۱۳۸۹ آبان ۱, شنبه

کانال نور در میلونها خانه در سراسر جهان بیننده دارد

به گزارش آهوران نیوز به نقل از المختصر: نائب رئیس کانال فارسی نور که برنامه هایش را برای بیش از 120 میلیون نفر از ملتهای مختلف پخش می کند گفت: تعداد بینندگان این کانال به صورت چشمگیری در ایران و افغانستان و تاجیکستان و اقلیتهایی در کشورهای عربی افزایش یافته  است .

استاد خالد سادات در یک تماس تلفنی با سایت اسلام الیوم افزود: سیاسیت این کانال برگرفته از این آیه ی قرآن کریم است که می فرماید (أدع الی سبیل ربک بالحکمة و الموعظة الحسنة...).

وی در ادامه گفت: قریب به 120 میلیون نفر در ایران و افغانستان و تاجیکستان به علاوه ی دهها هزار نفر در کشورهای عربی همجوار با ایران به زبان فارسی صحبت می کنند، که کانال نور در این دو سال توانسته است در میان ایرن افراد برنامه های خود را برای اهل سنت در این کشور ها و دیگر افراد جامعه پخش کند .

آقای سادات گفت: روزانه 800 اس ام اس از طرف بینندگانمان از کشورهای مختلف دریافت می کنیم. که این خود نشاندهنده ی میزان استقبال مردم و وسیله ای برای ارتباط بین این کانال و بینندگان خود می باشد .

وی با اشاره به اینکه در آمریکا و کانادا صدها هزار تن از فارس زبانان زندگی می کنند افزود: ما با کانال فارسی زبان صدای افغانستان که از ماهواره ی گلاسکی 19 و از آمریکا برنامه های خود را پخش می کند صحبت کرده ایم و توافق شده است که آنها ساعاتی از پخش کانال خود را به پخش برنامه های ما اختصاص دهند، که ان شاء الله این کار در نوامبر آینده صورت می پذیرد و با این حساب کانال نور در تمام نقاط دنیا به جز استرالیا پخش خواهد شد .

گفتنی است برنامه های کانال نور در ابتدای شعبان سال 1429 ه. ق (8/8/2008) با پخش آزمایشی آغاز شد و در 18 رجب 1430 به صورت رسمی شروع به کار کرد . و هر 4 ماه به طور منظم یک سری برنامه جدید پخش خواهد کرد . که به گفته ی آقای سادات در این روزها قصد دارد مرحله ی چهارم از برنامه ی خود را شروع کند .

هیچ نظری موجود نیست: