۱۳۸۹ بهمن ۲۳, شنبه

فیلترشکن 23 بهمن

این خلاصه دردسترس نیست. برای مشاهده پست لطفاً اینجا کلیک کنید .

پیامی از جنبش سبز به نیروهای مسلح ایران

نکاتی مهم و امنیتی قبل از رفتن به تظاهرات علیه دیکتاتور خامنه ای

عکس/ استخوان هایمان را درهم شکستید, روحمان را نه

ترس جنتی برای راهپیمایی 25 بهمن

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان می‌گوید «بسیاری از افراد نامدار کشور در فتنه‌ها دست داشته و دارند.»
جنتی با تاكيد بر اينكه «هيچ‌ احتياجي به محاكمه سران فتنه نيست»، استدلال کرد: «مردم با حضور خود در صحنه‌ سران فتنه را محکوم کرده‌اند و ذلتی را به این افراد چشانده‌اند که با ۱۰ بار اعدام هم نمی‌تواند طعم تلخ این ذلت را از زندگی سران فتنه پاک کند.» ا این ایات مزحک اقای جنتی نشان دهنده ان است که ایشان شعور مردم غیور ایران را زیر سوال برده اند و میخواهند مردم را تحریک کنند که برای راهپیمایی 25 بهمن در خیابان ها حاظر نشوند.
ولی اقای جنتی در جملاتی که به کار میبرید حد خود را نگه دارید و بدانید که بیش از حق خود اجازه صحبت کردن ندارید . و بدانید که با دستمال کشیدن برای رهبرتان به جایی نخواهیید رسید . و اطمینان داشته باشید که ملت آزاده ما هیچ توجهی به ایات روحانی شما نخواهند کرد
و در صحنه حضور خواهند یافت و به جای این خزعبلات به طرح سنگ قبر خود باشید که از همه چیز برای شما واجب تر است

لشرق اوسط: قیام مردم مصر و ادعای رژیم ایران

 جمعه گذشته علی‌ خامنه‌ای، از پرده بیرون آمد تا حضور خود را به عنوان رهبر مسلمین جهان اعلام کند. او که به فارسی و عربی‌ دست و پا شکسته سخن میگفت ادعا کرد که حرکت مردم تونس و مصر زیر بیرق انقلاب اسلامی است. رژیم خمینیست سالهاست که حسرت میکشد تا بلکه در گوشه ای‌ از دنیا بازتابی از ایدئولوژی بیمارگونه خود را ببیند. در بهار ۱۹۸۰، خمینی ادعا کرد که به زودی موج انقلاب او دنیای اسلام را فرا می‌گیرد. ولی‌ بعد از گذشت ۳۲ سال، این موج هنوز به یک کشور کوچک هم نرسیده است. قیام مردم مصر نه تنها هیچ شباهتی به انقلاب خمینی ندارد، بلکه شباهت‌های زیادی به حرکت ضدّ حکومتی دارد که سال گذشته پس از انتخاب جنجال بر انگیز احمدی نژاد به وقوع پیوست. در واقع سرنوشت ایران پس از خمینی تبدیل به یک هشدار شد و نه یک مثال خوب. مردم تونس و مصر نه کر هستند و نه کور. آنها دیده اند و شنیده اند که با آمدن خمینی چه بر سر ایران و مردم ایران آمد. آنها میدانند که در۳ سال اول حکومت خمینی بیش از ۱۰۰،۰۰۰ اعدام شد. میدانند که بیش از ۱،۰۰۰،۰۰۰ نفر در جنگ کشته شدند و میدانند که تنها در ۲ ماه گذشته ۱۰۲ نفر در ایران اعدام شدند. آنها میدانند که مسوول بزرگترین موج فرار مغزها در تاریخ (به گفته بانک جهانی‌) چه کسی‌ است. انقلاب مصر به سرنوشت ایران دچار نخواهد شد، چرا که ما اشتباه گروه‌های سیاسی در ایران را تکرار نخواهیم کرد. در ایران همه گروه‌ها هویت خود را در خمینی حل کردند. دمکرات‌ها به ولایت فقیه گردن نهادند و کمونیست‌ها به مسجد رفتند. در مصر و تونس گروه‌های سیاسی هویت خود را به یک عده‌ اوباش واگذار نخواهند کرد. همچنین دوره انقلابی‌های دو آتشه، که مظهر انقلابیون ایران بودند، همزمان با سقوط شوروی و بلاک شرق به سر آمد. دیگر حتی پوستر چگوارا هم برای کسی‌ جذاب نیست. انقلاب تونس و مصر یقیناً به پلوراریسم و چند صدایی خواهد انجامید. آنچه ما در تونس و مصر شاهد هستیم، در حقیقت جابجایی قدرت به جای جابجایی رژیم است، مانند آنچه در کره جنوبی، تایوان، اندونزی، آرژانتین، برزیل، و شیلی رخ داد. و به لطف توسعه اقتصادی و جهانی‌ شدن تجارت، همه کشورها در نهایت حضور این اعضای جدید را در میان خود پذیرفتند.

جوان مصری بعد از پیروزی میگوید کشور بعدی ایران است نه یک کشور عربی

خبرنگار: انقلاب مصر از انقلاب تونس تاثیر گرفت، آیا فکر می کنی که این انقلاب میتواند در کشور های دیگر خاورمیانه هم به این صورت تکرار شود؟ جوان مصری: من فکر می کنم که اتفاق خواهد افتاد اما نه در یک کشور عربی. کشور بعدی ایران خواهد بود. همانگونه که می دانیم که جنبش های آزادی خواهانه و سکولار همواره در ایران در جریان بوده است. ملاها در ایران می خواهند انقلاب مصر را اسلامی جلوه بدهند و می گویند بیداری اسلامی در مصر، اما اصلا اینگونه نیست. اخوان المسلمین فقط یک حزب سیاسی است مانند بقیه گروه ها سهم خودش را در آینده خواهد داشت. این انقلاب مردم است.

خامنه‌ای و انقلاب مردمی مصر

دلشاد خدابنده ـ قم
ویژۀ سنی نیوز: احیانا از اینکه جناب آقای ولی فقیه خودش را مسخره عالم می‌کند خوشحال می‌شوم و با خود می‌گویم: بگذار آنهایی که در خواب خرگوشی فرو رفته‌اند واقعیت این دیکتاتور به خود مغرور را دریابند.
ولی لحظاتی بعد چون حس ایرانیم گل می‌کند و احساس می‌کنم شعور ملی‌ام با تصرفات ابلهانه جناب ولی فقیه خدشه دار می‌شود، از داشتن چنین رهبری خجالت کشیده، با خود می‌گویم: ای کاش چنین حرکت بچه‌گانه‌ای نمی‌کرد.
وقتی فتوای ایشان به عربی و زبانهای دیگر جهان درمورد اهانت به مادران مؤمنان و همسران پیامبر اکرم r نشر شد، تمام دنیا هدف از استفاده ابزاری او از موقعیت را درک کردند:
ـ روشنفکران سعودی از امام خامنه‌ای فتوا می‌خواهند!
چرا سعودیها؟ و چرا از خامنه‌ای؟! مگر خامنه‌ای در مرجعیت شیعه چه وزنی دارد؟!
پیامی بسیار واضح بود برای ریاض که نبض حرکت شیعه سعودی در اختیار من است. منی که توانستم یمن را با یک اشاره به حوثیها زیر و زبر کنم می‌توانم با عصای جادویم ریاض را نیز به آتش کشم.
فتوایی که به بهای لقمه نان بیوه زنان ایرانی به تمام زبانهای جهان (بجز فارسی منتشر شد) و در تریبونهای کرایه‌ای پخش گردید! افرادی خوش باور چون شیخ ازهر نیز گول خورده، از خامنه‌ای تشکر کردند!!
این افراد چرا از خود نمی‌پرسند آیا مثل این سخنان انعکاسی در داخل ایران نیز دارد یا تنها برای استعمال خارجی است؟!
متأسفانه جهان عرب از نداشتن یک مرکز تبادل فکری بین ایران وعرب بشدت رنج می‌برد. کجایند اندیشمندانی که این درد را احساس کنند!
در جمعه "رحیل یا کنار رفتن" انقلاب مصر ولی فقیه ما بار دیگر آبرو و حیثیت ایرانی ما را به بازی گرفته، در نماز جمعه سیاسی خود در خطبه‌ای به زبان عربی خواست جنبش مردی مصر را زنده بگور کند!
می‌توان هدف او از این سخنان تحریک آمیز، در وصف انقلاب مردمی مصر به حرکت انقلابی جنبش اخوان المسلمین و اینکه آن انعکاسی است از انقلاب اسلامی ایران، را از دو ناحیه مورد بررسی قرار داد.
از دیدگاه داخلی؛
خواب و قرار از چشمان آقای خامنه‌ای و اطرافیان او از آن زمانی که جنبش مردمی تونس به نتیجه رسید بکلی پریده است. و ترس و دلهره شدیدی در کابینه او پیدا شده که مبادا تاریخ سرنوشت "بن علی" را برای آنها نیز رقم زند. با شدت گرفتن انقلاب مردمی مصر این وحشت بسیار شدت گرفته است. بخصوص که جوانان جنبش‌ مصر با جنبش سبز مردمی ایران بسیار تعاطف و همدلی نشان می‌دهند. و از تجربیات آنها استفاده کرده، نقاط ضعف جنبش ایران چون وجود رهبریت یا محوریت اشخاص، عقب نشینی و کوتاه نفسی و غیره را نمی‌خواهند تکرار کنند.
آیت الله خامنه‌ای با یک خیزش برنامه ریزی شده تلاش داشت بازتاب انقلاب مصر را ربوده، از آن به نفع خود استفاده ابزاری برد. او این انقلاب را به خود نسبت داده، به مردم ایران گفت آنها جنبش سبز مردمی نیستند، و خواهان فردی چون من هستند! و در پی آن راهپیمائیهایی از سوی نظام دیکتاتوری ولایت برپا شد تا بر این نقطه تأکید شود.
جنبش سبز نیز برای چشم سرخ نشان دادن به دیکتاتور، و پرده کشیدن از حقیقت خواست به میدان آید که راه با شمشیر دیکتاتور بر آنها زده شد.
ولی آنچه مسلم است پیام مردمی مصریها به جوانان ایران رسیده، و آنها لحظه به لحظه جنبش مصر را دنبال کرده، سعی می‌کنند در حرکت آینده خود از تجربات آنها استفاده کرده، از نقاط ضعفی که احساس می‌شود دوری کنند.
از دیدگاه خارجی که مهمترین هدف آقای خامنه‌ای بود و به همین دلیل نیز سخنانش را مستقیما به زبان عربی ایراد داشت می‌توان به نکات اشاره کرد:
هدف عمده او انتقام از اخوان المسلمین بود!
از روزی که مفکر و شاخصترین شخصیت علمی و فکری و مرجع عام اخوان المسلمین جهان شیخ یوسف قرضاوی واقعیت نظام ایران را شناخت و پرده از چهره آن برکشید، و در مناظره‌ای تلویزیونی با آقای رفسنجانی نظام ولایت فقیه و دیدگاههای تنگ مذهب پرستی آنها را به چالش کشید، ولی فقیه حقد و کینه او را بدل گرفته است.
شیخ قرضاوی در بیانیه‌های متعددی جهان اسلام را از خطر اهداف فتنه جویانه نظام ولایت فقیه آگاه ساخت ( http://old.sunni-news.net/?p=1380). پس از او نیز افرادی چون راشد غنوشی رهبر اخوان تونس با او همصدا شدند..
ولی فقیه مطلق ما خواست با وصف جنبش مردمی مصر به؛ انقلاب اخوان المسلمین برای برپایی نظامی چون نظام تنگ نظرانه ولی فقیه ایران، آمریکا و اسرائیل و جهان غرب را که مصر برایشان بسیار حائز اهمیت است بر علیه اخوان المسلمین بشوراند.
و از آنروزی که سخنان گهربار (!) ولی فقیه ما هدیه جنبش مردمی مصر شد، فشارها بر آنها مضاعف گشته، جهان غرب که در حال دست کشیدن از مبارک بود، دوباره پشت او را محکم گرفت.
اخوان المسلمین فورا پیام زهرآلود ولی فقیه را درک کرده واکنش نشان دادند، و بیان آیت الله خامنه‌ای را رد کردند:
(
/fa/articles.aspx?selected_article_no=13594
اینجا بود که سربازان گمنام امام زمان دست بکار شدند و از شخصیتی پرت شده از جماعت اخوان به نام کمال هلباوی استفاده کرده، از بی بی سی فارسی خواستند تا او را به صحنه آورد و مدح و ثنایی از زبانش بیرون کشد.
آقای کمال هلباوی پس از اختلافاتی با مرشد سابق اخوان مستشار مأمون الهضیبی در سال 1997 از عضویت مکتب ارشاد بکنار رفت. و از همان سال از سمت سخنگویی جماعت در اروپا نیز کنار زده شد. او در سال 1995 پس از دستگیریهای گسترده نظام دیکتاتور مصر در صف رهبران اخوان و شکنجه وحشیانه آنها به عنوان سخنگوی این جماعت در لندن معرفی شده بود. او فارغ التحصیل دانشگاه آمریکایی قاهره در رشته مدیریت در سال 1961 است.
آقای هلباوی پس از طرد شدن از کادر رهبریت اخوان و مطرح بودنش در سطوح بالا توسط سربازان گمنان امام زمان (!) که همواره در پی چنین اشخاصی هستند جذب شد. و طی برنامه‌های متعددی سعی کرد چهره ننگ صفویت نظام حاکم بر ایران را زیبا جلوه دهد. صفویها نیز او را در رسانه‌های خود مطرح ساختند.
او در 8/ 7/ 2010م در برنامه عزاداری مرجع شیعه لبنان فضل الله در مرکز ابرار صفویان لندن از سوی حزب الله دعوت شد که در آنجا پس از کیل مدح و ثنا برای حسن نصر الله که چهره‌اش در جهان عربی بکلی رسوا شده است
(http://www.alrased.net/site/topics/view/1547) فضل الله را یک پدیده تکرار نشدنی در تاریخ شیعه و سنی معرفی کرد!
این سخنان پوچ و چاپلوسانه آقای هلباوی که هدفی جز کسب لقمه نانی چرب بیش نمی‌تواند داشته باشد باعث کناره گیری اندیشمندان و مصلحان جهان اسلام از او شده است. حالا چرا بی بی سی با وجود دهها بل صدها مهره عمده جماعت اخوان المسلمین در لندن و سایر مناطق اروپا او را میهمان استودیوی خود می‌کند؟ و چرا با وجود امکان تماس مستقیم صوتی تصویری با مرشد عام اخوان المسلمین، و سایر کادر شورای مرکزی این جماعت، هلباوی طرد شده را به عنوان سخنگوی اخوان معرفی می‌کند؟ بدون شک علامت استفهام درشتی مطرح می‌سازد!
در این برنامه خبرنگار بی بی سی دو بار از آقای هلباوی می‌پرسد که آیا جنبش مردمی مصر همان جنبش مردمی سبز ایران است که توسط نظام سرکوب شد. آقای هلباوی از جواب طفره رفته از امام خامنه‌ای برای همدلیش با ملت مصر تشکر می‌کند، و می‌گوید افتخار می‌کند امامی چون خامنه‌ای و رئیسی چون احمدی نژاد داشته باشد!
جوابهای آقای هلباوی خود گویای روشنی است از پشت پرده حکایت.
(
/fa/articles.aspx?selected_article_no=13677)
و بازتاب و انعکاس سخنان او با تیترهای داغ و بلند و درشت رسانه‌های ولایت فقیه تأکیدی است بر این مدعا...
نقطه دیگر اینکه آقای خامنه‌ای و دستگاه او چون بسیاری دیگر از رهبران منطقه آرزو دارند جنبش مردمی مصر ناکام گردد تا مبادا این انقلاب به کشورهای دیگر سرایت کرده، عرشهایی دیگر نیز واژگون شوند.
سخنان آقای خامنه‌ای در واقع نه تنها برای جهان غرب بلکه برای بسیاری از رهبران منطقه نیز تحریک آمیز بود، تا با تمام توان پشت مبارک بایستند، تا چون دیکتاتور خامنه‌ای ملتش را روانه کهریزکها و بهشت زهراها کند و غائله را بهر صورت بوده با یک قتل عام و ددمنشی ولایت فقیه مانندی خاموش گرداند.
اما بازوان پر تلاش و اخلاص ملت مسلمان مصر از دیکتاتورها نیرومندتر بود، و نهایتا پس از غروب آفتاب روز جمعه 22/ بهمن فرعون مصر سقوط کرد، و دریای خروشان خشم ملت ستمدیده او را بلعید، و تیر تیز نیرنگ خامنه‌ای بی اثر ماند.
به امید روزی که جنبش مردمی ایران فرعون این کشور را نیز به آرشیو تاریخ بسپارد...

تشدید تدابیر امنیتی در آستانه ۲۵ بهمن


در حالی که میرحسین موسوی و مهدی کروبی مردم را در روز ۲۵ بهمن به راهپیمایی حمایت از حرکت آزادی‌خواهانه مردم تونس و مصر دعوت کرده‌‌اند با نزدیک شدن به ۲۵ بهمن ماه بسیاری از این وب‌سایت‌ها از دسترس خارج شده‌اند.سرعت اینترنت بسیار کند شده است، سرویس وبلاگ‌نویسی «وردپرس»، سرویس عکس «پیکاسا گوگل» و «خبرنامه کرمانشاه» نیز فیلتر شده‌اند. همچنین در مدت دو روز گذشته تعداد زیادی از فعالان سیاسی بازداشت شده‌اند و این ب مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی، در حصر خانگی به‌سر می‌برد و فرزندانش هم اجازه‌ ملاقات با او را ندارند. محمد حسین شریف‌زادگان، امید محدث، صدرالدین بهشتی، صالح نقره‌کار، تقی رحمانی، میثم محمدی، مصطفی میراحمدی‌زاده و کوروش زعیم که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند از افراد نزدیک به آقای کروبی و آقای موسوی هستند. سرتیپ حسین همدانی، فرمانده سپاه تهران، گفته است که با هرگونه تحرک معترضان «به شدت» برخورد خواهد شد.

رژیم آخوندی در هراس از به آ تش کشیدن تصاویر خامنه ای، این تصاویر را از بسیاری خیابانها جمع آوری کرده است

به مناسبت سالگرد ۲۲ بهمن جوانان انقلابیِ تهران در خیابانهای نواب، سلسبیل، جمهوری، دیباجی جنوبی، گیشا و سلطنت آباد، تصاویر منحوس خامنه ای ولی فقیه ارتجاع را به آتش کشیدند و با توزیع تراکتها و شعار نویسی مردم را به شرکت در تظاهرات دعوت کردند. آنها شعار میداند: «این است خروش بهمن، مرگ بر خامنه ای»، «امروز بن علی، فردا سیدعلی».” پیام بهمن اینه، خامنه ای بدونه ، بزودی سرنگونهمردم ایرانزمین دیکتاتورو بزن زمینمرگ بر خامنه ای ، لعنت بر خمینی ” رژیم آخوندی در وحشت از خروش بهمن و در یک واکنش زبونانه و برای جلوگیری از به آتش کشیدن تصاویر منحوس ولی فقیه ارتجاع، در بسیاری از نقاط و میدانهای تهران و شهرهای بزرگ این تصاویر را جمع آوری کرده است.

۱۳۸۹ بهمن ۲۲, جمعه

مختل کردن سیستم های ارتباطی و اطلاع رسانی در آستانه ۲۵ بهمن ماه

در آستانه راهپیمایی ۲۵ بهمن ماه (موعدی که معترضان ایرانی برای تجمع خویش اعلام کرده اند) حکومت ایران علاوه بر بازداشت فعالین سیاسی و رسانه ای اقدام به ارسال پارازیت بر روی شبکه های ماهواره ای، کاهش پهانی باند اینترنت، فیلترینگ گسترده سایت های اینترنتی و در برخی مواقع با حملات اینترنتی و اختلال درشبکه تلفن همراه در برخی نقاط تهران امر اطلاع رسانی را مختل کرده است.
بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران " هرانا "، دولت ایران طبق روال پیشین بعنوان یک رویکرد برای تضعیف یا جلوگیری از اجرایی شدن برنامه معترضان همواره جریان گردش آزاد اطلاعات را هدف حملات خود قرار داده است، اکنون در آستانه ۲۵ بهمن ماه موعدی که معترضان ایرانی برای تجمع خویش اعلام کرده اند ارسال پارازیت توسط حکومت ایران از سه روز پیش آغاز شده و کماکان ادامه دارد.
این امر موجب اختلال در دریافت شبکه های ماهواره ای شده است که در این رابطه بی بی سی فارسی با صدور اطلاعیه ای آن را تائید کرده است. این در حالی است که مکانیزم ارسال پارازیت بر روی شبکه های ماهواری علاوه بر نقض قوانین بین المللی به گواه محققان سلامت شهروندان ایرانی را نیز تهدید میکند.
هم چنین در طی روز های اخیر پهنای باند اینترنت در یسیاری از نقاط کشور به خصوص در تهران کاهش یافته و همزمان نیز کمیته فیلترینگ اقدام به مسدود کردن بسیاری از سایت ها و وبلاگ های منتقد دولت نموده است، همچنین در همین راستا برخی حملات به سایت های اطلاع رسانی وابسته به اپوزیسیون نیز مشاهده شده است.
از سوی دیگر شبکه تلفن همراه در برخی از نکات تهران نیز دچار اختلال شده است و مقامات امنیتی کلیه تماس های تلفنی مهدی کروبی یکی از رهبران معترضین را به صورت کامل مسدود کرده اند .
فارغ از اینکه تقریبا روزنامه منتقدی در سلسله برخوردهای یک سال گذشته در ایران مجوز فعالیت ندارد اما ساعاتی پیش یکی از وب سایت های متعلق به اصلاح طلبان از یورش مجدد نیروهای امنیتی به دفتر روزنامه شرق و بازداشت مازیار خسروی یکی از خبرنگاران این روزنامه خبر داد.
لازم به ذکر است پس از سخنان وزیر کشور و همینطور فرمانده سپاه محمد رسول الله از چند روز قبل موج جدیدی از بازداشت ها در ایران آغاز شده است که تا کنون بازداشت ۱۶ تن از فعالین سیاسی و رسانه ای را در بر گرفته است.
تقی رحمانی عضو ستاد مهدی کروبی، محمد حسین شریف زادگان مسوول کمیته اقشار ستاد میرحسین موسوی، صالح نقره کار خواهر‌زاده زهرا رهنورد، میثم محمدی و امید محدث مدیر و کارمند سایت بنیاد آیت الله بهشتی، دکتر مصطفی می‌راحمدی‌زاده، از مشاوران مهدی کروبی، صدرالدین بهشتی فرزند مشاور میر حسین موسوی، فریبا ابتهاج مسئول دفتر معصومه ابتکار، کوروش زعیم از اعضای شورای مرکزی جبهه ملی به همراه پیمان عارف فعال حق تحصیل، حسین محمودی عضو جبهه مشارکت به همراه عباس شجاعی، مازیار خسروی روزنامه نگار، نزهت امیرآبادیان روزنامه نگار و ... از جمله بازداشت شدگان سه روز اخیر هستند.

حسنی مبارک از قدرت کنار رفت،۲۵ بهمن نوبت سید علی‌ است.

حسنی مبارک رئیس جمهور مصر شامگاه امروز کناره‌گیری خود را از مقام خود اعلام کرد.
۳۰ سال حکومت استبدادی تنها با ۱۷ روز اتحاد مردم از بین رفت، اینبار نوبت ماست که به ضحاک بگوییم
برو.
وعده همه ما ایرانیها برای ایجاد جامعه‌ای آزاد ۲۵ بهمن

ترکیب عکسی از خامنه ای و مبارک = نامبارک

پیام تسلیت نصر بلوچستان در گذشت شیخ عزالدین حسینی

انالله و انااليه راجعون

نصر بلوچستان درگذشت شیخ عزالدین حسینی را به جامعه کردستان ومسلمین جهان و  آزادیخواهان تسلیت عرض می نماید.

فقدان اين فقيه برجسته، نستوه و مبارز عالم و بزرگوار، ثلمه‌اي براي حوزه‌هاي علميه و جامعه اسلامي است كه ان‌شاءالله مجموعه آثار گرانقدر، خلاء وجودي ايشان را براي دوستداران، علما، فضلا، روحانيون و طلاب جبران مي‌نمايد.

با تسليت اين مصيبت به آيات عظام و شاگردان ايشان و حوزه‌هاي علميه، مقلدان و مردم شريف استان اصفهان و شهرستان نجف‌آباد و مخصوصا به بيت مكرم‌شان علو درجات آن فقيد سعيد را از درگاه احديت خواستارم

به گزارش تارنمای ناجی کرد ماموستا شیخ عزالدین حسینی، روحانی و سیاستمدار شهیر کرد در سن هشتاد و نه سالگی در شهر اوپسالای کشور سوئد در گذشت.
کمیتە برگزاری مراسم یادبود و تجلیل از ماموستا شیخ عزالدین حسینی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که شیخ عزالدین حسینی در شامگاه پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۳۸۹(۱۰ فوریه) در در بیمارستان آکادمیسکا در شهر اوپسالای کشور سوئد دار فانی را وداع گفت.
شیخ عزالدین حسینی زاده اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۰ خورشیدی، مدت ۳۰ سال در مدارس علوم دینی در کردستان ایران به تدریس مشغول بوده است. فعالیت رسمی سیاسی خود را از دوران عضویت د جمعیت احیای کرد (کومله ژ.ک.) در سال ۱۳۲۲ خورشیدی آغاز کرده است.
او بعدها در جریان تاسیس جمهوری کردستان در مهاباد در سال ١٣٢۴ و سپس در جریان مبارزات جنبش سیاسی کردستان در سالهای بعد از آن فعالانە شرکت کرد.
در جریان انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ یکی از رهبران قیام و تظاهرات علیه رژیم شاه در کردستان بود. درجریان سالهای منتهی به انقلاب اران کوشش زیادی نمود تا مسئله کردستان به شیوه صلح آمیز به نتیجه برسد. او بارها با رهبران حکومت دیدار و گفتگو کرد. در همان سال ۱۳۵۸ در قم با آیت‌الله روح الله خمینی ملاقات کرد و در تهران با آقای مهدی بازرگان نخست وزیر و مقامات دیگر حکومتی به گفتگو و مذاکره پرداخت .
شیخ عزالدین حسینی تقریبا در طول دوران زندگی ش به مبارزه با رژیم های دیکتاتوری حاکم برای دمکراسی و آزادی برای ایران و حقوق مردم کردستان پرداخته بود.
شیخ عزالدین حسینی در طول سالها جنگ و مبارزه در کردستان ایران و سپس کردستان عراق باقی ماند و تنها به دلیل وخامت شدید حال در سالهای اخیر به ناچار در سوئد اقامت گزیده بود.
وی هم چنین در اوائل انقلاب رابطه بسیار خوبی با علامه کاک احمد مفتی زاده داشت .احزاب و سازمانهای سیاسی و نهادها و جمعیت های ایرانی و کرد درگذشت این رهبر کردستان را تسلیت گفته اند.

اهوران نیوز

مردم مصر هم پیروز شدند؛ اکنون نوبت ماست!

خوشحالی مردم مصر بعد از سرنگونی دیکتاتور حسنی مبارک را به صورت مستقیم در شبکه الجزیز در لینک زیر ببینید ، به امید سرنگونی خامنه ای جنایتکار

مبارک استعفا داد

بي‌بي‌سي عربي: مبارك به امارات رفت

شبكه بي بي‌سي عربي در خبري فوري اعلام كرد كه حسني مبارك پس از ترك قاهره به امارات عربي متحده رفته است.
به گزارش آژانس خبری تفتان ، شبكه بي‌بي‌سي عربي گزارش داد كه حسني مبارك پس از آنكه قاهره را ترك كرد به امارات متحده عربي رفته است.
پيش از شبكه العربيه در خبري فوري اعلام كرده بود كه مبارك قاهره را ترك كرده است.
اين خبر هنوز از سوي ديگر منابع خبري و مقامات رسمي رژيم مبارك تائيد نشده است.
پيش از اين رئيس دستگاه امنيتي امارات در راس هيئتي امنيتي با هدف كمك به اين رژيم براي سركوب مردم، به قاهره سفر كرد.
دولت مبارك طي سال‌هاي گذشته كمك‌هاي امنيتي بسياري از سرويس‌هاي اطلاعاتي و امنيتي برخي كشورهاي عربي حوزه خليج فارس جهت سركوب گروه‌هاي اسلامي دريافت كرده است.
شيخ عبدالله بن زايد آل نهيان وزير خارجه امارات چند روز پيش با ابراز تاسف از تحولات جاري در مصر گفت: اين موضوع همه ما را ناراحت كرده است

تصاویری ازروشهای رياكاری در ايران

ریاکاری زیر مجموعه های بسیار و متنوعی دارد؛ یکی ازین زیر مجموعه ها، حک کردن جای مُهره نماز بر روی پیشانیست.در جمهوری جنون و تقیه(دروغ)، جای مُهر نماز بر پیشانی، یکی از ارکان اصلی ِ رسیدن به دایرهء ثروت و قدرتست! جای مُهر را میتوان بشیوه های مختلفی بر روی پیشانی حک کرد، ما هم اکنون، برخی ازین شیوه ها را همرا با طریقهء انجامشان، به شما معرفی میکنیم :
بسم الله القاسم الجبارین!!!
روش نعل اسبی
در این روش چنانکه از اسمش پیداست از نعل اسب برای کوبیدن جای مهر بر روی پیشانی استفاده میشود؛ این روش بیشتر در بین روشنفکران دینی مقبولیت دارد.
این روش صد در صد تست شده و بازدهی آن بسیار سریعست، برای مثال صاحب تصویر فوق را پس از حک نعل اسبی، در اولین مرحلهء انتخابات مجلس( در منطقهء خود ) حائز اکثریت آرا کردند و بحول و قوهء الهی با اختلاف بسیار فاحشی نسبت به نفر دوم راهی مجلس شد.

مبارک کناره گیری کرد

 بی بی سی : تلویزیون دولتی مصر اعلام کرده است که حسنی مبارک از مقام ریاست جمهوری استعفا کرد.
عمرسلیمان، معاون رییس جمهوری مصر با قرائت بیانیه ای در تلویزیون مصر، خبر کناره گیری آقای مبارک را از قدرت اعلام کرد.
به گفته آقای سلیمان، اختیارات حسنی مبارک به شورای عالی ارتش واگذار می شود.
تظاهر کنندگان در قاهره با تکان دادن پرچم و به صدا درآوردن بوق ماشین ها خوشحالی خود را از استعفای آقای مبارک نشان دادند.
آقای مبارک به مدت سه دهه زمام امور مصر را در دست داشت.
امروز ، در هجدهمین روز از ناآرامی های مصر، صدها هزار مصری معترض به ریاست جمهوری حسنی مبارک، رئیس جمهوری این کشور، بار دیگر در میدان تحریر شهر قاهره، پایتخت، جمع شده اند. آنها از سخنان شب گذشته آقای مبارک و این که اعلام کرده بود، نمی خواهد از مقام خود کناره گیری کند، مایوس بودند.
آقای مبارک پیشتر شهر قاهره را به قصد شرم الشیخ، شهری توریستی در کنار دریای سرخ، ترک کرده بود.
تلویزیون دولتی اعلام کرده بود که اطلاعیه ای مهم از سوی رئیس جمهوری منتشر خواهد شد.
در همین حال، حسام بدراوی، دبیرکل حزب دموکراتیک ملی، حزب حاکم مصر گفته است که پیش از نطق تلویزیونی آقای مبارک در شامگاه پنجشنبه از این مقام استعفا داده بود.
آقای بدراوی به بی بی سی گفت که اقدام درست برای رئیس جمهوری این است که کناره گیری کند.
یکی از گزارشگران بی بی سی می گوید جو حاکم بر میدان تحریر که در آن جمعیت معترضان موج می زند، آرام است اما حال و هوا در مقابل ساختمان تلویزیون دولتی و کاخ ریاست جمهوری خشن تر و خطرناک تر شده است.
این ساختمان ها تحت حفاظت شدید نیروهای نظامی قرار دارد.
در اسکندریه و سوئز نیز تظاهرات در جریان است.
یکی از تحلیلگران بی بی سی در قاهره می گوید اکنون پتانسیل برای زد و خورد میان نیروهای نظامی و مردم وجود دارد.
تلویزیون دولتی مصر متن بیانیه رهبران ارتش را پخش کرده است.
رهبران نظامی مصر تفویض برخی اختیارات آقای مبارک به معاونش و طرح هایی را که رئیس جمهوری برای انتقال صلح آمیز به دموکراسی در نظر گرفته، تائید کرده اند.
در این بیانیه آمده که ارتش تضمین می کند اگر وضعیت کنونی در کشور خاتمه یابد، وضعیت فوق العاده در مصر را لغو کند.
در این بیانیه همچنین آمده که به دنبال تغییرات لازم در قانون اساسی مصر، ارتش تضمین می کند که انتخابات آزاد و عادلانه برگزار کند تا مصر بتواند جامعه ای آزاد و دموکراتیک شود.
ارتش در بیانیه خود افزوده که کسانی که به فساد اعتراض کرده و خواستار اصلاحات بوده اند، تحت تعقیب قرار نخواهند گرفت.
جان لاین، گزارشگر بی بی سی در قاهره، پیشتر گفت امروز و زمانی که بیانیه ارتش اعلام شود، خطرناک ترین زمان در دو هفته ای است که تظاهرات و اعتراضات در جریان بوده است.
آقای مبارک در نطقی تلویزیونی که پنجشنبه شب (دهم فوریه)، ایراد کرد، گفت قصد دارد تا انتخابات ریاست جمهوری در ماه سپتامیر در راس قدرت بماند اما بخشی از اختیارات خود را به عمر سلیمان، معاونش و رئیس سازمان اطلاعات و امنیت، واگذار می کند.
تظاهرکنندگان در میدان تحریر در نماز جمعه شرکت کردند
روشن نیست که منظور او از برخی اختیارات چیست.
اعتصاب گسترده توسط کارمندان و کارگران در جریان است و شایع است که ابعاد اعتصاب ها گسترده تر خواهد شد.
سمیر رضوان، وزیر دارایی مصر، به بی بی سی گفته است که وضعیت کنونی نمی تواند ادامه یابد و اعضای شورای عالی ارتش در همین ارتباط جلسه داشته اند.
تحلیلگران می گویند تا ایراد نطق آقای مبارک در شامگاه پنجشنبه، انتظار عمومی بر این بود که او کناره گیری کند ولی به جای آن، سخنرانی رئیس جمهوری باعث شده که مصر در بلاتکلیفی و سردرگمی قرار بگیرد.
سفیر مصر در واشنگتن گفته است که اکنون آقای سلیمان عملا رئیس جمهور مصر است.
اما واکنش جمعیتی که در میدان تحریر جمعند خشم و فریاد "مبارک برو" بوده است.
واکنش ها
نگرانی بین المللی در باره وضعیت در مصر در حال افزایش است.
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، می گوید نطق آقای مبارک آن گونه که امید می رفت، گامی رو به پیش نبوده است و تنش در این کشور را کاهش نمی دهد.
ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا، گفته که شدیدا از وضعیت خطرناک در مصر نگران است.
آقای هیگ روز جمعه در گفتگو با بی بی سی گفت حائز اهمیت است که معترضان به رغم یاس از نطق تلویزیونی آقای مبارک در شامگاه پنجشنبه، خویشتنداری نشان دهند.
اما محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، در جریان سخنرانی برای راهپیمایان سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی در ایران، وقایع مصر را بیدار کننده توصیف کرد و گفت: "خاور میانه جدید به زودی بدون آمریکا و اسرائیل تحقق خواهد یافت."
آقای احمدی نژاد به ملت ها و جوانان عرب گفت که آزادی حق آنهاست و آنها حق دارند درباره مسائل کشوری و جهانی آزادانه اعمال نظر کنند.
مقامات ایران اجازه نداده اند که مخالفان دولت در حمایت از مردم مصر دست به تظاهرات بزنند.
پیشتر، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، گفت دولت مصر هنوز راهی معتبر، مستحکم و خالی از ابهام به سوی دموکراسی، ارائه نداده است.
در همین حال، اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، نیز گفته است که اگر جنبش اسلامی اخوان المسلمین در مصر به قدرت برسد، منطقه با خطر وقوع یک فاجعه مواجه خواهد شد.
محمد البرادعی، یکی از شخصیت های مخالف دولت مصر، از ارتش این کشور مصرانه خواسته است کشور را نجات دهد و هشدار داده که مصر در ورطه انفجار قرار گرفته است

وبلاگ؛ راه کارهایی عملی در نحوه حضور در 25 بهمن

وبلاگ سبز نوشت های دارا
تجربه زمان انتخابات به ما می‌گوید که حکومت به زودی راه‌های ارتباطی‌ و اینترنتی‌ را قطع خواهد کرد اگر قرار است روز ۲۵ بهمن همه ما از امام حسین تا میدان آزادی گرد هم آییم حکومت از ساعت اولیه صبح راه‌های ورودی به این مسیر را با نیروهای سرکوبگر پر خواهد کرد و اجازه نخواد داد که جمعیت از یک جا وارد شود و تظاهرات گسترده شکل بگیرد یعنی‌ حکومت اجازه نخواد داد که هسته اولیه برای جذب جمعیت صورت بگیرد پس چاره چیست؟ تنها راهی‌ که می‌توان در این روز قدرت جنبش را نشان داد این است که هر کسی‌ در هر جایی که زندگی‌ می‌کند بر آورد مسیری محله اش را تا میادین و مسیرهایی اشاره شده محاسبه کند و در یک ساعت مشخص به اولین میدان نزدیک محل سکونت رسید و هسته اولیه را آنجا شکل داد اگر تعداد جمعیت زیاد باشد و این هسته اولیه از همان میادین محل سکونت ما شکل گیرد رژیم مجبور است نیروهای خود را پخش کند بنابراین هیچوقت قادر نخواهد بود دست به سرکوب گسترده بزند
به مثال زیر توجه کنید و از روی این مثال هر کسی‌ نمونه اش را در مکان محل سکونتش ترسیم کند و با دوستان و همسایه های محل هماهنگ کند تا بتوان به پیروزی رسید
من ساکن سعادت آباد تهران هستم. اولین میدان بزرگ که نزدیک محل سکونت من است میدان کاج است! با توجه به اینکه در این روز ترافیک هم ایجاد خواهد شد برای آنکه خودم را ساعت۳ به میدان آزادی برسانم باید ساعت ۱ در میدان کاج باشم اگر همه کسانی‌ که در محل سکونت من بر فرض کوچه یکم سعادت آباد ، قصد رفتن به تظاهرات را دارند در ساعت ۱۲:۳۰ از خانه بیرون بیایند در همان کوچه هسته تظاهرات شکل گرفته است یعنی‌ اگر از هر کوچه راس ساعت ۱۲:۳۰ همه با هم بیرون بیایند بر فرض اگر ۲۰ نفر باشیم وقتی‌ به سر کوچه برسیم با ۲۰ نفری بر خورد می‌کنیم که از کوچه ۲ آماده اند و تا به میدان کاج برسیم هزاران نفر می‌شویم از اینجا به بعد حکومت قادر نخواهد بود جلوی ما را بگیرد چون هسته اولیه تشکیل شده است و باید از همانجا به سمت مسیرهایی اشاره شده حرکت کرد. نکته مهم تشکیل هسته اولیه از همان محل سکونت است. بر فرض اگر هسته اولیه نتواند خود را به آزادی برساند در هر جایی که باشد تظاهرات چند هزار نفری و پراکنده تشکیل میشود که حکومت آچمز خواهد شد و می‌توان با عکس گرفتن و فیلم گرفتن دوباره روحیه را در مردم تزریق کرد تا آن روز که حکومت برای همیشه سرنگون گردد.
شهرستان ها نقش بسیار مهمی‌ در جنبش خواهند داشت هر چه شهرستان ها شلوغ تر باشد کمبود نیرو در شهرهای بزرگی‌ چون تهران، تبریز، شیراز، اصفهان به مردم کمک می‌کند که گسترده تر و با شکوه تر حضورشان را به رخ حکومت بکشند
یادمان باشد اگر موفق به برد جنگ ۲۵ بهمن شویم به لحاظ روانی‌ ضربات جبران ناپذیری بر حکومت وارد کردیم و مرگ حکومت را باید در روزهای بعد از ۲۵ بهمن به انتظار بشینیم
هر سربازی یک روز اگر باهوش باشد و تلاش کند در صفحه شطرنج به وزیر تبدیل میشود
سربازان سبز پیروزی از آن شماست!

22 بهمن؛ نمایش ساندیس خورها با سیم کارت اعتباری!

گزارش دریافتی: کارگزاران رژیم برای کشاندن جمعیت به نمایش ورشکسته 22 بهمن در بسیاری از مدارس پخش کردند که هر دانش آموزی که در این تظاهرات حکومتی شرکت کند، یک سیم کارت اعتباری موبایل از طرف سازمان تبلیغات اسلامی دریافت خواهد کرد. همچنین به دانش آموزان وعده داده شده که اگر در نمایش 22 بهمن پلاکارد حمل کنند، صاحب یک گوشی نوکیا پیشرفته خواهند شد.
ایران پرس نیوز

«حسنی مبارک: تا سپتامبر نخواهم رفت»

در ساعت‌های ابتدایی روز جمعه، حسنی مبارک، دیکتاتور مصر، پس از برگزاری جلسه با مقام‌های ارشد نظامی و دولتی این کشور، با حضور در تلویزیون دولتی مصر، عنوان کرد که تا سپتامبر در مقام خود باقی می‌ماند.
به گزارش تلویزیون الجزیره، وی در این سخن‌رانی عنوان کرد برای بهترشدن وضعیت مردم مصر دست به اقدامات اصلاحی از جمله تغییر در قانون اساسی خواهد زد و در انتخابات بعدی مصر شرکت نخواهد کرد.
هم‌زمان با پایان سخنرانی حسنی مبارک، معترضان مصری در میدان التحریر دست به تظاهرات زده و علیه ریاست جمهوری شعار سر دادند.
این در حالی است که برخی از مقامات ارشد مصر پیش از این سخن‌رانی از استعفای مبارک خبر داده بودند.
حسام بدراوی، دبیرکل حزب ملی دموکراتیک مصر روز پنج‌شنبه پیش‌تر اعلام کرده بود حسنی مبارک رییس جمهوری این کشور با حضور در شبکه تلویزیونی دولتی مصر با معترضان سخن می‌گوید. هم‌چنین افزوده بود آقای مبارک پس از پایان سخن‌رانی از سمت خود استعفا می‌دهد.
هم‌چنین در بیانیه‌ای که ارتش منتشر کرده آمده بود تدابیر لازم را برای محافظت از کشور در نظر گرفته شده و از خواسته‌های مشروع مردم حمایت می‌کند.
از سویی دیگر باراک اوباما با انتشار بیانیه‌ای از آمادگی نیروهای آمریکایی جهت کمک برای برقراری نظم در مصر خبر داده بود.

دهن کجی صدا و سیما به فتوای آیت الله خامنه ای

دهن کجی صدا و سیما به فتوای آیت الله خامنه ای
به گزارش تارنمای ناجی کرد، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که مستقیماً از بودجه ملی و مالیات تمام ایرانیان تأمین می شود در اقدامی موهن و مسبوق به سابقه، سریالی افسانه ای را با نام “مختارنامه” به کارگردانی داوود میرباقری (که پیش از این نیز کارگردانی افسانه ی امام علی (رض) را بر عهده داشت) روی آنتن برده است و برای میلیون ها ایرانی به نمایش گذاشته است. این فیلم که با بودجه ی هنگفت ۳۶ میلیاردی (که البته خودشان گفته اند حداکثر کمی بیش از نصف ارقام اعلام شده یعنی کمی بیش از ۱۸ میلیارد) ساخته شده و اخیرا به ۶ زبان زنده دنیا دوبله شده است. هم اکنون نیز این سریال در ۲ شبکه داخلی (شبکه اول سیما و شبکه قرآن!!!) در حال پخش است.
اگر از باب این هزینه ها و بریز و بپاش های حضرات برای ساخت این فیلم به اصطلاح فاخر!! اسلامی! و ایرانی! بگوییم سخن به درازا خواهد کشید. به همین مقدار که پیش تر گفتیم بسنده می کنیم و الباقی بماند برای خواننده منصف. فقط یادآوری این نکته ضروری است که اغلب فیلم های تراز اول دنیا و علی الخصوص فیلم های هالیوودی، بودجه مخارج آن از بخش خصوصی تأمین می شود اما فیلم هایی چون “مختارنامه”، “امام علی”، “چهل سرباز”، “یوسف پیامبر” و … همگی از بودجه بیت المال و از مالیات و خون ملت ایران که غالباً قشر متوسط به پایین جامعه هستند تأمین می شوند.
ادامه ...

قرارمان ۲۵ بهمن، ساعت آزادی

در راه خویش ایثار باید نه انجام وظیفه!
" مارگوت بیکل "
ندای سبز آزادی: چکمه پوشان استبداد ترسیده اند! آنها که ما را مرده می پنداشتند، اینک خونشان بجوش آمده است. می ترسند چون می دانند ما هستیم، بیشماریم، زنده ایم و در رگهای خاموش این شب جریان داریم. موریانه ترس روحشان را شب و روز می جود. ترس از حضور ما در 25 بهمن، کابوس تمام شبهای تاریک و بی چراغشان شده است.
می ترسند و از شدت ترس تهدیدمان می کنند و خط و نشان می کشند. می ترسند و برای فرو نشاندن ترسشان دستگیرمان می کنند و هر روز یکی را با خود می برند. همین دیروز بود که خبر رسید شوهر خواهر میرحسین موسوی را دستگیر کرده اند. محمد حسین شریف زادگان را برده اند. وزیر رفاه دولت خاتمی. به سراغ میثم محمدی هم رفته اند. به جرم پژوهشگری و دانایی، که در سرزمین من دانستن مردن است. صالح نقره کار را هم برده اند. خواهرزاده زهرا رهنورد را. دبیرکمیته حقوقی ستاد میرحسین که لابد جرمش خواهرزاده رهنورد بودن است. از سر همین ترس است که خانه شیخ شجاع اصلاحات را دوره کرده اند و اجازه دیدار فرزندانش را هم نمی دهند. از سر همین ترس است که روی ظلم و استبداد را هم دارند سفید می کنند که تاریخ سیاهشان رو به روشنایی است که بهار سرنوشت زمستان است.
ماری که به خود می پیچد
ترس برادر مرگ است و آنها که من و تو را مرده می پندارند از هراس 25 بهمن به خود می پیچند. چونان مار زخم خورده ای که حیات و مماتش را گم کرده است. استبدادیان زخمی از سیلی 25 خرداد من و تو به وحشت 25 بهمنی که در راه است، خونشان به جوش آمده است. از سر همین تپش نامنظم قلب ترسیده شان هم هست که سرداران چکمه پوششان از بگیر و ببند خبر می دهند. از سر همین ترسیدن است که فرمانده سپاه محمد (ص) تهران خبر از " برخورد شدید با معترضین " می دهد. انگار که یادشان رفته همین حرفها را پیش از 25 خرداد هم می زدند. انگار که یادشان رفته از حضور پنج میلیونی من و تو چطور به خلوت هراسناک تنهایی خود خزیده بودند. انگار که از تعبیر دوباره کابوسشان که سکوت ساده و پر از سخن من و تو بود، به تنگ آمده اند. صدای استبداد اینک خشمگین و افسرده، خشونت را هروله می کند. می گوید: " فتنه گران جنازه ای بيش نيستند و با هرگونه تحرک آن ها به شدت برخورد می کنیم. "
و این همه نقیضه گویی و پرتاب کلمات بی محاسبه معنایشان، همه ناشی از ترس فروخورده ایست که روحشان را به دندان گرفته است و می جود. که اگر " جنازه ایم " برادر چرا تفنگ و گلوله؟ مرده که ترس ندارد؟ که اگر مرده ایم پس چرا زبان خشونت به ترجمان عصبیت روح افسرده ات می چرخد؟ که اگر ما جنازه ایم اینک این نعش استبدادی کیست که بوی هراسش تعفن تاریخ سرزمین ما گشته است؟ تو یا من برادر؟ تو که تمام غرورت به تفنگی است که جز کشتن بی گناهان دستاورد دیگری نداشته است. تو که قاتل ندایی و ندای وجدانت هنوز و همچنان بر صورتت پنجه می کشد. تو که سهراب را بی نوشدارو به کام خودکامگی های سیری ناپذیرت فرستاده ای. تو که 30 خرداد 1388 هنوز بر تارک تاریک قلبت نشسته است. تو که می دانی تنهایی و از همین تنهایی به خشم آمده ای. تو که می دانی ما بیشماریم و از بیشماری ما ناتوان گشته ای. تو که زبانی جز داغ و درفش و گلوله نمی دانی. تو که در برابر تاریخ سرافکنده، خمیده ای. راستی برادر کدام یک از ما جنازه ایم؟ تو که خودت را در چنبره ای از جنون و استبداد غرقه کرده ای یا ما که تمام سلاحمان دست دوستی است و سکوتی که هزاران ناگفته را فریاد می زند؟
ما می آئیم
ما می آئیم برادر! ما می آئیم. پس از این همه خروش و خراش و خاطره که به سینه سپرده ایم. پس از این همه زخم و ضجر و خنجر که از نادانی و ناتوانی تو به پهلویمان نشسته است. ما می آئیم. دست در دست یکدیگر و پنجه در پنجه که می دانیم مرگمان در آن روز بزرگ اشارتی است به حیاتی دیگر. ما می آئیم برادر. ما می آئیم. با قامتهای ستبر و استوار. با قدمهایی که همچنان به خون سهرابها و نداها وفادارند. ما روز 25 بهمن می آئیم برادر. می آئیم و تو را به انسان شدن دعوت می کنیم. می آئیم و در میان راه دیدار می کنیم حقیقت را. آزادی را. خود را. در میان راه می بالد و به بار می نشیند بذرهای محبت و دوستی که توانمان می دهد تا برای سرزمین مان مأمنی باشیم و یاوری. این است راه ما برادر. این است حقیقت سبز پیکره خاموش اما پرتکاپوی ما. تو هم ای برادر جویای راه خویش باش از این سان که مائیم، در تکاپوی انسان شدن. چه فایده تو را از این همه تفنگ و شلاق و استبداد؟ چه فایده تو را از این همه خشم و خشونت؟
رستاخیز آزادی
سخنی هم با تو دارم ای فلانی. ای که نشناخته می شناسمت! ای که می دانم 25 بهمن خواهی آمد. وفادار و استوار. با تو هستم. تویی که نشناخته می شناسمت. توان صبر کردن برای رودرویی با آنچه باید روی دهد را داشته باش. برای مواجه با آنچه در 25 بهمن روی می دهد. شکیبیدن، گشاده روی بودن، تحمل کردن و آزاده بودن، تمام فلسفه وجودی پیکره سبز آزادگی ماست. قرار ما در 25 بهمن ماه تازه شدن و سربلند زیستن است. قرار ما در 25 بهمن ماه رستاخیز انسان بودن است. رستاخیز آزادی و آزادگی. قرار ما در 25 بهمن ماه سبز را دوباره زیستن است. 25 بهمن روز من و توست. روز دوبارگی های تحقیر شده ای که به کام استبداد سیاه تاریکی زنجیر شده است. 25 بهمن روز فریاد هزاران آرزوی مانده در گلوهای پر از بغض من و توست. روز فریاد زدن تمام زخمهایی که به پیکر نحیف اما سربلند آزادگی هایمان نشسته است. قرارمان روز 25 بهمن ماه، ساعت سه، میدان آزادی. آنجا کسی است که می خواهد به تولد دوباره من و تو بگوید آری. کسی که از جنس خودمان است. کسی که هیچ کس نیست جز خود من و تو. قرارمان 25 بهمن ساعت رهایی! یادت نرود که امید را هم با خودت بیاوری. و کمی آرزو. باشد که شکوفا شدنش را بار دیگر نظاره گر باشیم. قرارمان 25 بهمن، ساعت آزادی!

تحریم مراسم ۲۲ بهمن از سوی اتحادیه اروپا

 رادیو فردا : گزارش ها حاکی است سفيران کشورهای عضو اتحاديه اروپا در اعتراض به اعدام شهروند ايرانی – هلندی در ايران، تمامی مراسم و جشن های مربوط به سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی در تهران، بروکسل و ژنو را تحريم می کنند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، اين تحريم و حضور نيافتن در مراسم، روز چهارم فوريه (شش روز پيش) در کميته سياسی و امنيتی اتحاديه اروپا و در اعتراض به اعدام زهرا بهرامی در ايران، مطرح و تصويب شده است. زهرا بهرامی، زن ۴۵ ساله‌ای که به دنبال اعتراض‌های روز عاشورای سال ۱۳۸۸ در ايران بازداشت و نخست به «جرايم امنيتی» متهم شده بود، نهم بهمن ماه امسال به اتهام «نگهداری و فروش مواد مخدر» اعدام شد.به دنبال اعدام خانم بهرامی که شهروند هلندی – ايرانی بود، کشور هلند و در اعتراض به اين اقدام، تمامی تماس‌های رسمی با جمهوری اسلامی ايران را به حال تعليق درآورد.خانم بهرامی بر اساس گزارش که به تازگی از تلويزيون هلند پخش شد، در سال ۲۰۰۳ در اين کشور پرونده‌ای در زمينه قاچاق مواد مخدر داشته است. با اين حال به گفته دخترش وی در جلسه رسيدگی به اتهاماتش در تهران موضوع نگهداری و فروش مواد مخدر را رد کرده است.موضوع اعدام خانم بهرامی با واکنش شديد دولت هلند روبه‌رو شد، گرچه وزير خارجه هلند صريحاً اعلام کرد که «اعتراض دولت هلند به شکل دادرسی و رسيدگی به پرونده خانم بهرامی در ايران است.»همچنين پس از آنکه برخی از گزارش‌ها حاکی از شکنجه خانم بهرامی در طول بازجويی‌ها بود، هلند اعلام کرد که برای بازگرداندن جسد زهرا بهرامی به خانواده‌اش در هلند کوشش خواهد کرد و قصد دارد با بررسی جنازه خانم بهرامی مسئله «شکنجه» را نيز بررسی کند.گزارش راديو هلند به نقل از برخی منابع حاکی است که جسد خانم بهرامی مخفيانه به خارج از تهران برده شده و به خاک سپرده شده است.جلوگيری از حضور سفيران اتحاديه اروپا به اين معناست که در روز ۲۲ بهمن و مراسم پيش از آن که از سفرای خارجی دعوت می شود، هيچ يک از آن ها حضور نخواهند داشت.

خامنه ای ای پست تر از مبارک

خامنه ای ای پست تر از مبارک تو حتی آنقدر شجاعت نداشتی که مسئولیت کودتای خونبارت رو بر عهده بگیری،تو آنقدر ترسو بودی که جرات به اعتراف به اشتباهات و خیانت های خود به آرا و اعتماد مردم ایران را نداشتی،تو آنقدر خود شیفته و مست قدرت هستی که ندای آزادی خواهی و یاری مردمت را با دستور کشتار در خطبه های خون جمعه سیاهت پاسخ دادی، خامنه ای ای پست تر از مبارک،تو آنقدر از شرافت و انسانیت دور شدی که جوانان بی گناه را اغتشاش گر و کشته شدگان را فریب خورده میخوانی،در حالی که مبارک جوانان معترضش را باعث غرور و کشته شدگان راه آزادی مصر را شهید خطاب کرد،خامنه ای ای متکبر تر ازمبارک،حس تکبر و قدرت پریستی چنان مغرورت ساخته که حتی تن به پذیرش اطلاحاتی کوچک و تغیراتی صغیر تنها به احترام به خواسته های مردم هم ندادی، خامنه ای ای رو ترسو تراز مبارک،تو حتی اینقدر وجود نداشتی که قیام اعتراض مردم را خودجوش به حق بخوانی بی آنکه آن را به بیگانگان و دشمنان ایران ربط بدی،خامنه ای ای پست تر از قذافی تو حتی قذافی هم نیستی که اجازه تجمع به مخالفانت را در یک روز صادر کنی،خامنه ای ای ظالم تر از مبارک، تو حتی جرآت مبارک را هم در آزادی زندانیان سیاسی نداری و خامنه ای ای کمتر از بن علی،تو آنقدر در توهمات خود غرق شدی که زمان رفتنت را هم که بسیار گذشته نمی پذیری.............
hermonutik

۱۳۸۹ بهمن ۲۱, پنجشنبه

فرعون مصر احتمالا امشب سقوط خواهد کرد

سنی نیوز: لحظاتی قبل شبکه خبری الجزیره گزارش داد که "مبارک" دیکتاتور مصر احتمالا امشب از قدرت کناره گیری خواهد کرد.
حسان بدراوی، دبیرکل حزب ملی دموکراتیک گفت مبارک احتمالا امشب با مردم سخن خواهد گفت.
اظهارات این مقام ارشد حزب حاکم مصر در پی آن ایراد شد که احمد شفیق، نخست وزیر این کشور، گفته بود که سناریوی کناره گیری حسنی مبارک در دست بحث و بررسی است.
گروه های بزرگی از معترضان امروز پنجشنبه (دهم فوریه)، نواحی بزرگی از قاهره، پایتخت مصر، را از آمد و شد فلج کرده اند و در حالی که تظاهرکنندگان به ابراز خواسته خود در مورد استعفای رئیس جمهوری ادامه می دهند، اعتصاب به سراسر کشور سرایت کرده است.
صدها پزشک به تظاهرکنندگان در میدان تحریر ملحق شده اند. کارکنان وسایل نقلیه عمومی، صنایع پالایش و توزیع بنزین، نساجی، آهن و مخابرات همگی گزارش کرده اند که دست به اعتراض و اعتصاب زده اند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که شواری عالی ارتش نشستی بدون حضور مبارک برگزار کرده است.
همچنین در بیانیه ای که ارتش منتشر کرده آمده است که ارتش "تدابیر لازم را برای محافظت از کشور در نظر می گیرد و از خواسته های مشروع مردم حمایت می کند."

"ملك‌ عبدالله پادشاه عربستان درگذشت"

اسلام تايمز- برخي منابع آگاه منطقه‌اي از مرگ ملك‌ عبد الله پادشاه عربستان خبر دادند.
به گزارش اسلام تايمز برخي منابع آگاه منطقه‌اي از مرگ ملك عبد‌الله پادشاه عربستان خبر دادند.طبق گزارش اين منابع ملك عبد‌الله كه به منظور استراحت به مغرب سفر كرده بود در حالي‌كه حالش رو‌به وخامت گذاشته بود بر اثر سكته جان سپرد.
خبرهاي رسيده حاكي است تلاش‌هاي تيم پزشكي پادشاه عربستان براي احياي وي بي نتيجه مانده است.
در صورت صحت اين خبر و با توجه به قيام‌هاي مردمي در مصر، تونس، سودان و يمن بايد منتظر وقوع تحولات مهمي در سطح منطقه بودچندي پيش نيز "ملک عبدالله" 86 ساله براي ادامه درمان بیماری خود را عازم آمريكا شده بود,

عدالت‌ صحابه‌ (بخش اول)

یكی‌ از عقاید اساسی‌ و بنیادین‌ اهل‌ سنت‌ عدالت‌ یاران ‌و اصحاب‌ رسول‌ الله صلی الله علیه وسلم است‌؛ آنهایی‌ كه‌ در زمان‌ آغاز دعوت‌ اسلام‌ به‌ آن‌ ایمان‌ آوردند و قلوبشان‌ آن را تایید كرد و در قبال‌ دعوت‌ خدا و رسول‌ خدا گفته‌ و سخنی‌ نداشتند به جز؛ «ربنا إننا سمعنا منادیاً ینادی‌ للایمان‌ أن‌ امنوا بربكم ‌فامنا»؛ (پروردگارا! ما از منادی‌ (منادی‌ توحید، محمد بن‌عبدالله) شنیدیم‌ كه‌ (مردم‌ را) به‌ ایمان‌ به‌ پروردگارشان ‌فرامی‌خواند و ما ایمان‌ آوردیم‌.)، دست‌ در دست‌ رسول‌الله گذاشتند و در راه‌ اطاعت‌ از الله و رسولش‌ و در راه‌ دعوت‌ تلخی‏ها، مصائب‌ و مشكلات‌ را به‌ جان‌ و دل‌ خریدند.
صحابه‌ای‌ كه‌ ایمان‌، یقین‌ و تقوا‌ قلوبشان‌ را مسخر كرد؛ «أولئك‌ الذین‌ امتحن‌ الله قلوبهم‌ للتقوی‌'»؛ این‌ جماعت ‌كسانی‌اند كه‌ خداوند قلوبشان‌ را برای‌ تقوا، پاكیزه‌ و ناب ‌گردانید.
صحابه‌ عجایب‌ ایمان‌، حب‌ خدا و رسول‌ او و رحمت‌ بر مومنین‌ و شدت‌ بر كفار و ترجیح‌ آخرت‌ بر دنیا را به ‌همگان‌ نشان‌ دادند. آری‌ عدالت‌ این‌ گروه‌ و جماعت‌ از معتقدات‌ متفق‌علیه‌ اهل‌ سنت‌ می‌باشد. نویسنده‌ كتاب ‌«شرح‌ فقه‌ اكبر» می‌نویسد: «ذهب‌ جمهور العلماء إلی‌ أن‌ الصحابة‌(رض‌) كلهم‌ عدول‌» جمهور علما معتقدند كه‌همه‌ی‌ صحابه‌ی‌ رسول‌الله عادل‏اند.
لذا قبل‌ از بحث‌ و ارایه‌ دلایل،‌ لازم‌ است‌ واژه‌ "صحابی"‌ و "عدالت"‌ را تعریف‌ نماییم‌ تا درك‌ اصل‌ مطلب‌ آسان‌ گردد.
تعریف‌ صحابی‌
«إن‌ الصحابی‌ من‌ لقی‌ النبی‌ مؤمناً به‌ و مات‌ علی‌ الاسلام‌»؛ صحابی‌ كسی‌ است‌ كه‌ پیامبر را در حال‌ ایمان ‌ملاقات‌ و با ایمان‌ از دنیا رحلت‌ كرده‌ است‌.
بنابراین‌ بحث‌ ما در رابطه‌ با فرد یا افرادی‌ است‌ كه‌ مصداق ‌لفظ‌ "صحابی"‌ و تعریف‌ فوق‌ الذكر باشد نه‌ آنهایی‌ كه‌ پیامبر را اصلاً ملاقات‌ نكرده‌اند، یا اینكه‌ آنحضرت‌ را دیده‌اند اما ایمان‌ نیاورده‌اند یا اینكه‌ به‌ ظاهر مسلمان‌ بوده‌اند اما قلباً منافق‌. و نیز بحث‌ ما شامل‌ فردی‌ كه‌ ایمان‌ داشته‌ اما بر ایمان‌ استقامت‌ نداشته‌ و بدون‌ ایمان‌ از دنیا رفته‌ است‌ نخواهد شد.
تعریف‌ عدالت‌
«تفصیله‌ أن‌ یكون‌ مسلماً بالغاً عاقلاً سالماً من‌ أسباب‌ الفسق‌ و خوارم‌ المرؤة‌»؛ تفصیل‌ آن‌ این‌ است‌ كه‌ انسان‌، مسلمان‌، بالغ‌ و عاقل‌ باشد و از اسباب‌ فسق‌ و افعال‌ خلاف‌ مروت ‌دور باشد.
شیخ‌ الاسلام‌ امام‌ نووی‌؛ در كتاب‌ «تقریب‌» عدالت‌ را چنین‌ تعریف‌ می‌كند: «عدلاً، ضابطاً بأن‌ یكون‌ مسلماً بالغاً، عاقلاً سلیماً من‌ أسباب‌ الفسق‌ و خوارم‌ المرؤة‌.»
حافظ‌ ابن‌ حجر عسقلانی‌ در شرح‌ «نخبة‌ الفكر» می‌فرماید: «و المراد بالعدل‌ من‌ له‌ ملكة‌ تحمله‌ علی‌ ملازمة‌ التقوی‌ و المرؤة،‌ و المراد بالتقوی‌ اجتناب‌ الاعمال‌ السیئة‌ من ‌شرك‌ أو فسق‌ أو بدعة‌»؛ مراد از عدل‌ (عادل‌) شخصی‌ است‌ كه‌ دارای‌ چنان‌ استعدادی‌ باشد كه‌ وی‌ را بر ملازمت‌ تقوا و مروت‌ وا دارد، و مراد از تقوا پرهیز‌ از كارهای ‌بد از قبیل‌ شرك‌، فسق‌ و بدعت‌ است‌.
از تعریفها و عبارات‌ فوق‌ مشخص‌ می‌شود که عادل‌ كسی ‌است‌ كه‌ مسلمان‌ باشد، عاقل‌ باشد و از افعال‌ و اعمالی‌ كه ‌موجب‌ شرك‌ با خدا یا ایجاد بدعت‌ در دین‌ و یا كارهایی‌ كه ‌مورد فسق‌ انسان‌ می‌شود، دوری‌ ورزد.

چند پیام از خوانندگان سایت ایران پرس نیوز در باره تظاهرات 25 بهمن

اگر مردم به خیابانها بریزند ،تا سرنگونی رژیم نبایست خیابانها را ترک کنند و اینطوری هزینه کمتری خواهند داد. ولی اگر اعتراض خیابانی تنها بیک روز ویا دو روز بسنده شود ، هزینه بیشتری خواهیم داد.
****
توهم خامنه ای درباره تظاهرات مصر ناشی ازمصرف داروهای ضدافسردگی و مواد مخدره است.اين روزها بايد مخدر بيشتری مصرف كنه چون اگه مردم آكسيون نهايشونو از24بهمن با الله اكبر شبانه آغاز كنند به مصيبتی بدتر از خردادو عاشورای 88گرفتار خواهدشد.من در بين مردم شهرم(تهران)ميبينم مردم چقدر از اعلام روز تظاهرات25بهمن ذوق زده هستند و با چه اميدی به هفته آينده چشم دوختند.داغ ندا و اشكان و سهراب و شهدای عاشورا هنوز برايمان تازه است.اين بار برای ثمر خون شهدامون ميايم آقاي خامنه ای مي آييم تا خاطره شعارهای مرگ بر خامنه ای را كه عاشورای 88 مردم از آزادی تا نظام آباد فريادزدند را زنده كنيم 25خرداد منتظر3تا5مليون تهرانی باش .مردم باز لبريز از شور و احساس شدند. ديگه ساكت نمينشينيم. منتظر تظاهراتهای شبانه ما باش
****
مزدوران رژيم پنجشنبه شب روي بامها الله اکبر سر ميدهند!!
اي هموطن شما هم روي پشت بامها برويد و آنها را هو کنيد تا مشخص شود الله اکبر بيشتر است يا صداي هوي شما هموطنان.اين عمل مشت محکمي به پوزه خامنه اي است
****
دوستان امشب شیراز دربلوار چمران غوغایی برپا بود. جای همگی خالی.مردم با بوق زدن دارن میرن به پیشواز دوشنبه
****
اقاي اوباما اين هم مردم ايران, 25 بهمن نزديک است حمايت شما رو از مردم ايران ببينيم و تعريف کنيم (تاريخ) در باره شما قضاوت خواهد کرد.
 ایران پرس نیوز

ترور حریری؛ صدور حکم دادگاه بین المللی تا 10 روز دیگر

خبرگزاری حکومتی مهر: با نگاهی به تحولات 24 ساعت اخیر در لبنان متوجه می شویم که از یک جهت تلاشهای "نجیب میقاتی" نخست وزیر جدید لبنان برای تشکیل دولت ادامه دارد و از سوی دیگر، قدرتهای غربی با کمک گرفتن از ابزارهای داخلی خود به ویژه پس از سقوط دولت موردتاییدشان بر شدت فتنه افکنی در لبنان با مسائلی همچون دادگاه بین المللی افزوده اند.
روزنامه الحیات امروز به نقل از منابع بلندپایه فرانسوی نوشت: پیش بینی ها حاکی از آن است که حکم احتمالی دادگاه بین المللی تا ده روز دیگر صادر خواهد شد.
پیش بینی می شود دولت لبنان در چند روز آتی تشکیل شود اما صدور احتمالی حکم دادگاه بین المللی ممکن تمامی تحولات سیاسی در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد.
پیشتر گفته شده بود که دادگاه بین المللی لبنان، اعضای حزب الله را به دست داشتن در ترور رفیق حریری، نحست وزیر پیشین لبنان متهم خواهد کرد که بدین ترتیب پای جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران بعنوان پدرخوانده حزب الله نیز به این پرونده کشیده خواهد شد.

هرانا؛ وردپرس و پیکاسا گوگل فیلتر شدند

خبرگزاری هرانا - سرور دو سایت پرطرفدار "وردپرس" و "پیکاسا گوگل"، در کشور فیلتر شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، وردپرس و پیکاسا گوگل که امکانات فراوانی در اختیار کاربران اینترنتی قرار می‌دهند، از روز گذشته توسط کمیته فیلترینگ در ایران، از دسترس خارج شدند.
سرویس پیکاسا گوگل (picasaweb.google.com) که یکی از مشتقات "گوگل" محسوب می‌شود، خدماتی جهت بارگزاری عکس، ساخت آلبوم و موارد مشابه ارائه می‌دهد.
هم چنین وردپرس (wordpress.com) نیز نرم افزاری تحت وب است که کاربران می‌توانند از آن برای ساختن سرویس وبلاگ دهی، وبسایت یا طراحی های زیبا و قدرتمند استفاده نمانید

محکومیت به حبس 4 ایرانی، یک امریکایی و یک عرب در امارات

العربیه: دادگاهی در ابوظبی چهار ایرانی، یک امریکایی و یک عرب را به اتهام دست داشتن در تقلب بانکی و کلاهبرداری به میزان بیش از چهل و یک میلیارد دلار محاکمه کرد و آنها را به سه تا پنج سال حبس محکوم کرد.
به گزراش روزنامه انگلیسی زبان گلف نیوز چاپ امارات در شماره روز پنجشنبه 10-2-2011 در جریان یک کلاهبرداری به میزان 27 میلیارد و 200 میلیون دلار از بانک مرکزی امارات عربی متحده دو شهروند ایرانی به 5 سال و یک عرب که تابعیت او هنوز مشخص نشده به 3 سال زندان محکوم شدند .
در ادامه این گزارش آمده است " همین دادگاه در پرونده مشابهی که مبلغ کلاهبرداری در آن به 14 میلیارد و 400 میلیون دلار بالغ می شود دو ایرانی دیگر و یک شهروند امریکایی به اتهام جعل اسناد رسمی و ارتکاب جرم به ترتیب به 5 و 3 سال حبس محکوم شدند.
روزنامه گلف نیوز در ادامه افزود بر اساس احکامی که روز چهارشنبه از سوی در دادگاه جنایی ابوظبی صادر شد، این متهمان پس از پایان دوران محکومیتشان از امارات عربی متحده اخراج خواهند شد .