۱۳۸۹ اسفند ۷, شنبه

اينجا مسجد يا قهوه خانه !!!! (عكس)

تصوری که در پایین مشاهده میکنید مربوط به یکی از مساجد ایران است،  که نماز گزاران را در حال قلیان کشیدن نشان می دهد.
 چندی پیش خبرگزاری های داخلی ایران ازگسترش بساط قلیان در مسجد جمکران خبر داده بودند! 
 سایت اخلاق نیوز در این باره نوشت”مشاهدات عینی خبرنگار ما از جمکران حاکی است که،بدلیل تراکم جمعیت در شبهای چهارشنبه صدها خانواده .وجمع کثیری از جوانان بدون هیچ گونه مراعاتی در حال کشیدن قلیان می باشند که به گفته برخی مردم هر شب رو به افزایش است”.
 اخوند های حکومتی براین باورند ،چون در هیچ جای قرآن اسمی از قلیان وتنباکو برده نشده پس دلیلی برممنوعیت آن وجود ندارد. !!!

قلیان و علامه مجلسی

می گویند مرحوم مجلسی که از علمای معروف نامدار شیعه است، اهل قلیان بود. یکی از علمای نجف که خیلی با دخانیات بد بود، رساله ای در حرمت و مذمت قلیان نوشت و آن را داخل بقچه ای گذاشت و با احترام برای علامه مجلسی فرستاد. علامه هم در پاسخ این رساله، دستور داد از بهترین تنباکوی اصفهان کمی آوردند و آن را داخل همان بقچه گذاشت و برای آن عالم نجفی فرستاد تا دیگر چنین رساله ای ننویسد.

۱۳۸۹ اسفند ۶, جمعه


به مردم لیبی پول نقد پرداخت می شود

یک روز پس از آنکه سرهنگ معمر قذافی گفت قیام مردم لیبی تحت تاثیر شبکه القاعده است، تلویزیون دولتی این کشور می گوید دولت دستور داده است که به مردم پول نقد پرداخت شود.مجری تلویزیون لیبی گفت برای آنکه خانواده های لیبیایی بتوانند از پس افزایش قیمت مواد غذایی بربیایند، حدود هشتصد دلار به آنها پرداخت می شود. وی گفت حقوق بسیاری کارکنان بخش دولتی تا صد و پنجاه درصد افزایش می یابد و حداقل دستمزد، حدودا دو برابر می شود.به گفته خبرنگاران، این تاکتیک زین العابدین بن علی، رییس جمهوری سابق تونس، است که ماه گذشته، پیش از کناره گیری از قدرت، وعده های مشابهی به مردمش دادتلاش قذافی برای حفظ کنترل طرابلسدر همین حال با وقوع درگیری در شهرهای نزدیک به طرابلس، پایتخت لیبی، معمر قذافی برای کنترل مناطق اطراف این شهر سخت در تلاش است.
نیروهای لیبیایی که هنوز به سرهنگ قذافی وفادارند، در اطراف پایتخت در تانک ها مستقر هستند.
تانک ها در اطراف مناطقی که هنوز تحت کنترل نیروهای وفادار به قذافی است، حلقه زده اند و گفته می شود که یک تیپ نظامی ویژه تحت فرماندهی یکی از پسران معمر قذافی، به نام خمیس، حفاظت از این مناطق را بر عهده دارد.خبرنگاران می گویند ماندن قذافی بر مسند قدرت تا حدی بستگی به عملکرد این نیروهای ویژه دارد.
نیروهای وفادار به سرهنگ معمر قذافی به مخالفان دولت که شهرهای نزدیک به طرابلس، پایتخت، را تحت کنترل دارند، حمله کرده اند.برای بعد از مراسم نماز جمعه، تجمع های اعتراضی در نظر گرفته شده و مخالفان قرار است در طرابلس راهپیمایی کنند.یکی از خبرنگاران بی بی سی در لیبی می گوید برای برکنار کردن قذافی ممکن است لازم باشد که واحدهای نظامی بیشتری ترک خدمت کنند.شدیدترین درگیری ها در غرب لیبی در شهر زاویه رخ داده و به گفته یکی از شاهدان عینی، برای حمله به معترضان در داخل یک مسجد از سلاح های سنگین استفاده شده است. در این حمله دست کم ده نفر کشته شده اند.از نزدیکی میستوره، از شهرهای شرق لیبی، نیز وقوع درگیری های سنگینی برای کنترل یک فرودگاه گزارش می شود و بنابر گزارش ها، نیروهای معمر قذافی از این شهر خارج شده اند.با افزایش واکنش های جهانی علیه خشونتها در لیبی، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با رهبران فرانسه، بریتانیا و ایتالیا گفتگو کرده است.دولت سوئیس دستور مسدود شدن فوری تمامی دارایی های سرهنگ قذافی و نزدیکان او نزد بانک های سوئیس را صادر کرده است.باراک اوباما در مکالمات تلفنی خود با سران فرانسه، بریتانیا و ایتالیا، اقدام های احتمالی از جمله همیاری های انسانی به لیبی را بررسی کرده است.کاخ سفید اعلام کرده است که همه گزینه ها از جمله تحریم را در نظر دارد و ارتش نیز طرح های خود را به آقای اوباما ارائه خواهد کرد.
در همین حال تلاش برای خارج کردن شهروندان غیر لیبیایی از این کشور همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کانادا توانسته است 200 تن از شهروندانش را از لیبی خارج کند.
کشورهای مختلف برای تخلیه هزاران خارجی که در لیبی گیر افتاده اند و سعی دارند از این کشور فرار کنند، کشتی ها و هواپیماهای جنگی اعزام کرده اند.
معمر قذافی پنجشنبه شب شبکه القاعده، را عامل خشونت های اخیر در لیبی دانست.
رهبر لیبی، که اظهاراتش به طور سراسری پخش می شد، افراد ناشناس را متهم کرد که به جوانان لیبی مواد مخدر داده اند و از خانواده ها مصرانه خواست پسران خود را مهار کنند و به خانه بازگردانند.

شکنجه گر بدنام رئیس زندان‌های استان البرز شد(بنقل ايران پرس نیوز)


شکنجه گر بدنام رئیس زندان‌های استان البرز شد(بنقل ايران پرس نیوز)

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: طي حكمي از سوي رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربيتي كشور، «علي حاجي کاظم» رئیس بدنام زندان رجایی شهر و از عوامل اصلی فشار بر زندانیان سیاسی، با حفظ سمت به عنوان سرپرست اداره کل زندان‌های البرز منصوب شد.‏
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی (www.komitedefa.com)، علی حاجی کاظم رئیس زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) می‌باشد که طی سالیان گذشته با هماهنگی دستگاه‌های قضایی و امنیتی-اطلاعاتی جمهوری اسلامی نقش مستقیم و عمده‌ای در سرکوب و شکنجه زندانیان سیاسی تبعید شده به زندان رجایی شهر داشته است. شکنجه زندانیان سیاسی این زندان با دستور مستقیم و بعضاً با نظارت مستقیم وی انجام می‌شود.
زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) معروف به قتلگاه و تبعیدگاه زندانیان سیاسی است که توسط علی حاج کاظم رئیس زندان، علی محمدی معاون او، و همچنین نبی الله فرجی نژاد معاونت حفاظت این زندان و با هماهنگی دستگاه قضائی و امنیتی، علاوه بر تشکیل باندهای مافیایی و تهیه و توزیع مواد مخدر، از آن برای تحت فشار گذاردن و حتی حذف فیزیکی زندانیان سیاسی استفاده می‌شود.
بنا بر گزارش‌های موجود، باندهای مافیایی زندان رجایی شهر کرج که همگی تحت نظارت این شخص به فعالیت‌هایی همچون ورود و توزیع گسترده مواد مخدر در زندان مبادرت می‌ورزند، در مواقع لازم و برای رفع مسئولیت از مقامات زندان و همچنین پیشبرد اهداف مقامات امنیتی اقدام به حذف فیزیکی زندانیان این زندان می‌کنند.
وی چندی پیش نیز با همکاری نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، و به منظور وارد آوردن فشار بیشتر به زندانیان سیاسی این زندان، با انتقال آن‌ها به بند ویژه امنیتی تازه تاسیس این زندان، اقدام به حصر، و قطع تمامی ارتباطات ایشان کرده است.
انتصاب این فرد که بی شک با موافقت و توصیه مقامات امنیتی و به عنوان پاداشی برای سرکوب و شکنجه‌های بی حد زندانیان سیاسی توسط وی صورت پذیرفته است، به طور قطع چراغ سبزی است از جانب دستگاه امنیتی-قضایی جمهوری اسلامی برای تداوم و گسترش وضعیت موجود در زندان رجایی شهر کرج به سایر زندان‌های این استان.

اعدام130 سربا ز ليبيا يي به اتهام طغيان



سنى نيوز: به گزارش فدراسیون بین المللی حقوق بشر، دست کم 130 نفر از سربازان لیبیایی به دلیل سر باز زدن از تیراندازی به سوی معترضان آزادی‌خواه این کشور، اعدام شده‌اند.

تصاویر ویدئویی که چهارشنبه در همین رابطه منتشر شد، اجساد 130 نظامی لیبیایی را که دست‌هایشان از پشت بسته شده بود، نشان می‌داد.

این سربازان در البیضا در نزدیکی شهر بنغازی گلوله‌باران شده بودند.

این تصاویر در حالی منتشر می‌شوند که گزارش‎ها از خودداری شماری از سربازان و فرماندهان لیبیایی از پیروی از دستورات معمر قذافی حاکم لیبی برای هدف قراردادن معترضان این کشور، حکایت دارند.

فدراسیون بین المللی حقوق بشر اعلام کرد: “سرکوب وحشیانه معترضان در لیبی جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود و باید به دیوان بین‌المللی کیفری ارجاع داده شود.”

منابع پزشکی به این سازمان حقوق بشری گفته‌اند، شاهد صحنه‌های قتل‌عام در بنغازی بوده‌اند.

آنان همچنین گفته‌اند که بیمارستان‌های بنغازی مملو از اجساد کشته‌شدگان و زخمی‌هایی است که در اعتراضات اخیر هدف حمله عوامل و حامیان قذافی قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، صدها تن از کشته‌شدگان در گورهای دسته‌جمعی در اطراف طرابلس پایتخت لیبی، دفن شده‌اند.



در ادامهٔ کشتار سیستماتیک شهروندان ساکن مناطق مرزی غرب کشور، یک نفر به نام "عزت قادری" بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی کشته شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۳ اسفندماه در منطقهٔ مرزی "سرشیوی" از توابع سقز به موجب تیراندازی نیروهای انتظامی به سوی شهروندان مرزشنین، یک شهروند کرد سقزی به نام عزت قادری به دلیل اصابت گلوله به شدت زخمی می‌شود.
نامبرده پس از انتقال به بیمارستان ارومیه، به دلیل شدت جراحات روز گذشته در بیمارستان فوت می‌کند.
نیروی انتظامی علت این تیراندازی را حمل "کالای خارجی قاچاق" عنوان نموده است.
شایان ذکر است سالانه ده‌ها تن از شهروندان مرزنشین کرد به بهانهٔ مبارزه با قاچاخ کالا توسط تیراندازی نیروهای انتظامی در مناطق مرزی غرب کشور کشته می‌شوند.

۱۳۸۹ اسفند ۴, چهارشنبه


یچاره مردم لیبی؛ چهل سال زندگی با یک دیوانه وحشی

روزنامه عرب زبان الحیات در مقاله ای با انتقاد شدید از سیاست یک بام و دو هوای غرب در برخورد با دیکتاتور لیبی نوشت : معمر قذافی رهبر لیبی طی چهل سال حکومتش بر این کشور، آن را به مزرعه خصوصی خود تبدیل کرده است.
این روزنامه نوشت : کشتار و سرکوبی که رئیس جمهور لیبی علیه قیام مردمی مرتکب می شود امر جدیدی نیست . قذافی که بر یک کشور ثروتمند با جمعیت اندک حکومت کرده است ، دارائیها و ثروتهای این کشور را هدر داد ، مردمش را سرکوب کرد و گروههای تروریستی را در غرب و شرق تغذیه کرد و اکنون جنایاتی جنون آمیز بر ضد مردمش مرتکب می شود . همه می دانند که قذافی جنایات متعددی مرتکب شده است.
الحیات نوشت : چگونه غرب با قذافی مسامحه کرده است پس از آنکه دو هواپیمای مسافری را در حالیکه صدها نفر سوار آن بودند ، منفجر کرد ؟ غرب چگونه پس از آنکه رژیم قذافی در مساله لاکربی و هواپیمای فرانسوی یوتا محکوم شد؛ مسامحه کرد .
قذافی پس از آنکه پولهایی به خانواده های قربانیان پرداخت کرد ، درهای اروپا به روی وی باز شد و اروپايیان شتابان بسوی وی رفتند تا به قراردادهای نفت و گاز دست یابند. فردی که در حق مردم فرانسه و آمریکا و مردم کشورش مرتکب جنایت شد.
قذافی لیبی را به کشور جماهیری تبدیل کرد که کمیته های مردمی ابزاری در دست وی باشد تا مخالفان را از بین ببرد . بیچاره مردم لیبی که چهل سال تحت حکومت وی زندگی کرده است که با حمایت مالی از خرابکاری ، گروگانگیری و نمایشهایش ، مضحکه جهانیان شده است .
الحیات با اشاره به برخی از شیرین کاریهای قذافی می نویسد نمایشهای قذافی یکبار به جایی رسید که رئیس کمیته المپیک که از حمایت قذافی برخوردار بود ، تشخیص داد ساختمان وزارت نفت برای کمیته المپیک مناسب است و طی بیست و چهار ساعت وزارت نفت را تخلیه کردند و به این کمیته اختصاص دادند.
وقتی که خبر به اوپک رسید و یکی از وزراء از همتای لیبیایی اش پرسید آیا چنین خبری صحت دارد با شرمندگی جواب داد: آری این اتفاق در لیبی افتاده است .
الحیات نوشت : قذافی طی چهل سال لیبی را به مزرعه خصوصی اش تبدیل کرد در حالی که می توانست مروارید درخشان شمال آفریقا باشد زیرا سرشار از نفت ، گاز ، مناظر زیبا ، سواحل جذاب است و جمعیت آن از پنچ میلیون نفر تجاوز نمی کند. امیدواریم مردم لیبی پس از این تجربه هولناک به زندگی بهتری دست یابند.

۱۳۸۹ اسفند ۳, سه‌شنبه

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در اعتراضات استان سلیمانیه متهم کرد


مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در اعتراضات استان سلیمانیه متهم کرد.
روزنامه الریاض چاپ سعودی در شماره روز دوشنبه 21-2-2011 نوشت نیروهای امنیتی کردستان عراق روز گذشته تظاهرات صدها تن از دانشجویان را که در اعتراض به کمبود خدمات و سرکوب آزادی ها در مرکز شهر سلیمانیه برگزار شده بود با حضور گسترده نیروهای امنیتی متفرق کردند.

بر اساس این گزارش نیروهای ضد شورش وابسته به دو حزب دمکرات و اتحاد میهنی کردستان عراق برای متفرق کردن دانشجویان به سوی آنها تیراندازی کردند .

دانشجویان در تظاهرات خود خواهان محاکمه مسئول شاخه چهارم حزب دموکرات کردستان عراق شدند.

دانشجویان معترض، این شاخه حزب دمکرات را به تیراندازی به سوی تظاهرات روز پنجشنبه گذشته که در آن 5 نفر کشته و 40 تن دیگر زخمی شدند متهم کردند.

رسانه های وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی، نوشیروان مصطفی، رئیس "جنبش تغییر کردستان عراق" و نیز دولت ایران را به دست داشتن در این تظاهرات و اعتراضات در سلیمانیه متهم کردند.

در نتیجه این حوادث، تا کنون 58 تن کشته و زخمی شده اند . پایگاه خبری "پیامنیر" وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق به نقل از منبع ویژه خود اعلام کرد " نوشیروان مصطفی" به صورت محرمانه با عناصری از سپاه قدس ایران دیدار داشته است و این سومین ملاقات میان طرفین بوده است.

از سوی دیگر فواد معصوم رئیس ائتلاف فراکسیون های کردستان در پارلمان عراق رسانه های کرد زبان را به هرج و مرج طلبی و ایجاد ناآرامی متهم کرد.

گفتنی است که در درگیری روز دوشنبه تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی در سلیمانیه عراق یک نوجوان 17ساله کشته شد و 48 نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سلیمانیه یک منبع پزشکی روز دوشنبه ضمن اعلام این مطلب افزود شهر سلیمانیه که دومین شهر کردستان عراق به شمار می رود از روز شنبه تا کنون صحنه درگیریهای خشونت آمیز است. 

العربيه


بازرسی منزل مهدی کروبي توسط ماموران امنیتی

علی کروبی به همراه همسرش بازداشت شد


خیزش یک اسفند، تشدید مبارزه مستقیم توده ای علیه حکومت

منصور امان
برای دُوُمین بار در هفته اخیر، جُنبش اعتراضی مردُم ایران با شُعار "مرگ بر خامنه ای" شهرهای بُزُرگ کشور را به تسخیر حُضور قُدرتمند خود درآورد. در تهران، تظاهرات در سراسر شهر گُسترش یافت و شدت و دامنه آن، اعتراضات شکوهمند 25 بهمن را نیز پُشت سر گذاشت.
گُزارشهای اولیه از به میدان آمدن توده های خشمگین در اصفهان، شیراز، رشت، مهاباد، بوکان، سنندج، زاهدان، تبریز، همدان و نیز اعتصاب در شُماری دیگر از شهرهای کُردستان حکایت می کند.
اعتراضهای خیابانی روز گُذشته در حالی شکل گرفت که حُکومت پس از خیزش 25 بهمن، نیروهای خود را به حالت آماده باش کامل درآورده بود و برای سرکوبی این تظاهُرات از پیش اعلام شده، دست به تدارُکات دوچندان زده بود. در اوایل روز یکشنبه، منابع حُکومتی با طرح این ادعا که مُخالفان و مُعترضان قصد درگیری مُسلحانه را دارند، از قصد آقای خامنه ای و همدستانش برای وادار کردن نیروهای تحت امر خود به تیراندازی و کُشتار شرکت کنندگان در گردهماییها پرده برداشتند.
هُجوم انبوه مردُم به خیابانها با وجود تهدیدها و فضای جنگی حاکم شده توسط مُزدوران مُسلح حُکومت، یک بار دیگر عُمق ناچیز خندقی که رژیم ولایت فقیه برای پاسداری از خود در برابر سیل جُنبش اجتماعی کنده است را اندازه گرفت و نتیجه را به سینه اش کوبید.
خیزش یک اسفند، تشدید مُبارزه مُستقیم توده ای علیه حُکومت را نشانه دارد. نبردهای این روز ثابت کرد که نیروهای جُنبش، از تجربیات قیامهای سال گُذشته به مثابه اُلگویی از آنچه که نباید و آنچه که باید کرد، بهره می گیرند. این پروسه رشد، برخلاف آرزو و تلاش مالکان گله شُتریزه و موتوریزه، رو به جلو ادامه خواهد یافت.
روبرو شدن استراتژی مهار بُحران آقای خامنه ای با واکُشنهای خُردکننده در خیابانها، کوچه ها، پارکها، مغازه ها، روی پُشت بام، کنار پیاده رو و هر جای دیگری که پدیدار می شود، آن را به نقشه راه سرنگونی بدل گردانده است.
یک اسفند، دستگاه قُدرت جمهوری اسلامی را چند پله بیشتر در گرداب بُحران فرو بُرد؛ این اما هنوز همه نگون بختی آقای خامنه ای و همدستانش نیست زیرا بیشتر از خود حُکومت گیج سر، این جُنبش اجتماعی است که به زیر رفتن آن را احساس می کند.

منصور امان
برای دُوُمین بار در هفته اخیر، جُنبش اعتراضی مردُم ایران با شُعار "مرگ بر خامنه ای" شهرهای بُزُرگ کشور را به تسخیر حُضور قُدرتمند خود درآورد. در تهران، تظاهرات در سراسر شهر گُسترش یافت و شدت و دامنه آن، اعتراضات شکوهمند 25 بهمن را نیز پُشت سر گذاشت.
گُزارشهای اولیه از به میدان آمدن توده های خشمگین در اصفهان، شیراز، رشت، مهاباد، بوکان، سنندج، زاهدان، تبریز، همدان و نیز اعتصاب در شُماری دیگر از شهرهای کُردستان حکایت می کند.
اعتراضهای خیابانی روز گُذشته در حالی شکل گرفت که حُکومت پس از خیزش 25 بهمن، نیروهای خود را به حالت آماده باش کامل درآورده بود و برای سرکوبی این تظاهُرات از پیش اعلام شده، دست به تدارُکات دوچندان زده بود. در اوایل روز یکشنبه، منابع حُکومتی با طرح این ادعا که مُخالفان و مُعترضان قصد درگیری مُسلحانه را دارند، از قصد آقای خامنه ای و همدستانش برای وادار کردن نیروهای تحت امر خود به تیراندازی و کُشتار شرکت کنندگان در گردهماییها پرده برداشتند.
هُجوم انبوه مردُم به خیابانها با وجود تهدیدها و فضای جنگی حاکم شده توسط مُزدوران مُسلح حُکومت، یک بار دیگر عُمق ناچیز خندقی که رژیم ولایت فقیه برای پاسداری از خود در برابر سیل جُنبش اجتماعی کنده است را اندازه گرفت و نتیجه را به سینه اش کوبید.
خیزش یک اسفند، تشدید مُبارزه مُستقیم توده ای علیه حُکومت را نشانه دارد. نبردهای این روز ثابت کرد که نیروهای جُنبش، از تجربیات قیامهای سال گُذشته به مثابه اُلگویی از آنچه که نباید و آنچه که باید کرد، بهره می گیرند. این پروسه رشد، برخلاف آرزو و تلاش مالکان گله شُتریزه و موتوریزه، رو به جلو ادامه خواهد یافت.
روبرو شدن استراتژی مهار بُحران آقای خامنه ای با واکُشنهای خُردکننده در خیابانها، کوچه ها، پارکها، مغازه ها، روی پُشت بام، کنار پیاده رو و هر جای دیگری که پدیدار می شود، آن را به نقشه راه سرنگونی بدل گردانده است.
یک اسفند، دستگاه قُدرت جمهوری اسلامی را چند پله بیشتر در گرداب بُحران فرو بُرد؛ این اما هنوز همه نگون بختی آقای خامنه ای و همدستانش نیست زیرا بیشتر از خود حُکومت گیج سر، این جُنبش اجتماعی است که به زیر رفتن آن را احساس می کند.