه روبرو خواهند بود واقدامات وحشی گرانه آنان بی‌پاسخ نخواهد ماند.
سلحشوران سپاه صحابه  ایران واحد بلوچستان  در مقابل ظلم‌پیشه‌گان ولایت فقیه هم چنان به مبارزه ادمه داده و تا رسیدن به پیروزی و گسستن بندهای اسارت از پای نخواهند نشست.
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته
شاخه نظامي سپاه صحابه ايران واحد بلوچستان
sepah.sahaba@gmail.com

تعداد کشته شدگان زلزله اخیر در این کشور به بیش از 11 هزار تن برسد.


در همین حال بیش از 100 هزار تن از گروه‌های امدادی عملیات کمک رسانی به آسیب دیدگان و مفقودان را ادامه می‌دهند.
پلیس ژاپن روز یکشنبه 13-3-2011 اعلام کرده است که بیش از 200 جسد از قربانیان سونامی روز جمعه در منطقه "میاگی" در نزدیکی جزیره "هونشو" در شمال شرق این کشور پیدا شده است.
روز گذشته نیز اعلام شده بود جسد 400 تن از قربانیان پیدا شده و بیش از 10 هزار نفر مفقود شده‌اند.
در همین حال خبرگزاری "کیودو" تاکید کرد نشت مواد رادیواکتیو در یک نیروگاه اتمی در فوکوشیما از حد استاندارد گذشته است.
به دنبال شدت گرفتن احتمال وقوع انفجار در نیروگاه اتمی تعداد زیادی از ساکنان اطراف این نیروگاه به مناطق امن‏تر منتقل شدند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است تاکنون 140 هزار نفر از ساکنان مناطق اطراف نیروگاه فوکوشیما که بر اثر زلزله آسیب دیده است به مناطق امن منتقل شدند و عملیات تخلیه ساکنان همچنان ادامه دارد.
به دنبال زلزله بی سابقه اخیر که قدرت آن بیش از 8 درجه در مقیاس ریشتر اعلام شده است سیستم خنک کننده نیروگاه اتمی فوکوشیما آسیب دیده است و کارشناسان ژاپنی در تلاش هستند یک راه جایگزین از طریق آب دریا برای خنک کردن نیروگاه به کار بگیرند.

انفجار جدید در نیروگاه فوکوشیما نگرانی ها را افزایش داده است
خبر دیگر از ژاپن اینکه مقامات ژاپن اعلام کردند یکی از رآکتورهای اتمی در نیروگاه فوکوشیما روز دوشنبه 14-3-2010 منفجر شده اما اتاق کنترل آن آسیب ندیده است.
سخنگوی دولت ژاپن از احتمال نشت مواد اتمی از نیروگاه هشدار داد و تاکید کرد، انفجاری که در نیروگاه به وقوع پیوسته ناشی از افزایش حجم هیدروژن در داخل رآکتور بوده است.
به دنبال زلزله بی سابقه اخیر در ژاپن نیروگاه اتمی فوکوشیما که حاوی 10 رآکتور اتمی است، آسیب جدی دیده است و کارشناسان اتمی از احتمال وقوع فاجعه انسانی در این کشور خبر داده اند.
دولت ژاپن طی روزهای گذشته تعداد زیادی از ساکنان اطراف نیروگاه را به اماکن امن منتقل کرده و اعلام کرده است که برای جلوگیری از انفجار نیروگاه اقدامات لازم را به کار گرفته است.
سه روز پس از زلزله اخیر در ژاپن ساکنان توکیو پایتخت این کشور روز دوشنبه زلزله ای به نسبت 2،6 در مقیاس ریشتر را احساس کردند.
هزاران تن از ساکنان این منطقه مفقود هستند و تلاش امداگران برای پیدا کردن آنها ادامه دارد.

۱۳۸۹ اسفند ۲۳, دوشنبه

زلزله ژاپن:‌ عکس های هوایی از قبل و پس از حادثه

برگرفته از بی بی سی فارسی

هرانا؛ کشته شدن دو تن از کولبران مرزی در سردشت

به گزارش آهوران نیوز به نقل ازخبرگزاری هرانا - در تدوام کشتار سیستماتیک شهروندان مرزنشین کرد در مناطق مختلف مرز غربی کشور، دو شهروند دیگر توسط نیروهای انتظامی به قتل رسیدند.
بنا به اطلاع گزشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اواخر هفتهٔ گذشته در منطقهٔ مرزی "آلان" از توابع شهرستان سردشت نیروهای انتظامی مستقر در این منطقه تعدادی از شهروندان مرزنشین(کولبران) این منطقه را به رگبار بستند که بر اثر آن دو شهروند کرد به نام‌های "رحمان حسن پور" و "عثمان رسولی" کشته می شوند.
لازم به ذکر است کولبران در مناطق مرزی غرب کشور به افرادی گفته می‌شود که با استفاده از کول ده‌ها کیلو کالای خارجی منجمله چای، لوازم صوت و تصویری و... را حمل می‌کنند و از این طریق امرار معاش خویش را تامین می‌کنند. این افراد در مناطق کوهستانی صعب العبور علی الرغم خطر گرفتار شدن در میدان‌های مین و کمین نیروهای انتظامی به این کار می‌پردازند

محمد جمال هبكي زنداني كرد زيرشكنجه وفشار شديد درزندان سقز


 سنی نیوز: بنابر اخبار و گزارشهای دریافتی از منابع آگاه، محمد جمال هبکی از فعالان مذهبی اهل سنت شهرستان سقز و عضو مکتب قرآن که در تاریخ 17-12-1389 توسط مأموران امنیتی ایران بازداشت شده است.
از روز دستگیری تاکنون با شکنجه های شدید جسمی و روحی طاقت فرسا روبرو می باشد. تا او را - طبق روال جاری -  وادار به اعتراف و اقرار به اتهامات دروغین وساختگی (وابستگی به خارج،مشکلات اخلاقی،و...) نمایند و اقرار و اعترافات ایشان را دستاویزی برای محکومیت خودش و ایجاد زمینه بر خورد شدیدتر با دیگر پیروان علامه احمد مفتی زاده و جلوگیری از فعالیتهای آنان قرار دهند.

انتقاد نخست وزیر سابق لبنان از پشتیبانی رهبر ایران از حزب الله حریری خطاب به خامنه ای: آنکه 20 سال در قدرت است به ما درس تبادل قدرت ندهد

سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان که دولتش با استعفای گروه 8 مارس متشکل از حزب الله و همپیمانانش حدود دو ماه پیش سقوط کرد، امروز یکشنبه 13-3-2011 با حضور در جمع صدها هزار تن از هواداران خود با مخاطب قرار دادن آیت الله خامنه ای گفت: "به کسی که 20 سال در قدرت است اجازه نمی دهیم با زور سلاح به ما درس تبادل قدرت بدهد."
صدها هزار لبنانی هوادار گروه 14 مارس متشکل از حریری و همپیمانانش یکشنبه با تجمع در میدان آزادی ( شهدا ) بیروت پایتخت لبنان، خواستار خلع سلاح حزب الله شدند.
در روزهای گذشته لبنان شاهد اوج گیری جنگ تبلیغاتی میان گروه های سیاسی رقیب بود. در حالی که گروه 14 مارس هواداران خود را دعوت به حضور در تجمع یکشنبه کرد، گروه 8 مارس دست از کار ننشسته و تابلوهایی در خیابان های بیروت نصب کرد با این عنوان که "اسرائیل نیز خواستار ساقط کردن سلاح است." میشل عون یکی از رهبران این گروه نیز شنبه گفت: "هواداران 14 مارس بروند در خانه های خود بخوابند."
سلاح حزب الله یکی از مسائل اصلی مورد اختلاف میان گروه های سیاسی لبنان است. حزب الله می گوید که سلاح برای پیش گیری از اسرائیل و مقابله با آن در صورت هر گونه تجاوز است. اما گروه 14 مارس می گوید حزب الله از سلاح برای پیشبرد اهداف داخلی خود با زور استفاده می کند.
دو ماه پیش گروه 8 مارس که خواستار قطع ارتباط لبنان با دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق حریری بود، اقدام به ساقط کردن دولت وحدت ملی به ریاست سعد حریری کرد.
رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان سال 2005 در انفجار مهیبی در مرکز بیروت کشته شد. حزب الله که می گوید دادگاه بین المللی که با دستور شواری امنیت سازمان ملل متحد تشکیل شده، شماری از اعضایش را متهم به دست داشتن در ترور حریری خواهد کرد آلت دست آمریکا و اسرائیل برای ضربه زدن به مقاومت و لبنان است. اما گروه 14 مارس این ادعاهای حزب الله را رد می کند و خواستار شناسایی عاملان ترور حریری و مجازات آن ها از راه این دادگاه است.
گروه 14 مارس می گوید حزب الله با زور سلاح توانست رای شماری از نمایندگان
پارلمان لبنان را تغییر دهد و رای های لازم برای نخست وزیری نجیب میقاتی نامزد حزب الله برای این پست را به دست بیاورد.
گروه14 مارس یکشنبه بار دیگر توانست صدها هزار هوادار خود را به خیابان بیاورد اما با محوریت اعتراض به سلاح حزب الله.
این برای اولین بار است که اعتراض به سلاح حزب الله و خواست خلع سلاح این حزب شبه نظامی محور اصلی تحرک گروه 14 مارس می شود.
در سخنرانی های ایراد شده در میدان شهدا، چند محور مشترک وجود داشت: "خواست خلع سلاح حزب الله، معرفی حزب الله به عنوان بازوی نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، کودتا دانستن اقدام گروه 8 مارس در ساقط کردن دولت حریری، مخالفت با اجرای خواست های سوریه و ایران در لبنان، مخالفت با مصادره کردن مقاومت توسط یک گروه و دفاع از لبنان تاکید از ادامه فعالیت دادگاه بین المللی ویژه ترور حریری."
نکته قابل توجه در تجمع یکشنبه، حضور شمار زیادی از دروزی ها است که همراهی خود با گروه 14 مارس را اعلام کردند. ولید جنبلاط رهبر دروزی های لبنان اعلام کرده است که در پارلمان با گروه 8 مارس همراهی خواهد کرد. مساله دیگر حضور غازی یوسف به عنوان سخنرانی به نمایندگی از جمعی از شیعیان جبل عامل در جنوب لبنان و اعلام همراهی با گروه 14 مارس و مخالفت با سلاح حزب الله است.
سعد حریری سخنران اصلی مراسم یکشنبه گفت: "ملتی که کشور او، قانون اساسی او، امنیت او و اقتصاد او تحت سیطره سلاح یک گروه باشد آزادی ندارد." او همچنین تاکید کرد که از حقیقت و عدالت دست نمی کشیم و این محال نیست، بلکه محال است که از لبنان دست بکشید. و این سوال را مطرح کرد که : "آیا راضی هستید دولتی تشکیل شود که تعهد لبنان به دادگاه بین المللی را از برنامه خود حدف کند؟"
حریری همچنین پیکان حملات خود را متوجه سلاح حزب الله کرد و خواست تا سلاح در لبنان تنها در درست ارتش برای دفاع از لبنان باشد، نه در درست یک گروه که " خواست کشورهای دیگر را با زور آن پیاده کند.
سمیر جعجع رئیس هیات اجرای حزب نیروهای لبنانی نیز در سخنان خود با اشاره به حزب الله گفت: "کسانی هستند که با نام مقاومت می خواهند کنترل مردم را در دست داشته باشند و برنامه های جمهوری اسلامی ایران را در لبنان پیاده کنند" و تاکید کرد: "اجازه نمی دهیم ملت لبنان آلت دست ایران برای پیاده کرده پروژه هایش باشد.
"
امین جمیل نخست وزیر اسبق لبنان نیز با متوجه کردن انتقادات خود علیه حزب الله گفت: "حزب الله اسرائیل را فراموش کرد و تنها هم و غمش مقابله با دادگاه بین المللی است." او با اشاره به خروج سوریه در سال 2005 از لبنان گفت: "اگر سوریه از لبنان خارج نشده بود، آزادی به وجود نیامده بود." او تاکید کرد که هر سلاحی خارج از کنترل دولت سلاحی غیر قانونی است.
جمیل ادامه داد" :آن ها با سلاح می خواهند دولت در دولت به وجود بیاورند و با کودتا و ساقط کردن دولت مقاومت اهداف ملی ما را به یغما ببرند."