۱۳۸۹ شهریور ۲۰, شنبه

آغاز فعالیت تیم هکینگ ریگی GROP

بدینوسیله به اطلاع تمامی عزیزان و دوستان بلوچستانی خودمان می رسانیم که در واکنش به جنایات و حرکات اخیر رژیم منحوس آخوندی که دامنه چپاولگری خود را وارد میدان جدیدی یعنی فضای سایبر و دنیای مجازی کرده اند گروه هکری ریگی از این تاریخ به صورت رسمی فعالیت خود را اعلام می کند.
آخرین اخبار هک و نفوذ به ارگانها و مراکز دولتی رژیم را از طریق سایت
اولین پروژه انجام شده:


http://rg-group.blogspot.com


http://target.ir/rigi.grp.html


به امید بلوچستانی سبز و آباد


ریگی نیوز

اطلاعيه جديد جنبش مقاومت جندالله

                                 بسم الله الرحمن الرحيم
جنبش مقاومت جندالله عيد سعيد فطر را به همه مسلمانان جهان و اهلسنت ايران و مردم مظلوم و ستمديده بلوچستان تبريك گفته و از بارگاه ايزد منان قبوليت اعمال و عبادات ماه پر فيض رمضان را مي طلبد.
در اين روز مبارك دستهايمان را عاجزانه به پيشگاه پروردگار بالا برده و از درگاهش مي خواهيم كه سايه ظلم و جبر و جور و بي عدالتي را از سر مظلومان و مقهوران جهان و خصوصا از سر جامعه ستمديده اهلسنت و ملت مسلمان بلوچ زدوده وهمانند روز عيد ؛ خوشحالي و سرور زندگي با عزت و آزادانه را نصيبشان گرداند تا مظلومان و ستمديدگان روز عزت و آزادي خود را عيدگونه جشن بگيرند.
و مسلمانان همانگونه كه در ماه مبارك رمضان براي تقرب و نزديكي به الله و خاتمه دادن سلطه شيطان تلاش و كوشش نموده و از لذتهاي دنيا در طول روز دوري كرده و از خود گذشتگي نشان دادند و امروز عيد را جشن گرفته و ابراز شادماني كردند بايد براي خاتمه دادن به سلطه بيگانگان كافر و متجاوزان جابر فداكاري كنند تا روزي بتوانند آزادي و عزت خود را جشن گيرند و به يكديگر تبريك گويند.
جنبش مقاومت طي اين اطلاعيه و در اين روز مبارك مي خواهد به ر‍ژيم هشدار دهد زيرا كه ر‍ژيم در اين روز مبارك هم مرتكب جنايت شده و مقامات كشوري به مسلمانان اهلسنت در تهران اجازه برگزاري نماز را ندادند و چهره صفوي گونه خود را به نمايش گذاشتند و بغض دروني و نفرت خود را از مسلمانان اظهار نمودند.
جنبش مقاومت به رژيم هشدار مي دهد كه همه عبادت خانه ها يا به عبارت بهتر شرك خانه هاي خود در بلوچستان را جمع كند و همانطور كه مسلمانان در تهران اجازه اقامه نماز را ندارند مشركان شيعه در بلوچستان اجازه برپائي مراسم شركيه را ندارند و بايد بساط خود را از بلوچستان جمع كنند در غير اين صورت همه معابد و بت خانه ها و شرك خانه هاي شيعيان در بلوچستان هدف حمله قرار خواهند گرفت.
اگر اهلسنت نمي توانند در تهران مسجد داشته باشند چرا بايد شيعيان در بلوچستان مسجد داشته باشند و آن هم به اندازه تعداد افراد خود و حتي در برخي روستاهاي بلوچستان كه يك شيعه وجود ندارد براي شيعيان احتمالي كه در آينده به منطقه منتقل مي شوند معبد ساخته شده است !!
چرا ؟!!
چرا بايد شيعياني كه به اهلسنت اجازه نماز خواندن و عبادت پروردگارشان را در تهران نمي دهند در بلوچستان كه دارالسنه است عبادت گاه داشته باشند ؟! جنبش مقاومت جندالله چنين اجازه اي نمي دهند و اعلام مي دارد كه به همه معابد شيعيان در بلوچستان حمله خواهد شد و يا اينكه شيعيان بلوچستان را ترك كنند.
جنبش مقاومت راه را براي متجاوزان اشغالگر باز گذاشته است كه بلوچستان را ترك كنند در غير اين صورت هدف حملات استشهادي قرار خواهد گرفت و به هيچ متجاوز و بيگانه اي در اين سرزمين رحم نخواهد شد و سرزمين بلوچستان از آن ملت مسلمان بلوچ است و اين ملت بايد خود اختيار سرزمينشان را داشته باشند و بيگانگان مشرك و كافر اجازه بتخانه سازي در بلوچستان را نخواهند داشت.


                                            جنبش مقاومت جندالله

۱۳۸۹ شهریور ۱۹, جمعه

تظاهرات خشم آلود عید فطر در اعتراض به برنامه سوزاندن قرآن

اعتراض به برنامه سوزاندن قرآن
افزودن عنوان
در بسیاری از کشورهای مسلمان تظاهرات خشم‌آمیزی در اعتراض به برنامه سوزاندن قرآن صورت گرفته است
بسیاری از مسلمانان در واکنش به تهدید یک کشیش آمریکایی به سوزاندن قرآن، مراسم عید فطر را با تظاهرات خشم آلود علیه این برنامه برگزار کردند.
در جریان تظاهرات خشونت آمیزی که در افغانستان برگزار شد، سه نفر در اثر تیراندازی پلیس مجروح شدند.
این تظاهرات در مقابل پایگاه نظامی ناتو در فیض آباد در شمال غرب افغانستان صورت گرفته بود.
تظاهراتی نیز در چندین شهر دیگر این کشور از جمله نیمروز، قندوز و بلخ صورت گرفته است.
حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان در سخنرانی به مناسبت عید فطر، برنامه سوزاندن قرآن را به منزله تحقیر ملت افغانستان خواند.
در پاکستان، مسلمانان پرچم آمریکا را آتش زدند.
در اندونزی، سوسیلو بامبانگ یادهویونو، رئیس جمهوری این کشور در یک سخنرانی تلویزیونی، برنامه سوزاندن قرآن را محکوم کرد و آن را تهدیدی برای صلح بین المللی خواند.
پیشتر، تری جونز کشیش کلیسای کوچکی در ایالت فلوریدا که خواستار سوزاندن قرآن در نهمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر شده بود، اعلام کرده بود این برنامه را به حالت تعلیق درآورده است.
آقای جونز در توضیح دلیل تغییر تصمیم خود گفته بود که امام مرکز اسلامی نیویورک موافقت کرده است که مرکز فرهنگی و مسجد مورد نظر خود را در نزدیکی محل حملات ۱۱ سپتامبر احداث نکند.
اما فیصل عبدالرئوف، امام جماعت مسجد نیویورک ساعتی پس از انتشار این خبر، آن را رد کرد و گفت که درباره موضوع های دینی حاضر به مبادله نیست.

امريكا قران را اتيش ميزند!

آرمان برزگر ـ کرمان
به گزارش خبرگزاری اهوران نيوزبه نقل سنی نیوز: یکی از ادیان کلیسائی آمریکا که "جورج بوش" رئیس جمهور سابق کشور تابع آن است، تاریخ 11/ سپتامبر/امسال: رسم صلیب بر  جلد قرآن کریم توسط سربازان آمریکایی در افغانستان2010م، را به عنوان روز جهانی سوزاندن قرآن کریم اعلام داشته، میخواهد در این روز در مقابل انظار عمومی جهان کلام پاک پروردگار یکتا را آتش زند!
من بر خلاف سایرین از اینکه قرآن را آتش میزنند، نه تنها تعجب نکردم، بلکه از کسانی در حیرتم که چنین کاری را از کلیسای آمریکائی بعید میدانند!
اینکه وزیر خارجه آمریکا و طبقات مختلف جهان مسیحیت با سایرین همفکر شده، این حرکت را ناشایست و غیر اخلاقی دانستهاند، هرگز بخاطر درک صحیحشان از تعالیم دیانتهای ساخته و پرداخته کلیساهایشان نیست، بلکه پژواک تمدن، و انعکاس پیشرفت فکری و علمی جهان، و تأثر از مفاهیمی اسلامی چون؛ آزادی فکر و اندیشه، و جهالت و ناآگاهیشان به حقیقت دیانتهایشان است!
بر خلاف اسلام که به هر اندازه پیروانش عالمتر و آگاهتر و دانشورتر به قرآن و دین باشند، به همان اندازه چهرهای درستتر از اسلام را تقدیم میدارندتوهین به قرآن کریم در آمریکا، و دینشان آنها را از روز تولدش که با ندای "اقرأ" ـ بخوان ـ آغاز گشت، به آموختن و فراگیری علم و دانش تشویق میکند، و دانش را چنان منزلتی داده، که حتی سگ تربیت یافته و آموزش دیده را بر سگ جاهل و ویلگرد برتری داده! ( شکار سگ آموزش دیده را حلال، و شکار سگ نادان را حرام دانسته. ـ نگا: سوره/المائده، آیه/ 4 ـ). پیروان دیانتهایی چون مسیحیت و یهودیت هر اندازه دیندارتر و آگاهتر به دیانتهای ساختگی خود باشند، بهمان اندازه وحشی صفتتر و خونآشامتر و غیر انسانیتر میشوند!
چرا که عقیده یهودیت و مسیحیت در حقیقت ساخته و پرداخته کلیساهای روزگار سیاه تفتیش عقائد است که بنام دین و قانون آسمانی دروغ و خرافات و اوهام را بر مردم مسیحی تحمیل نموده، با علم و دانش در ستیز بود. کلیساهایی که نه تنهاتوهین به قرآن کریم توسط نیروی انتظامی ایران در جریات تخریب مدرسه دینی امام ابوحنیفه در بلوچستان کتابها بلکه خود دانشمندان را زنده زنده آتش زد! و به نام دین مردم را غلام زرخرید، و بنده حلقه بگوش خود ساخته مالیاتهای کمرشکن و دیکتاتوری هستی سوزی را بر آنها تحمیل نمود!
این مظاهر وحشت و ددمنشی چهره واقعی مسیحیت امروزی است. و آنچه را در افغانستان وعراق شاهد هستیم گواهی بر این مدعاست!..
حال اگر به جهان غرب نظری افکنده، خلاف آنچه رفت را مشاهده کنیم، دلیلی است بر فرارشان از دینی که به حق افیون ملتها بود. و برهانی است آشکار از ناآگاهیشان به دین و آرمانهای غیر انسانی آن...
البته با کمال تأسف و شرم باید اذعان کنم؛ درست چنین تصاویری زشت در جامعه اسلامی ما نیز مشاهده میشود! آنگاه که دین توسط برخی سودجو تحریف میگردد!

ولی مطلق فقیه تصوری است ساخته وپرداخته حوزه از "پاپ" ـ وکیل و نائب خدا و زبان او در میان توده!! ـ، "خمس" باجی که مردم باید به آخوند بپردازند، در سایه این دیکتاتوری دینی اوهام و خرافات و شرکیات و امام زاده‫‫سازیها  ‫‫سازیها ‫‫سازیها و قبرپرستیها به عنوان منبع درآمد طبقه روحانیت در جامعه رواج پیدا میکند، و آنگاه که مذهب بر کرسی حکومت چیره میگردد عمامهها و عمامهداران ـ همه فن حریف! ـ چون مور و ملخ ادارات دولتی و جان و مال و ناموس مردم را تصاحب میکنند
تعصب و کوراندیشی این چهره مسخ شده حقد و کینه را در دلها بارور کرده، کار بدانجا میرسد که قرآن پاک؛ کلام پروردگار یکتا، در زیر آوارهای مساجد اهل توحید، چون مسجد فیض مشهد، و مکاتب آموزش قرآن؛ چون مدرسه عظیم آباد زابل، تکه پاره گشته، تلف میشود!!..
پس دین مسخ شده چه نامش مسیحیت باشد، چه تشیع صفوی، بیانگر چهره ننگ مذهب فروشی است.
و در جامعههایی که دین مسخ شده ساخته و پرداخته مذهب فروشان حکم فرماست، بزرگترین نعمت الهی جهل و ناآگاهی افراد به آن دین یا مذهب است!
احیانا با خود میگویم، اگر خدای ناکرده، برادران شیعه ما در ایران، به مذهبشان روی آورده، با عقائد و افکار دینی خود آگاه شوند، چه فاجعهای ببار خواهد آمد، چه خونریزیها و جنایتهایی که سر بیرون خواهد آورد. وجب وجب میهن زیبای ما میشود کهریزکهایی که آخوند شهوتران در آن قضای حاجت کند. و در هر قدم خاک میهن آزادهیمان دادگاه تفتیش عقائدی سبز میشود تا هر عالم ودانشمند و موحد و قرآن شناسی را زنده بگور کند..
بیائید برای حفظ میهن عزیزمان، و برای حفظ جان و مال و ناموس هموطنانمان دعا کنیم: 
خدایا، بار الها، مالکا، ذوالجلالا، کریما، رحیما،... ملت ما را به مذهبشان بیگانهتر، و به اسلام و قرآنشان آگاهتر بگردان!...

جوانان دلير بلوچ وقت برخاستن است !


جوانان دلير بلوچ وقت برخاستن است !
اول جوانان دانشجو و تحصيلکردگان بلوچ را دستگير و شکنجه کردند و کشتند ، گفتند که کمونيست هستند.
بعد سراغ ريش سفيدان بلوچ رفتند ، گفتند که ساواکی، خان و طاغوتی هستند
تحصيلکردگان بلوچ را از کار اخراج کرده و جای شان زابلی ها و ديگر اشغالگران را بکار گماشتند تا امور ادارات را در بلوچستان پيروان جاهل حجتيه بدست گيرند.
مبارزان بلوچ را می کشند، می گويند که قاچاقچی و اشرار هستند.
مولوی های بلوچ و علما ی نيک سرشت اهل تسنن را زندانی و اعدام می کنند، ميگويند که وهابی و ضد ولايت سفيه هستند.
مجاهدان ومبارزان صلح طلب چون مهرنهاد ها کشتند، می گويند که «مفسد فی الارض» و محارب هستند.
جوانان بيگناه را به رگبار می بندند، می گويند که اشرار هستند..منابع طبيعی بلوچستان را به يغما می برند، می گويند بلوچستان فقير است.معادن بلوچستان را غارت می کنند، می گويند ، مردم بلوچ محروم است.
دريای بلوچستان را به زور تصاحب کرده و نعمتهای نهفته در آن را چپاول می کنند، می گويند بلوچستان عقب افتاده است.
در آمد حاصل از محصولات کشاورزی، فرآورده های دامی، ماهی، ميگو و معادن بلوچستان به تهران، اصفهان، شيراز، يزد، اصفهان و کرمان کاناليزه شده است، می گويند به بلوچستان و مردم بلوچ کمک می کنند.
زبان اصيل بلوچی را به تمسخر گرفته و تحقير می کنند، می گويند که ، گويش و لهجه است.
هزاران بلوچ را از سرزمين اجدادی شان اخراج می کنند، می گويند پاکستانی و افغانی هستند
و حالا می گويند که پشت سر قاتل هزاران بلوچ خامنه ای جلاد نماز خوانده و شيعه شويم.
جوانان بلوچ وقت برخاستن است! برخيزيم و خود را از يوغ بردگی و اسارت نجات دهيم
آژانس خبری تفتان

نوجوان 16 ساله قربانی توپباران مناطق مرزی کردستان توسط سپاه پاسداران

در اثر توپباران مناطق مرزی کردستان توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، یک نوجوان کرد به نام "ساموت میرزایی" جان خود را از دست داد.
به گزارش آژانس فرات، در ادامه توپباران مناطق مرزی کردستان، روستاهای "دوستانی" و " شیپیتان" و شهیدان هدف این حملات قرار گرفته و بر اثر اصابت ترکش بمب، یک نوجوان ۱۶ ساله به نام ساموت میرزایی کشته شد.بهانه ایران برای این حملات هدف قرار دادن مواضع گریلاهای "پژاک" عنوان می شود، اما به گفته منابع رسمی حکومت اقلیم کردستان، بیشتر مناطقی که از سوی سپاه پاسداران توپباران می شود محل اسکان شهروندان مدنی کرد می باشد. در جریان این توپبارانها طی یک ماه گذشته سه شهروند که دو تن از آنان کودک بودند، جان خود را از دست دادند.
هفته گذشته نیز سایت "رووداونێت" از تخلیه روستاهای مناطق مرزی چومان، سیده‌کان و حاجی عمران خبر داد. بر اساس آمارهای اولیه که از سوی دستگاههای مربوطه در حکومت اقلیم کردستان منتشر شده، ظرف سه سال گذشته بر اثر این توپبارانها بیش از ۱۵ روستا تخلیه و افزون بر 600 خانوار کرد آواره شده‌اند. علاوه بر حملات توپخانه‌ای سپاه پاسداران، جنگنده‌های ارتش ترکیه نیز بارها به مناطق مرزی کردستان حمله ور شده‌اند، به طوریکه این بمبارانها تاکنون علاوه بر وارد نمودن خسارات مادی موجب کشته شدن چندین نفر از ساکنان منطقه شده است.
حکومت منطقه‌ای کردستان به غیر از صدور چند بیانیه، تاکنون هیچ اقدام موثری و موضع قابل توجهی در قبال کشته شدن شهروندانش اتخاذ ننموده است.

امامت خامنه ای ملعون ، به دلیل حرام زاده بودنش ناجائز و باطل است

مرد فاشیست شماره ی یک جهان حجت متعیین جنایتکار خامنه ای در اقدامی کورکورانه از مردم اهل سنت در تهران خواسته است که در منازل شان نماز نخوانند باید بیاییند پشت سر این شیطان بزرگ نماز بخوانند.
اولا خامنه ای شما حرام زاده هستید پست سر حرام زداه نماز خواندن هیچ وقت جائز نیست.
دوما : شما جبار و ظالم و فاشیست هستید
سوما : شما تا دست هستید نمیتوانید خودتان وضو بگیرید مزدوران بسیجی شما را به حمام میبرند ، میشوند.
چهارم : شما از فرزندان ابن سباء یهودی هیستید و اقتدی بر روافض ها درست نیست و هر کسی بر رافضی ها اقتداء کند نمازش باطل و ناوراست
پنجم : شما اهل متعه و تقیه هستید
خامنه ای از این کارهای عجیب و قریب از احمد نژاد انتظار میرفت نه از شما به هر حال غلط کردید ، کور خواندید اهل سنت پست سر شما نماز نمیخواند ، نه تنها نماز خواندن را پشت سر شما حرام میداند بلکه دست دادن شما گناه است.شما قاتل اهل سنت ایرانید ، شما قاتل ملت ایرانید خدا شما را لعنت کند و هر چه زودتر با فرعون و هامان و نمرود حشر کند
ناکو وشدل

۱۳۸۹ شهریور ۱۸, پنجشنبه

رژيم در وحشت از تبدیل هرگونه تجمع به اعتراضات ضد حکومتی، برگزارى مراسم در روز عيد فطر را هم ممنوع اعلام کرد



سایت حکومتی جوان آنلاین وابسته به سپاه پاسدارن در این باره نوشت، برخى از مراکز ذی ‌صلاح هشدار داده‌اند که هرگونه برگزارى مراسمى در روز عيد فطر ممنوع بوده و با توجه به اين که هيچ‌ گونه مجوزى در اين باره صادر نمى‌ شود، با آن با قاطعيت برخورد خواهد شد. گردانندگان دستگاه امنیتی رژیم به خوبی متوجه اند که نارضایتی عمومی و تنفر از جمهوری اسلامی به جایی رسیده که کوچک ترین اشتباه آنها ممکن است وضعیت را از این هم که هست بحرانی تر کرده و اوضاع به طور کامل از کنترل شان خارج شود. از این رو حتی از برگزاری مراسم مذهبی هم جلوگیری می کنند.

توافق تهران و القاعده برای آزادی اعضای زندانی این سازمان در ایران

سعد ، اسامه و حمزه بن لادن

بنا به گفته یک روزنامه کویتی
به گزارش خبرگزاری اهوران نيوزبه نقل دبی – العربیه.نت
روزنامه کویتی "الرای العام" پنجشنبه 9-9-2010 از توافق میان جمهوری اسلامی ایران و سازمان القاعده برای آزادی اعضای زندانی این سازمان در ایران خبر داد.
بنا بر این گزارش، طبق توافق یادشده، جمهوری اسلامی اخیرا برخی از سران القاعده را که در ایران زندانی بوده اند آزاد و آن ها را راهی افغانستان کرده است.
به نوشته الرأی العام "سعد اسامه بن لادن" (فرزند اسامه) و "سلیمان ابو غیث" سخنگوی سازمان القاعده به همراه تنی چند از سران این تشکیلات که مدتها در ایران زندانی بوده اند، چند روز پیش آزاد شده و به افغانستان باز گشته اند.
جولای گذشته "عمر بن لادن" یکی دیگر از فرزندان اسامه، در گفت و گو با روزنامه فرامنطقه ای "الشرق الاوسط" از حضور 22 تن از اعضای خانواده اش در ایران خبر داده بود. در آن هنگام او از مذاکره با مقام های تهران برای فراهم کردن زمینه خروج اعضای خانواده بن لادن از این کشور که به گفته او از زمان آغاز جنگ افغانستان در آنجا زندگی می کنند، سخن گفته بود.
الرای العام اکنون مدعی شده است که القاعده برای آزادی عواملش در ایران، به توافقی سه مرحله ای با تهران رسیده است. به نوشته این روزنامه، بنا بر این توافق در مرحله نخست، فرزندان اسامه آزاد خواهند شد و در مراحل بعدی دیگر عوامل القاعده که از ملیت های مختلف هستند ـ مانند کویتی ها و مصری ها ـ از زندان های ایران آزاد خواهند شد.
درباره توافق های جمهوری اسلامی با گروه های نزدیک به القاعده، روزنامه بریتانیایی "ساندی تایمز" 6-9-2010 در گزارشی مدعی شده بود که ایران در برابر هر سرباز آمریکایی که به دست طالبان در افغانستان کشته می شود هزار دلار می پردازد.
این روزنامه بریتانیایی به نقل از یک عضو سابق طالبان که به عنوان حسابدار و رئیس صندوق با شورشیان همکاری می کرد، تاکید کرده است یک شرکت ایرانی در کابل برای یک عملیات نظامی که در ژولای گذشته در ولایت وارداک به وقوع پیوست 18000 دلار پرداخت کرده است. وی افزود از شرکت ایرانی 77000 دلار برای طالبان جمع آوری کرده است

خبرگزاری اهوران نيوز تبریک عید فطر

 خبرگزاری اهوران نيوز 
فرا رسیدن عید با سعادت
فطر را  بهمه ی مسلمانان
جهان تبریک و تهنئت
عرض می کند.

وزارت جنگ آمریکا خطاب به نتانیاهو : آماده حمله به ایران باش!!.

به گزارش خبرگزاری اهوران نيوزازاخبار جهان اسلام به نقل از المختصر: سایت اسرائیلی روتر گفت : همه فکر می کنند که اسرائیل می خواهد به نیروگاههای هسته ای ایران حمله کند و آمریکا به اسرائیل فشار می آورد که به ایران حمله نکند ، ولی روشن شده است که وضعیت کاملا برعکس است ، و این اسرائیل است که از حمله به ایران می ترسد .

بنا بر این گزارش ، اسرائیل از شکست در حمله به ایران نمی ترسد بلکه از عکس العمل کشورهای عربی و اروپایی ، بعد از حمله می ترسد .

همچنین بنا بر این گزارش ، وزارت جنگ آمریکا به نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو گفته است خود را برای جنگ علیه ایران آماده کند و منتظر دستورات از طرف ایالات متحده باشد ، و ایالات متحده از اسرائیل پشتیبانی تسلیحاتی می کند ، و اگر نیاز باشد آمریکا در این جنگ مسقیما برای کمک اسرائیل وارد عمل خواهد شد .

حقایقی ترسناک که فرزند شیخ عمر عبدالرحمن از زندان بگرام روایت می کند

به گزارش خبرگزاری اهوران نيوزازاخبار جهان اسلام به نقل از مفکرة الاسلام : محمد عمر عبدالرحمن فرزند بزرگ شیخ عمر عبدالرحمن رهبر معنوی جماعت اسلامی مصر، که مدتی پیش، پس از 5 سال حبس از زندان مصر آزاد شد داستانهایی را از زندان بگرام که خود بعد از اینکه در سال 2002 در پاکستان بازداشت و به آنجا منتقل شده بود، تعریف می کند .
بعد از اینکه حکومت طالبان سقوط کرد "اسدالله" به پاکستان فرار کرد و در آنجا دستگیر شد و سپس به نیروهای آمریکایی نحویل داده شد و در بگرام، بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا تا سال 2005 بازداشت بود و بعد از آن به مصر تحویل داده شد ، و در زندان بگرام قبل از اینکه به مصر تحویل داده شود به شیوه ی بسیار غیر انسانی مورد شکنجه قرار گرفت.

در یک مصاحبه که با سایت جماعت اسلام انجام داده بود در مورد مدت زمان حیس خود در بگرام سخن گفت ... اینها همش خیاله ... و با واقعیت هیچ ارتباطی ندارد ... و کوچکترین حق انسانی را به زندانیان نمی دهند . گاهی 3 تا 4 ماه یک برادر در زندان ، آب به بدنش نمی خوره ... و لباسهایش را عوض نمی کند ... و ناخنهایش را هم کوتاه نمی کند ... و موهی سرش را نیز نمی زند . و قضای حاجت توی یک حلبی است .

وی افزود : در ابتدا ، به مدت 2 ماه ، نمی گذارند برای اسنجا (شستن خود بعد از قضای حاجت ) حتی از سنگ نیز استفاده کنند . و زندانی باید با دست آب بخورد .. و استفاده کردن از این حلبی زمان مخصوص خود را دارد .. برادران را دست بسته و پا بسته نگه می دارند ولی فقط همین نیست باز به حلقه  ای که به دیوار وصل است بسته شده اند ... و در حالت نشسته قرار داده می شود تا نتواند بخوابد .

وی در ادامه گفت : در ابتدا فقط یک پتو دارد... و گاهی برخی از برادران در سرمای شدید افغانستان همین طور رها می شوند . شما از سرمای افغانستان و مخصوصا کابل خبر ندارید!! . بعضی وقتها فقط یک لباس افغانی بر تن افراد هست در این سرمای شدید !! . و در مورد غذا ، بسیار اندک و ناچیز و غیر بهداشتی.. و به اینگونه تقسیم می شود ..یک روز دو وعده صبح و شام و روز بعدی فقط یک وعده صبحانه فقط و تا روز بعدی این فرد بدون غذا می ماند .

نیروهای اشغالگر از سال 2001 که طالبان سقوط کرد از این پایگاه نظامی که در شمال کابل واقع شده ، استفاده می کند .

همه ی زندانیان آزاد شده از این زندان ، از وضعیت فاجعه بار زندان شکایت کرده اند ولی مقامات آمریکایی همه ی این اتهامات را رد می کنند و  ادعا می کنند که در این زندان همه ی شیوه های حقوق بشر رعایت می شود .

فرزند عمر عبدالرحمن انواع شکنجه های این زندان را فاش ساخت و به عنوان مثال گفت : دستهای فرد را به یک قرقره بسته اند و پاهایش هنوز بر روی زمین است  و به این شیوه برای مدت طولانی نگه داشته می شود و در اوقات بازجویی و یا برای مدت بسیار کوتاهی استراحت می کند و این وضعیت گاهی روزها به طول می انجامد .

همچنین فرد را لخت مادرزاد می کنند .. و در اثنای بازجوی آب یخ بر سرش می ریزند .. و اگر در فصل زمستان باشد که دیگر خیلی وضع بدتر است .. و در اثنای بازجوی سربازان فرد زندانی را به سرعت بلند می کنند و در داخل یک نیمه بشکه قرار می دهند ، و فرد را به زور در حالت نیمه نشسته در آن قرار می دهند .. .سپس در بشکه را می بندند و فرد نیز نمی تواند چند دقیقه ای بیشتر تحمل و بعد شروع به داد و فریاد می کند .

در ادامه گفت : سپس فرد را درحالیکه دستهایش را به کمرش بسته اند و پاهایش را غل و زنجیر کرده اند در حالت نشسته، به حلقه ای که در دیوار است می بندند به طوریکه نه می تواند بخوابد و نه می تواند بایستد... و در این حالت فرد دردهای بسیار شدیدی را در کمر و زانوها احساس می کند و صلیبیها تا زمانیکه زانوی فرد ورم نکند وی را باز نمی کنند . و روشهای شکنجه ی جسمی دیگری نیز دارند . وی این چیزها را به عنوان شاهد عینی بازگو می کند .

 به علاوه ی این شکنجه های جسمی زندانیان مورد شکنجه ی روحی نیز قرار داده می شوند به طوریکه موسیقی و صدای طبل از بلند گو و با صدای بسیار شدید 24 ساعته در زندان پخش می شود ... و در طول یک ماه فقط یک بار یا دو بار برای 15 دقیقه این صدا قطع می شود . تاریکی مطلق در تمام زندانها ... به طوریکه شب و روز را اصلا از هم تشخیص نمی دهی !!!.

و در این اوقات ما برای نماز مجبور بودیم زمان بندی بکنیم و یک بار که من می خواستم نماز عشا بخوانم در این حال صدای طبل قطع شد و من از زندان مجاور صدای اذان شنیدم که مؤذن می گفت "الصلاة خیر من النوم" .. و فهمیدم که نماز صبح است ، در حالیکه من فکر میکردم آن وقت باید نماز عشا را بخوانم .

وی گفت : در زندانهای مصر وضعیت بسیار بهتر از زندان آمریکایی ها بود و گفت : وضعیت من در زندان طرة در مصر عالی بود .. من روزانه و بدون هیچ مانعی ملاقات داشتم... غذا و آب همانگونه بود که من می خواستم .. و همه ی وسایل رفاهی پیشمان بود ... و هیچ کس از ملاقات با من منع نمی شد ، فرقی نمی کرد از اقوام و یا افراد بیگانه باشد ، و من در طول این مدت با هیچ مشکلی مواجه نشدم .

گفتنی است حکومت مصر بعد از درخواستهای زیاد از طرف جماعت اسلامی فرزند بزرگ رهبر این حزب که 37 سال سن دارد آزاد کرد و این یک اقدام خوب از طرف حکومت بعد از تلاشهای جماعت اسلامی در سال 1997 که اعلام کرد دیگر بر ضد حکومت عملیات مسلحانه انجام نمی دهد به شمار می آید .

 و امید می رود که در مورد رهبر جماعت شیخ عمر عبدالرحمن که 72 ساله است همین اقدام انجام شود ، وی به اتهام دست داشتن در انفجارهای سال 93 در نیویورک و قصد ترور حسنی مبارک رئیس جمهور مصر ، در آمرکا به حبس ابد محکوم شده است .

با وجود اینکه بارها از طرف جماعت اسلامی درخواست لغو محکومیت وی به حکومت آمریکا داده شده و خود عمر عبدالرحمن متوقف کردن خشونت را که جماعت در سال 97 اعلام کرده بود ، تأیید کرده ولی حکومت آمریکا از آزاد کردن وی خودداری می کند .

ایران به ساخت بمب اتمی نزدیک شده است.

به گزارش خبرگزاری اهوران نيوزازبه گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از المختصر: یک روزنامه ی بریتانیایی فاش ساخت که ایران بزرگترین گردنه را در راه ساخت بمب هسته ای  پشت سر گذاشته است و تحریمهای گذشته هیچ مشکلی را برای برنامه ی هسته ای ایران به همراه نداشته است .

روزنامه دیلی تلگرام در شماره ی روز سه شنبه ی خود اعلام کرد که : آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید دارد که ایران 22 کیلو گرم 20 درصد را تولید کرده است و این مقدار برای ساخت بمب اتمی کفایت می کند و ایران گردنه ی اصلی در مقابل ساخت بمب هسته ای را پشت سر گذاشته است .

این روزنامه از کارشناسان اسلحه های اتمی نقل می کند که : تولید اورانیوم با خلوص 90 % که برای بمبها اتمی به کار می رود کار سختی نیست .

و گفتند : انکار مکرر ایران در مورد توضیحات بیشتر در مورد ساخت کلاهک هسته ای که قادر به حمل بمب هسته ای می باشد نقض آشکار قوانین بین المللی به شمار می رود .

این روزنامه افزود : تحریمهای اخیر با وجود افزایش سختگیری از طرف رئیس جدید آژانس انرژی اتمی "یوکا امانو" هیچگونه مشکلی در راه پیشرفت برنامه ی هسته ای ایران نداشته است .

به گفته ی این روزنامه ، ایران ذخایر اورانیوم خود را که دارای خلوص 5% بود از ماه می گذشته تا 15 % افزایش داده است و 2.8 تن اورانیوم در مخازن خود دارد .

به گفته ی روزنامه ی فاینال شال تایمز ، مقدار اورانیوم با خلوص کم ایران اگر به خلوص 90% برسد برای ساخت 3 بمب اتمی کافی است ولی آنچه مورد تردید است این است آیا ایران توانایی ساخت کلاهک هسته ای بای حمل بمب را دارد یا خیر ؟ .

حضور دهها هزار نمازگزار در مراسم ختم قرآن مجید در مسجد مکی زاهدان


مسجد جامع مکی زاهدان، در شب بیست و نهم ماه مبارک رمضان (دیشب) میزبان دهها هزار نمازگزار در مراسم ختم کلام الله مجید، در این مسجد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، دهها هزار نمازگزار و روزه دار عاشق قرآن و سنت، شب بیست و نهم رمضان المبارک، در مسجد مکی زاهدان حضور یافته و به راز و نیاز در بارگاه پروردگار بی‏نیاز پرداختند.
در این جلسه معنوی و قرآنی، قبل از نماز عشا شیخ التفسیرمولانا محمد عثمان، مدیر مدرسه دینی "مدینة‏العلوم"  خاش و سپس مولوی عبدالمجید مرادزهی به ایراد سخن پرداختند.
خیل عظیم نمازگزاران- اعم از زن و مرد- که از گوشه و کنار شهر زاهدان و روستاهی اطراف حضور بهم رسانده بودند، پس از اقامه نماز عشا و نماز تراویح، به بیانات شیوا و حکیمانه حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید- حفظه‏الله- گوش جان سپردند.
پایان‏بخش این مراسم ایمان‏افروز، دعای روحبخش مولانا عبدالحمید بود.
گفتنی است، همه ساله در ماه مبارک رمضان، در سطح شهر زاهدان، مراسم ختم قرآن مجید در برخی از مساجد با شور و نشاط خاصی، به صورت بسیار باشکوهی برگزار می‏شود که در این مراسم‏ها مردم مؤمن و متدین این خطه از ایران زمین به دعا و زاری و نیایش در بارگاه الهی می‏پردازند که در شب بیست و نهم رمضان همه ساله مراسم ختم قرآن مجید در مسجد جامع مکی زاهدان، به عنوان آخرین مراسم برگزار می‏شود.
در زیر تصاویری از  جلسه باشکوه ختم کلام الله محید در مسجد مکی زاهدان را مشاهده می‏فرمایید:



2



3



4


5

6

7

8

9

10

11

12

13

14



فوری: اهل سنت تهران از برگزاری نماز عید در منازل هم منع شدند


به گزارش خبرگزاری اهوران نيوز:مردم اهل سنت تهران که از داشتن حتی یک مسجد برای برگزاری نماز در این شهر بزرگ محروم هستند، نمازهای خود را در برخی منازل اقامه می‏نمودند، که متاسفانه ساعاتی قبل مطلع شدیم که از برگزاری نماز عید در این منازل هم منع شدند.

  منابع موثق در تهران از تهران گزارش دادند، پلیس امنیتی این شهر با مراجعه به منازلی که اهل سنت در آن منازل نماز عید را برگزار می‏کنند، با فشار و تهدید از آنها تعهد ‏می‏گیرد که حق برگزاری نماز عید را نداشته و باید نماز را پشت سر مقام رهبری ادا نمایند.

به احتمال قوی وزارت کشور در پشت این قضیه قرار دارد.

این در حالی است که نماز جمعه و عیدین با سابقه سی ساله اهل سنت، که در مدرسه پاکستانی‏ها برگزار می‏شد، چند سال قبل از طرف مسئولین تعطیل شد و بعد از آن اهل سنت در مناطق مختلف نماز جمعه و عیدین را در منازل برگزار می‏کردند که متاسفانه این قبیل فشارها بر اهل سنت به حدی رسیده است که حتی ادای فریضه نماز جمعه و عیدین در  منازل را هم تحمل نمی‏کنند.

قابل ذکر است که قبلا در شهرهای بزرگی مانند اصفهان، کاشان، قم، کرمان، یزد و اطراف تهران نیز از برگزاری نماز اهل سنت جلوگیری به عمل آمده است.

منبع سنی: انلاین

جمعه اولين روز عيد سعيد فطر


شوراي عالي قضايي عربستان در اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه شب (چهار‌شنبه‌شب 29 رمضان) هلال ماه شوال رويت نشد. بنابر روز پنج شنبه روز سي‌ام ماه مبارك رمضان و جمعه اولين روز از ماه شوال سال 1431هـق و عيد سعيد فطر است.


پيش تر شوراي عالي قضايي عربستان از مردم اين كشور خواسته بود، چنانچه چهار‌شنبه شب هلال ماه شوال را رويت كردند، به نزديك‌ترين شعبه دادگاه محل زندگي خود خبر دهند.

گفتنی است، در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله کشورهای خلیج و افغانستان و پاکستان و فلسطین و مصر و اردن و یمن و  کشورهای اروپایی روز جمعه 19 شهریور/سنبله 1389 هـ ش برابر با 10سپتامبر2010م  اولين روز ماه شوال سال 1431هـ ق و عيد سعيد فطر است.

شایان ذکر است، كليه موسسات و سازمانهاي دولتي كشورهاي اسلامي بجز ایران به مدت يك هفته به مناسبت عيد سعيد فطر تعطيل خواهد بود. البته تعطيلي در عربستان سعودي از 25 رمضان  آغاز شده است.

پایگاه اطلاع رسانی اخبار جهان اسلام فرا رسیدن عید با سعادت فطر را  بهمه ی مسلمانان جهان تبریک و تهنئت عرض می کند.

كلينتون: ايران در حال تبديل شدن به يك ديكتاتوري نظامي است

:از وزير امور خارجه آمريكا نحوه برخورد كشورش با مسئله ايران را نمونه اي عملي از "رهبري آمريكايي" خواند
به گزارش خبرگزاری اهوران نيوزبه نقل ایرانیان انگلستان:هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا معتقد است كه حكومت ايران به سمت تبديل شدن به يك ديكتاتوري نظامي پيش مي رود و مردم ايران به مرور زمان نسبت به "رخدادهاي ناراحت كننده اي" كه در اين كشور در جريان است، واكنش نشان خواهند داد.
خانم كلينتون روز چهارشنبه ۸ سپتامبر (۱۷ شهريور) در حاشيه سخنراني در جمع گروهي از متخصصان سياست خارجي در واشنگتن گفت: "گمان نمي كنم شكي وجود داشته باشد كه ايران در حال تغيير ماهيت به يك ديكتاتوري نظامي با نوعي رنگ و لعاب ايدئولوژيك ديني است. سپاه پاسداران با همكاري بعضي رهبران ديني و سياسي در حال گسترش نفوذ خود در اين كشور است. فكر نمي كنم هدف انقلاب ايران اين بود كه جمهوري اسلامي به چنين چيزي تبديل شود".
او در پاسخ به سئوالي در مورد جنبش اعتراضي ايران، گفت كه دولت آمريكا مي خواهد به مردم ايران كمك كند، اما نمي خواهد مانند مانعي بر سر راه آنها قرار گيرد.
به گفته خانم كلينتون، حمايت آمريكا از جنبش اعتراضي ايران مي تواند به اين جنبش آسيب برساند.

وزير امور خارجه آمريكا در سخنراني خود در جمع متخصصان سياست خارجي، با اشاره به تحريم هاي بين المللي و همچنين تحريم هاي يكجانبه اتحاديه اروپا، آمريكا و بعضي ديگر از كشورها عليه ايران، گفت كه مسئولان حكومت ايران كم كم تأثير اعمال اين تحريم ها را حس مي كنند.
خانم كلينتون افزود: "تحريم و فشار به خودي خود نتيجه بخش نيست، بلكه اهرم هايي را براي رسيدن به راه حل از طريق گفت و گو فراهم مي كند. راه حلي كه ما و همپيمانانمان براي رسيدن به آن مصمم هستيم."
او گفت كه مسئولان حكومت ايران دو راه بيشتر ندارند، يا بايد به "مسئوليت هاي خود در قبال ساير كشورها" عمل كنند و از منافع بازگشتن به جامعه جهاني بهره مند شوند، يا همچنان به خواست جامعه بين المللي بي اعتنايي كنند و هزينه هاي فزاينده آن را بپردازند و با انزواي روز افزون ناشي از آن روبرو شوند.
مقامات ايران معمولا در مورد قطعنامه هاي سازمان ملل و تحريم هايي كه پيش از اين عليه ايران اعمال مي شد، مي گفتند كه اين اقدامات اثر قابل توجهي بر اقتصاد ايران ندارد.
اما در هفته هاي اخير و در پي صدور تازه ترين قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل و همچنين اعمال تحريم هاي يكجانبه اتحاديه اروپا و كشورهايي مثل آمريكا، كانادا، استراليا، ژاپن و كره جنوبي عليه ايران، لحن مقامات ايران به تدريج تغيير مي كند.
آيت الله علي خامنه اي در دو سخنراني اخير خود به اثرگذار بودن تحريم ها بر اقتصاد ايران اشاره كرده و در مورد احتمال افزايش نارضايتي هاي عمومي در بين مردم ايران در اثر اين تحريم ها هشدار داده است.
علي لاريجاني، رئيس مجلس ايران هم به تازگي گفته بود كه فشار اقتصادي غرب عليه ايران "مهم‌ترين خطر موجود" براي اين كشور است و بايد براي مقابله با آن يك دوره "مقاومت ملي" طراحي شود.




خورشید عید امسال در ایران طلوع نخواهد کرد؟!..



دکتر عليرضا دليري


به گزارش خبرگزاری اهوران نيوزبه نقل از سنى نيوز: چگونه عید را توان آمدن به ایران است در حالی که دیکتاتوران و دژخیمان بر اریکه‌ی قدرت تكيه زده و آزادی و اراده را از ملت ربوده اند. چگونه عید را توان قدم نهادن به ایران زمین است در حالی که حیوان صفتان سوار بر ننگ شهوت، جوانان و دختران میهن را مورد تجاوز جنسی قرار می‌دهند!..
سالها است تپه شرقی فلسطین که از پس آن آفتاب خندان روزهای عید طلوع می‌کرد نظارگربچه‌هايي است كه همچون غنچه‌های خندان با لباسهای زیبا و رنگارنگ دست در دست پدران و مادرانشان الله اکبر گویان بسوی ادای نماز عید می‌رفتند.حال اين تپه را یهودیان ربوده‌اند. سالهاست که فلسطین را عیدی نیست. روزهای عید کودکان فلسطین چون سایر روزهای سال سیاه و کبودند..
ولی ما عید داشتیم!!... بچه‌های ما با خنده‌های شادیشان امید به آینده‌ی روشن و رهایی از اسارت را در قلبهای شکسته‌ی کودکان معصوم فلسطینی می‌کاشتند..
سالها بود که خرس وحشی یخبندانهای سیبری خورشید درخشان روز عید کودکان افغانستان را ربوده بود.
و ما عید داشتیم!!..
ولی گویا نفرین !..
خورشید تابان عید شرم دارد امسال بر آسمان ایران بتابد..
چگونه عید می‌تواند به ایران بیاید درحالی که خون شهداي رمضان خشک نشده، و هنوز ابن ملجمهای خون آشام و ابو لؤلؤهای آتش پرست و آتش فروز در کوچه و خیابان اهل سنت ایران قهقهه‌ی مستانه سر می‌ دهند وجنايتكاران قلب اصلاح گران مؤمن و شاگردان مکتب عدالت امیر مؤمنان عمر بن خطاب (رضي الله عنه) و عاشقان مکتب پرهیزگاری امیر مؤمنان علی بن ابی طالب (رضی الله عنه) را نشانه گرفته اند !..
چگونه عید را توان چشم گشودن در سرزمین شیران است در حالی که ناله‌های جوانانمان از پشت دیوارهای کهریزکها گوش آسمان را كركرده است!..
عید را در کشور فقر و فلاکت، و در بین جوانان بیکار و بیوه‌زنان بی پناه، و در بین کودکان محتاج خیابانی، و مردان معتاد و در بین زنان گریان و آشفته جایگاهی نیست!...
خوشا بحالتان ای کودکان مظلوم و ستمدیده‌ی فلسطین.. مرگ عید در کشورتان مبارك باد. مقاومت در برابر جنایتکاران و اشغالگران یهودی گوارایتان باد. شما را جهادتان و ایستادگیتان مبارك باد
خوشا بحالتان ای دلیر مردان افغان.. مرگ عید در کشور شما رمز ایستادگی است و پایداری در برابر استعمارگر وحشی زمانه؛ آمریکای خودپرست... مبارک باد شما را ایستادگی و شجاعتتان...
خوشا بحالتان ای مردان سلحشور عراق بیباک.. مرگ عید در کشور شما ناقوسی است پرطنین از دلاور مردیهایتان در مقابل دژخیم استعمارگر غرب... درود باد بر شما شجاعت و مردانگیتان..
اما ما ایرانیان را جز بار شرم هیچ نیست!..
بسیجی و سپاهی برادرانش را می‌کشد. استعمارگرمان از خودمان است. دژخیممان زائیده‌ی همین میهن است. دیکتاتورمان لباس تقوا بر تن دارد!. طاغوت بر ما نماز عید می‌گذارد!..و فرعونهایمان عمامه بسر دارند!...
شما را به الله سوگند!..
به من بگویید: آیا عيد را در این میهن جایگاهی است؟!....

مخالفت شیعه های تندرو با تعطیلات سه روزه عید


به گزارش خبرگزاری اهوران نيوزبه نقل از سنى نيوز:بدلیل مخالفت شیعه های تندرو طرح افزايش( سه روز) تعطيلات عيد فطردر ایران منتفي شد
سنى نيوز: به گزارش خبرنگار سنی نیوز از تهران، طرح دادن اختيار به دولت براي تغيير ساعت كاري در ماه مبارک رمضان و افزايش تعطيلات عيد فطر از سوي مجلس شوراي (اسلامي) ايران مسترد شد.
برپايه اين گزارش اين طرح داراي بيش از 50 امضا بود كه امضاكنندگان در جلسه امروز مجلس امضاي خود را پس گرفتند به نحوي كه تعداد امضا‌كنندگان به كمتر از 15 نفر كاهش يافت و بر اين اساس اين طرح مسترد شد.
در همین زمینه:منصور ارضی مداح دربار رهبری سحر 4 شنبه در مسجد ارک شدیدا به تصویب طرح تعطیلات عید فطر درمجلس انتقاد کرد و این طرح را حرکت در مسیر وهابیون دانست.
به گزارش خبرآنلاین، این مداح شناخته شده که مواضع سیاسی‌ اش همواره خبرساز بوده، اعلام کرد: این طرح، طرح وهابی‌هاست که در جهت کمرنگ‌کردن عیدالله اکبر، عید غدیر خم ارائه شده است.
وی افزود: اگر قصد خدمت دارید برای تعطیلات عید غدیر برنامه‌ریزی کنید.
وی همچنین خطاب به نمایندگان مجلس گفت گه فریب این طرح را نخورند چرا که در واقع این طرح همراهی با وهابیون است، چرا حالا که وهابی‌ها در عربستان این روزها را تعطیل کردند ما هم باید این کار را تکرار کنیم؟
وی اشاره کرد که من می‌دانم این طرح را چه کسی ارائه داده اما اگر تصویب شود اعلام می‌کنم.
شایان ذکر است، هفته گذشته جمعی از نمایندگان طرحی را به منظور کاهش ساعت کاری ادارات در ماه مبارک رمضان و افزایش تعطیلات عید فطر ارائه دادند. بر اساس این طرح تعطیلات عیدفطر به سه روز افزایش می‏یابد و در عوض برای اینکه در سال کار و همت مضاعف، مجلس متهم به اعمال کم‎کاری در کشور نشود، دو تعطیلی رسمی دیگر حذف می‎شود. طراحان 15 خرداد و 29 اسفند را پیشنهاد داده بودند اما کمیسیون‏های تخصصی فرهنگی و اجتماعی 12 فروردین را جایگزین 15 خرداد برای حذف نعطیلات کردند.
محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور امروز چهارشنبه پس از جلسه هيئت دولت طي نشست خبري با خبرنگاران در خصوص تعطيلي روز‌هاي بعد از عيد فطر، گفت: در راستاي رفاه حال مردم روزه‌دار مثلا در صورتي كه جمعه عيد فطر اعلام شود، شنبه - روز پس از عيد فطر- تعطيل است.

پنجشنبه 30 رمضان و جمعه اولين روز عيد سعيد فطر







به گزارش خبرگزاری اهوران نيوزبه نقل از سنى نيوز: خبرنگار سنی نیوز از حرمین شریفین گزارش می دهد که شوراي عالي قضايي عربستان دقايقي پيش در اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه امشب (چهار‌شنبه‌شب 29 رمضان) هلال ماه شوال رويت نشد. بنابر اين فردا ( پنج شنبه) روز سي‌ام ماه مبارك رمضان و جمعه اولين روز از ماه شوال سال 1431هـق و عيد سعيد فطر است.
به گزارش خبرنگار سنى نيوز در رياض، پيش تر شوراي عالي قضايي عربستان از مردم اين كشور خواسته بود، چنانچه چهار‌شنبه شب هلال ماه شوال را رويت كردند، به نزديك‌ترين شعبه دادگاه محل زندگي خود خبر دهند.
گفتنی است، در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله کشورهای خلیج و افغانستان و پاکستان و فلسطین و مصر و اردن و یمن و کشورهای اروپایی روز جمعه 19 شهریور/سنبله 1389 هـ ش برابر با 10سپتامبر2010م اولين روز ماه شوال سال 1431هـ ق و عيد سعيد فطر است.
شایان ذکر است، كليه موسسات و سازمانهاي دولتي كشورهاي اسلامي بجز ایران به مدت يك هفته به مناسبت عيد سعيد فطر تعطيل خواهد بود. البته تعطيلي در عربستان سعودي از 25 رمضان آغاز شده است.
سایت سنی نیوز فرا رسیدن عید با سعادت فطر را بهمه ی مسلمانان جهان تبریک و تهنئت عرض می کند.
هلال رمضان در سرزمين عجايب!!!

هلال ماه مبارک رمضان بين حقيقت و خيال!

شکوه ختم میلیونی قرآن كریم در مسجدالحرام و مسجدالنبی



به گزارش خبرگزاری اهوران نيوزبه نقل از سنى نيوز:شب گذشته نزدیك به سه میلیون زائر،‌ نمازگزار و معتكف با حضور در مسجدالحرام در شهر مکه مکرمه و مسجدالنبی در مدینه منوره قرآن كریم را ختم كردند.
روزنامه "الشرق الاوسط" با اعلام این خبر نوشت: شبكه‏های اول و دوم عربستان و شبكه ماهواره‏ای "القرآن الكریم" و "سنت نبوی" ،‌این رخداد دینی را كه هر ساله با حضور میلیونها مسلمان از اقصی نقاط جهان در شبهای ماه مبارك رمضان به انجام می‏رسد، ‌به صورت مستقیم پخش كرد.
بر پایه این گزارش تصاویری كه از شبكه‏های تلویزیونی عربستان پخش شد، نشان می‏داد كه در مكه مكرمه علاوه بر صحنین حرم و صحن مطاف ، تمامی محوطه پیرامونی حرم شریف الهی از همۀ جهات مملو از نمازگزاران بود.
دوربین‏هایی كه از فراز بالاترین برج عربستان سعودی و یكی از بزرگترین برجهای جهان موسوم به "ابراج البیت" كه بر محوطه مشرف است، نمازگزاران پرشماری را به تصویر کشید كه حتی بر بالای كوههای اطراف حرم شریف و تا ابتدای تونل‏هایی كه این بخش از مكه مكرمه را به دیگر بخش‏های آن متصل می‏كند ، به نماز ایستاده بودند.
قرائت قرآن در قالب نماز در ساعت ۲۲و ۱۵ دقیقه سه شنبه شب به وقت مكه مكرمه پایان یافت و بعد از آن عبدالرحمن السدیس، امام جماعت مسجدالحرام، دعای ختم قرآن را قرائت كرد.
وی در دعاهای خود، از درگاه حق تعالی عزت و سعادت و سرافرازی مسلمین، رزق و روزی حلال، عفت و پاكدامنی برای جوانان مسلمان، ایمان و تقوای بیشتر و توفیق اطاعت و بندگی كامل خداوند را مسالت كرد، وی همچنین برای سیل زدگان پاكستانی دعا كرد تا بتوانند مشكلات خود را پشت سر بگذارند.
مدینةالنبی نیز شب گذشته شاهد جمعیت بسیاری در داخل و محوطه پیرامون حرم شریف نبوی بود كه با ختم قرآن، آماده وداع با این ماه پر خیر و بركت شدند.
برای اقامه نماز، نمازگزاران حتی از مصلاهای واقع در پشت بام بخش‏های توسعه یافته حرم شریف نبوی نیز استفاده كردند. علاوه بر محوطه وسیع پیرامون حرم در ضلع شمالی حرم كه امكان اقامه جماعت و واقع شدن در پشت سر امام را می‏دهد ،‌ گستره جمعیت حتی خیابانهای اطراف را تا مسافتی قابل ملاحظه بعد از حرم پوشانده بود و در خیابان ملك عبدالله، در سمت شمال حرم و تا جایی كه دوربین تلویزیونی قادر به تصویر كردن بود، ‌نمازگزاران به نماز ایستاده بودند.
گفتنی است تلویزیون دولتی سعودی هر دو نماز جماعت را مستقیما به سرتاسر جهان مخابره كرد و بسیاری از تلویزیونهای كشورهای عربی و نیز جهان اسلام مراسم نماز را برای بیننده‏های خود تكرار كردند

مخالفت‏های گسترده با فراخوان سوزاندن قرآن کریم

مقامات بلندپایه آمریکایی از فراخوان کلیسایی در فلوریدا برای سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم در آستانه حملات 11 سپتامبر به شدت انتقاد کرده‌اند.

هیلاری كلینتون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به فراخوان این کلیسا، آن را "اقدامی موهن و ننگین" خواند.
چندی پیش کلیسایی در ایالت فلوریدا موسوم به مرکز فراخوان جهانی کبوتر، 11 سپتامبر را به عنوان روز جهانی سوزاندن قرآن اعلام کرده و از طرفداران خود خواسته است در این روز، کتاب آسمانی مسلمانان را در مقابل انظار عمومی به آتش بکشند.
شماری دیگر از مقام‌های آمریکایی نیز این فراخوان را به شدت محکوم کرده و خواستار مقابله با این‌گونه اقدامات تبعیض ‌آمیز و نژادپرستانه شده‌اند.
یکی از منتقدان این اقدام "اریك هلدر"، دادستان كل آمریكا است که این فراخوان را "احمقانه و خطرناک" توصیف کرده است.
"پی جی کرولی"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز این اقدام را "غیرآمریکایی" دانسته است
کرولی با تحریک‌آمیزخواندن دعوت کشیش کلیسای فلوریدا گفت: امیدوار است، آمریکایی‌های بیشتری به مخالفت با این حرکت برخیزند. وی این اقدام را بی‌احترامی به یکی از ادیان بزرگ جهان توصیف کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «مطمئن هستم در سرتاسر آمریکا افراد بسیاری اعلام خواهند کرد، این راه بزرگداشت حادثه 11 سپتامبر نیست. در حقیقت این اقدام مطابق با تندروهایی است که حملات 11 سپتامبر را ترتیب دادند.»
این فراخوان از سوی "تری جونز"، کشیش این کلیسای تندروی پروتستان در ایالت فلوریدای آمریکا، اعلام شده است.
تری جونز سابقه طولانی در توهین به اسلام و مسلمانان دارد و در نوشته‌ها و کتاب خود اسلام را دینی شیطانی نامیده و خواهان محو پیروان آن از روی زمین شده است.
این در حالی است که، دعوت جونز به این اقدام، منجر به مخالفت‌های گسترده‌ای در میان رهبران مذهبی پروتستان، کاتولیک، یهودی و مسلمان امریکا شده است که مغتقدند اعتقادات جونز نقض ارزش‌های آمریکایی محسوب می‌شود.
گزارش‌ها همچنین حاکی است، این فراخوان منجر به چندین تظاهرات در شهرهای مختلف امریکا شده است.
در همین حال، "اندرس فوگ راسموسن" دبیر کل ناتو و ژنرال دیوید پتریوس فرمانده نیروهای تحت امر آمریکا در افغانستان نیز اعلام کردند، این اقدام موجب گسترش حملات علیه نیروهای آمریکایی می‌شود و جان سربازان این کشور در نقاط دیگر دنیا را به خطر می‌اندازد.
فراخوان موهن کشیش تری جونز افزون برمقامات آمریکایی، موجب انتقاد برخی دیگر از مقامات دیگر کشورها و همچنین موج اعتراضات مسلمانان جهان شده است.
پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر تبلیغات ضداسلامی در غرب علیه اسلام و به شکل‌های مختلف گسترش پیدا کرده است.
به تازگی نیز، طرح احداث یک مرکز اسلامی و مسجد نزدیک محل پیشین برج‌های مرکز تجارت جهانی در نیویورک که در حملات 11 سپتامبر ویران شدند با مخالفت برخی از گروه‌های تندرو آمریکا نیز روبه رو شده است.
به دنبال بالا گرفتن بحث در این باره تبلیغات گسترده‏‌ای علیه اسلام و مسلمانان در رسانه‌ها صورت گرفته و مخالفان تاسیس مسجد در مناطق مختلف آمریکا و به ویژه نیویورک پوسترهای ضداسلامی متعددی را روی دیوارها و حتی اتوبوس‌ها نصب کرده‌اند.
در همین حال، گزارش‌ها حاکی است، فردی شنبه (13شهریور) با ریختن گازوئیل در محل بنای یک مرکز اسلامی در ایالت تنسی این منطقه را به آتش کشید. پلیس فدرال آمریکا آتش‌سوزی را عمدی دانسته است.
با نزدیک شدن 11 سپتامبر که سالگرد حملات تروریستی سال 2001 میلادی به چند نقطه آمریکا از جمله برج‌های تجارت جهانی در نیویورک است، مسلمانان جهان و آمریکا هر روز، راهپیمایی‌های گسترده‌ای برای محکوم کردن فراخوان قرآن‌سوزی بر پا می‌کنند

مسجد الحرام از نمای بالا (عکس)

احكام و آداب و زكات عيد فطر



به گزارش خبرگزاری اهوران نيوزبه نقل از سنى نيوز:خداوند متعال دين راست و درستي را براي بندگانش برپاداشت و موضوعي باقي نمانده است مگر آنکه حکم آنرا برايشان تبيين فرموده و به راه هايي روشن رهنمون ساخته است کردارشان را نيک گردانيده و بر آباد کردن آنچه به آنان واگذارده است ياري شان مي دهد. در همين راستا شريعتي آمد که در ميان زندگاني دنيا و آخرت تعادل برقرار نموده و بطور همزمان به نيازهاي روح و کالبد بشر مي پردازد.
مشروعيت عيد نيز از اين قاعده مستثني نيست. چراکه، دين حنيف اسلام احکام ويژه ي آن را بيان داشته و رفتار فرد مسلمان را در اين مناسبت نيز با دين و آئين خداوند همسو نموده است. در ادامه بطور گذرا در مورد برخي احکام و آداب مربوط به مشروعيت عيد بحث مي شود:
گرفتن روزه در روز عيد حرام است. که اولين عيد مي باشد. چنانچه امام بخاري از حضرت عمر رضي الله عنه روايت نموده است که ايشان قبل از خطبه(روز عيد) نماز گزارد و آنگاه در خطبه اش چنين فرمود: « يا أيها الناس إن رسول الله صلى الله عليه وسلم قد نهاكم عن صيام هذين العيدين، أما أحدهما فيوم فطركم من صيامكم، وأما الآخر فيوم تأكلون نُسُكَكَم » . يعني: "اي مردم بدانيد که رسول الله صلي الله عليه و سلم از روزه گرفتن در اين دو عيد نهي فرمودند، اما اولي که روز شکستن روزه ي تان است و ديگري روزيست که در آن قرباني هايتان را مي خوريد."
بسيار تکبير گفتن و ياد کردن بزرگي خداوند در شب عيد مستحب است. بدليل فرمايش خداوند متعال: { ولتكملوا العدة ولتكبروا الله على ما هداكم } (البقرة: 185) يعني: "و مي خواهد که تمام کنيد شمار را و به بزرگي ياد کنيد خدا را به شکر آنکه راه نمود شما را." تکبير گويي از غروب آفتاب آخرين روز ماه رمضان آغاز شده و تا نماز عيد ادامه مي يابد. اين عمل در همه ي اماکن صورت مي گيرد. در عيد فطر پس از نمازهاي پنجگانه تکبير گفته نمي شود.
در تکبير اينچنين گويند: الله أكبر الله أكبر، لا إله إلا الله، والله أكبر الله أكبر ولله الحمد. در صورتيکه سه بار تکبير گفته شود نيکوست و در اين رابطه موضوع گسترده است.
استحمام و نظافت براي عيد سنت است؛ آمده است که ابن عمر رضي الله عنه، که به پيروي از سنت و پايبندي بدان معروف است، چنان مي کرد. همچنين پوشيدن بهترين لباس ها مستحب مي باشد، آنگونه که ابوداود در حديث حضرت عايشه رضي الله عنها را آورده است که پيامبر خدا صلي الله عليه و سلم فرموده اند: « ما على أحدكم أن يكون له ثوبان سوى ثوبي مهنته لجمعته » روز عيد از لحاظ مفهوم شبيه جمعه است، بنابراين انجام اين کار سنت است.
تناول نمودن چيزي، ترجيحاً خرما، پيش از آنکه براي نماز خارج شود سنت است. چنانچه امام بخاري در حديثي از حضرت انس رضي الله عنه روايت نموده است « كان النبي صلى الله عليه وسلم لا يغدو يوم الفطر حتى يأكل تمرات » : که پيامبر صلي الله عليه و سلم روز عيد فطر جز مقداري خرما چيزي نمي خورد. ابن حجر حديث را بعنوان دليلي براي بستن راه زياده روي در روزه داري بيان نموده است.
پياده راه افتادن به سوي نماز عيد پسنديده است، به دليل حديثي، که ترمذي آن را روايت نموده و به حسن بودن حديث رأي داده است، در آن حضرت علي رضي الله عنه مي فرمايد: « من السنة أن تخرج إلى العيد ماشياً، وأن تأكل شيئاً قبل أن تخرج » يعني: "سنت آنست که براي عيد پياده خارج شده و قبل از خروج چيزي ميل شود."
و سنت چنين است که رفتن به سوي عيد از يک راه و برگشت از آن از راه ديگري باشد. آنگونه که رسول خدا صلي الله عليه و سلم عمل نموده اند، جاييکه امام بخاري روايت مي نمايد: جابر رضي الله عنه تعريف مي کند که: "پيامبر صلي الله عليه وسلم در روز عيد راه ها را بطور مخالف برمي گزيدند."
اهل علم براي اينکار دلايل بسياري را برشمرده اند، از جمله: آشکار ساختن نشان و رسوم خداوندي با رفت و آمد در اداي اين فريضه، بخشم درآوردن منافقان، سلام کردن بر رهگذران هردو راه، گواهي ساکنان انس وجن هر دو راه، به فال نيک گرفتن آن براي تغيير حال در جهت مغفرت و خوشنودي خداوند، برآوردن نياز نيازمندان در هر دو راه، البته همگي دلايل فوق و بسياري علت هاي ديگر نيز مي تواند درست باشد.






بيرون رفتن زنان در روز عيد براي حضور در نماز عيد و شنيدن خطبه ايرادي ندارد و حتي بعضي از اهل علم آنرا مستحب نيز دانسته اند. کل موضوع مشروط به امنيت از فتنه مي باشد؛ دليل آن حديثي است که مسلم در صحيح خويش از ام عطيه روايت کرده است: « أَمَرَنا رسول الله صلى الله عليه وسلم أن نخرجهن في الفطر والأضحى، العواتق، وذوات الخُدُور، فأما الحُيَّضُ فيعتزلن الصلاة، ويشهدن الخير ودعوة المسلمين » "پيامبر خدا صلي الله عليه و سلم به ما امر فرمودند که براي روزهاي عيد فطر و قربان زنان دوشيزه و خانه دار ما بيرون آييم. ولي آنانکه در حالت حيض بودند از نماز دوري نموده و در اکرام و دعوت مسلمانان شرکت مي جستند." کلمه ي العواتق: جمع عاتق بوده و به معني زن جوان که هنوز شوهر نکرده است. و الخدر: همان پوششي است که دختر را در منزل پنهان مي دارد، که بعداً به هر نوع پوششي مانند خانه و شبيه به آن اطلاق گرديد و جمع آن خدور است و منظور در اينجا زنان خانه دار مي باشد.
در اينجا آگاهي از اين موضوع ضرورت دارد که بدانيم بر زنان لازم است در روز عيد و غير آن با آرايش و عطر يا با لباسي که براي جلب توجه ديگران پوشيده شده و يا هر نوع لباس غير شرعي خارج نشوند. فرمايش خداوند متعال را يادآور مي شويم که: { وقل للمؤمنات يغضضن من أبصارهن ويحفظن فروجهن ولا يبدين زينتهن إلا ما ظهر منها وليضربن بخمرهن على جيوبهن{ " و بگو زنان مسلمان را که بپوشند چشم خود را و نگاه دارند شرمگاه خود را و آشکار نکنند آرايش خود را مگر آنچه ظاهر است از آن موضع و بايد فروگذارند چادرهاي خود را بر گريبانهاي خود." (نور:31)
زكات فطر
حكمت زكات فطر:
از ابن عباس روايت است : "فرض رسول الله صلى الله عليه و سلم زکاة الفطر طهرة للصائم من اللغو و الرفث، و طعمة للمساکين فمن أداها قبل الصلاة فهي زکاة مقبولة، و من أداها بعد الصلاة فهي صدقة من الصدقات) (صحيح ابن ماجة 1480)
«پيامبر صلى الله عليه و سلم زکات فطر را به عنوان پاک کننده‌ي روزه‌دار از سخنان بيهوده و دشنام و بعنوان رزق و خوراکي براي مساکين واجب کرده است. پس هر کس آنرا قبل از نماز (عيد) بدهد، آن زکاتي قبول است و هر کس آنرا بعد از نماز عيد پرداخت کند صدقه‌اي همچون (ساير) صدقات است (به عنوان زکات فطر محسوب نمي‌شود)».
زکات فطر بر چه کساني واجب است؟
زکات فطر بر هر مسلمان آزادي که بيش از قوت يک شبانه روز خود و خانواده‌اش داشته باشد، واجب است. و بر شخص واجب است که زکات فطر خود و کساني را که نفقه آنها بر عهده او است مانند همسر و فرزندان و خدمتکارش – اگر مسلمان باشند – بپردازد.
از ابن عمر روايت است: "أمر رسول الله-صلى الله عليه وسلم- بصدقة الفطر عن الصغير والکبير والحر والعبد ممن تمونون). (صحيح – بيهقى 161/4)
«پيامبر -صلى الله عليه وسلم- به دادن زکات فطر از کوچک و بزرگ و آزاد و برده، و کساني که نفقه آنها بر عهده شما است امر فرموده است».
مقدار زکات فطر
مقدار واجب براي هر نفر نيم صاع از گندم يا يک صاع از خرما يا مويز يا جو يا کشک يا ساير چيزهايي است که جايگزين اينها مي‌شوند مانند برنج و ذرت و مانند اينها که به عنوان قوت مصرف مي‌شوند.
دليل اينکه مقدار واجب از گندم نيم صاع است حديث عروه بن زبير است که مي‌گويد : "أن أسماء بنت أبي بکر کانت تخرج علي عهد رسول اللهr عن أهلها – الحر منهم و المملوک – مدين من حنطة أو صاعا من تمر، بالمد أو بالصاع الذي يقتاتون به" (الطحاوي 43/2))
«اسماء دختر ابوبکر در زمان پيامبر صلى الله عليه و سلم زکات فطر افراد آزاد و بردة خانواده‌اش را مي‌داد که مقدار آن دو مد گندم (دو مشت متوسط) با يک صاع خرما بود، با مد و صاعي که قوت را با آن پيمانه مي‌کردند».
و دليل وجوب يک صاع از غير گندم حديث ابوسعيد خدري است که گفت : "کنا نخرج زکاة الفطر صاعا من طعام أو صاعا من شعير، أو صاعا من تمر. أو صاعا من أقط أو صاعا من زبيب) (متفق عليه)
«ما زکات فطر را که مقدار آن يک صاع از طعام يا يک صاع از جو يا يک صاع از خرما يا يک صاع از کشک يا يک صاع از مويز بود مي‌داديم».
هر صاع برابر چهار مُدّ (مشت متوسط) است و هر مُدّ تقريبه برابر است با 750 گرم، در نتيجه زكات فطر براى هر فرد برابر است با 3 كيلو گرم كه برابر با يك صاع يعنى چهار مُدّ ميباشد.
ووي در شرح مسلم (6/70) مي‌گويد :
«عامه فقهاء دادن قيمت بجاي جنس را جايز ندانسته‌اند ولي ابوحنيفه آن را جايز دانسته است». مي‌گويم: قول ابوحنيفه مردود است چون ) و ما کان ربک نسيا ( «و پروردگار تو هرگز فراموشکار نبوده است». و اگر پرداخت قيمت به جاي جنس جايز مي‌بود خدا و رسول او، آن را بيان مي‌فرمودند؛ بنابراين توقف بر ظاهر نصوص بدون تحريف و تأويل واجب است.
زمان پرداخت زکات فطر
پرداخت نکردن به موقع آن بدون عذر حرام است.
از ابن عباس روايت است : (فرض رسول الله صلى الله عليه و سلم زکاة الفطر طهرة للصائم من اللغو و الرفث، و طعمة للمساکين، فمن أداها قبل الصلاة فهي زکاة مقبولة، ومن أداها بعد الصلاة فهي صدقة من الصدقات) (صحيح ابن ماجة 1480)
«پيامبر صلى الله عليه و سلم زکات فطر را به عنوان پاک‌کننده روزه‌دار از سخنان بيهوده و دشنام و بعنوان رزق و خوراکي براي مساکين واجب کرده است، پس هر کس قبل از نماز (عيد) آن را بپردازد، آن قبول است و هر کس بعد از نماز عيد آن را بدهد صدقه‌اي همچون (ساير) صدقات است. (به عنوان زکات فطر محسوب نمي‌شود)».
از ابن عمر روايت است : (أمر رسول الله صلى الله عليه و سلم بزکاة الفطر أن تودي قبل خروج الناس إلي الصلاة) (متفق عليه)
«پيامبر صلى الله عليه و سلم دستور داد تا زکات فطر قبل از خروج مردم براي نماز عيد، پرداخت شود».
زكات فطر از بعد از غروب خورشيد روز آخر رمضان شروع شده و تا قبل از نماز عيد ادامه خواهد داشت ولى جايز است که زکات فطر يک يا دوروز قبل از عيد به کسي که آن را مي‌گيرد پرداخت شود :
از نافع روايت است : "کان ابن عمر يعطيها الذين يقبلونها، و کانوا يعطون قبل الفطر بيوم أو يومين) (بخارى 1511/375/3)
«ابن عمر زکات فطر را به کساني که آنرا قبول مي‌کردند مي‌داد و به آنان يک يا دو روز قبل از عيد داده مي‌شد».
مستحقان زکات فطر
زکات فطر تنها به مساکين داده مي‌شود؛ به دليل فرموده پيامبر صلى الله عليه و سلم در حديث ابن عباس : (وطعمة للمساکين) (صحيح ابن ماجة 1480)
«زکات فطر رزق و خوراکي براي مساکين است».
و جائز است كه زكات فطر چند نفر به يك مسكين مستحق داده شود.
و در پايان، تبريک گفتن و شادباش عيد ايرادي ندارد، مثلاً به کسي که ملاقات مي نمايد بگويد: "خداوند از ما و شما قبول کند، و بر ما و شما آن را پر خير و برکت گرداند و عيدتان مبارک"، و مانند اين ها؛ بدليل حديثي از ابوامامه باهلي رضي الله عنه که هنگام مراجعت از (نماز) عيد بهمديگر مي گفتند: خداوند از ما و شما بپذيرد. {تقبل الله منا ومنك.} و امام احمد رحمه الله عقيده دارد اسناد حديث ابوامامه رضي الله عنه نيکوست. ابن تيميه رحمه الله بيان مي دارد: "از بسياري از صحابه روايت شده که اين کار را انجام مي داده اند و ائمه بعد از ايشان، مانند امام احمد و ديگران، بدينکار رخصت داده اند."
اين موارد گزيده اي از احکام و آداب مربوط به عيد بودند. خوشا آنانکه به شريعت و راه پروردگارشان پايبند بوده و در حدود اوامر و نواهي او بازايستند و دنيا را وسيله ي آخرت قراردهند. که اين کار بهترين چيزي است که براي آن بار و توشه بربندند و شايسته است که در نيل بدان رقابت کنندگان از هم پيشي بگيرند و عمل کنندگان درآن بکوشند. عيدتان مبارک باد و خداوند طاعت ما و شما را قبول فرمايد.