۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۴, چهارشنبه

بلاتکلیفی یک شهروند کرد پس از دو سال بازداشت

به گزارش آهوران نیوز:«محکوم آلخانی» فرزند فارس، اهل روستای آق برزه از توابع شهرستان سلماس که تابستان سال ۸۸ توسط نیروهای امنیتی در سلماس بازداشت شده است هم چنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نامبرده در اداره اطلاعات سلماس و خوی به مدت ۴ ماه تحمل حبس نموده و تحت شکنجه‌های فیزیکی و روحی مداوم قرار داشته است وپس از برگزاری دادگاه به زندان شهرستان خوی منتقل و از زمان تا کنون همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.
اتهام ایشان از سوی وزارت اطلاعات معاونت و همکاری در ترور قاضی دادگاه خوی، قلی‌زاده و همچنین همکاری با یکی از احزاب کردی ذکر گردیده است. این در حالی است که اتهامات وارده از طرف همسر قاضی ترور شده دادگاه که شاهد عینی ترور همسرش بوده، کاملا رد و علیه محکوم آلخانی هیچ شکایتی مبنی بر اینکه آلخانی‌‌ همان فرد مظنون بوده، ارائه نداده است.
با این وجود وزارت اطلاعات شهرستان خوی اصرار بر بازداشت وی داشته و با گذشت ۲ سال او را در بلاتکلیفی و بازداشت نگه داشته است.
شایان ذکر است که در سال ۱۳۸۷ پیمان الخانی برادر این زندانی توسط نیروهای نظامی و امنیتی در نواحی نوار مرزی ایران و ترکیه مورد اثابت گلوله قرار گرفته و فلج شده است.
منبع:هرانا

هیچ نظری موجود نیست: