۱۳۸۹ شهریور ۱۸, پنجشنبه

ایران به ساخت بمب اتمی نزدیک شده است.

به گزارش خبرگزاری اهوران نيوزازبه گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از المختصر: یک روزنامه ی بریتانیایی فاش ساخت که ایران بزرگترین گردنه را در راه ساخت بمب هسته ای  پشت سر گذاشته است و تحریمهای گذشته هیچ مشکلی را برای برنامه ی هسته ای ایران به همراه نداشته است .

روزنامه دیلی تلگرام در شماره ی روز سه شنبه ی خود اعلام کرد که : آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید دارد که ایران 22 کیلو گرم 20 درصد را تولید کرده است و این مقدار برای ساخت بمب اتمی کفایت می کند و ایران گردنه ی اصلی در مقابل ساخت بمب هسته ای را پشت سر گذاشته است .

این روزنامه از کارشناسان اسلحه های اتمی نقل می کند که : تولید اورانیوم با خلوص 90 % که برای بمبها اتمی به کار می رود کار سختی نیست .

و گفتند : انکار مکرر ایران در مورد توضیحات بیشتر در مورد ساخت کلاهک هسته ای که قادر به حمل بمب هسته ای می باشد نقض آشکار قوانین بین المللی به شمار می رود .

این روزنامه افزود : تحریمهای اخیر با وجود افزایش سختگیری از طرف رئیس جدید آژانس انرژی اتمی "یوکا امانو" هیچگونه مشکلی در راه پیشرفت برنامه ی هسته ای ایران نداشته است .

به گفته ی این روزنامه ، ایران ذخایر اورانیوم خود را که دارای خلوص 5% بود از ماه می گذشته تا 15 % افزایش داده است و 2.8 تن اورانیوم در مخازن خود دارد .

به گفته ی روزنامه ی فاینال شال تایمز ، مقدار اورانیوم با خلوص کم ایران اگر به خلوص 90% برسد برای ساخت 3 بمب اتمی کافی است ولی آنچه مورد تردید است این است آیا ایران توانایی ساخت کلاهک هسته ای بای حمل بمب را دارد یا خیر ؟ .

هیچ نظری موجود نیست: