۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

عید شما هم مبارک باد!

عبدالله حيدري
عید آمد و بهار عاشقان رخت بر بست:


به گزارش خبرگزاری اهوران نيوزبه نقل از سنى نيوز: ماه مبارک رمضان بهار عاشقان و موسم عابدان و شادابی دل مؤمنان است، قبل از فرا رسیدن این ماه مبارک نسیم و طراوت و شادابی وزیدن می‌گیرد، همچنان که پیش از نزول باران نسیم سرد و خوشگواری می‌وزد و فرا رسیدن باران را مژده می‌دهد، پیش از فرارسیدن رمضان نیز نسیم دلکشی می‌وزد که قلب مؤمنان را نوازش می‌کند.


بهار می‌آید و موسم عبادت و طاعت و بندگی فرا می‌رسد. هرکس تلاش می‌کند پروردگارش را از خود بیشتر راضی کند و قلب کوچک خود را با سیل اشک ندامت شستشو دهد. هرکس تلاش می‌کند نمره و امتیاز بیشتری بگیرد، اما زمان محدود است اول و دوم و سوم و چهارم ناگهان رمضان به پایان می‌رسید، بهار عبادت و طاعت و بندگی و تلاوت و ذکر و دعا و نماز و نیایش به پایان می‌رسد، اما خوشا به حال کسانی که همیشه بهار دارند و هرروز و هر شب شان رمضان است.


با وداع رمضان عید فطر فرا می‌رسد، برای همه امت اسلامی عید است، هر مسلمان با پیروی از سنت مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم دو عید بزرگ اسلام عید فطر و عید اضحی (البته نوروز و غدیر و قبرستان و مرده شوخانه و تولد و وفات صدها نوه نبیره بعضی بزرگان دینی نزد بعضی ها عیدهای اصلی اسلام هستند!) را جشن می‌گیرد، وحتی الامکان در چهارچوب شریعت اظهار خوشحالی می‌کنند، اما هرکس با توجه به شرایط خاص خود عید خودش را دارد.


پس اجازه دهید باهم عید را به همه مسلمین تبریک بگوئیم. و به بعضی هم خصوصی تبریک عرض کنیم.


عابدان حرمین شریفین! عید شما مبارک باد، خداوند طاعات و عبادات همه شما را قبول و دعاهای شما را در حق امت اسلامی اجابت فرماید، خوشا به حال شما که با توفیق خداوند توانستید در بهترین نقطه روی زمین به عبادت و طاعت بپردازید، و با زنده‌کردن سنت اعتکاف از این موسم عظیم بهترین استفاده را ببرید.


مجاهدان سربکف! در تمامی میدان‌های جهاد و مبارزه و مقاومت عید شما هم مبارک و طاعات و عبادات‌تان قبول باد.


مؤمنان و عابدان سایر اقطار اسلامی! و تمام مساجد دنیا عید شما مبارک و طاعات شما قبول باد.


بیماران خوابیده در بستر بیمارستان یا در گوشه خانه! عید شما هم مبارک و طاعات و عبادات شما که چه بسا با اشاره انجام داده اید قبول درگاه الله أرحم الراحمین باد.


زندانیان دربند در زندانهای و سلول‌های انفرادی و اجتماعی! عید شما هم مبارک و طاعات و عبادات همه قبول باد.


شهدای گلگون کفن راه عقیده و آزادی! عید شما هم مبارک باد. خوش به حال شما که رفتید و از شر بعضی ها خوش اخلاقهای اسلام ناب راحت شدید!


آوارگان و مهاجران و پناهندگان بی‌جا و بی‌خانه! عید شما هم مبارک باد و طاعات‌تان قبول باد.


مادران و خواهران و یتیمان و پیرمردانی که محتاج و بی‌سرپرست در گوشه کلبه محقری نشسته اید! عید شما هم مبارک.


فقیران و محتاجانی که برای افطار و سحر از قوت لایموت محروم بودید! و جز آب و نان خشک چیزی نداشتید، عید شما هم مبارک.


صاحبان نعمت و سفره های رنگین که از پرخوری سحر تا وقت افطار سر از بالین بلند نمی‌کردید! عید شما هم مبارک.


کارگران و عزیزانی که با گلوی خشک کار می‌کردید! و زحمت می‌کشیدید تا افطار مختصری برای خانواده خود مهیا کنید، عید شما هم مبارک.


ملت رنج ‌دیده و ستم‌کشیده فلسطین! که خداوند تقدیر و قسمت شما را چنین نوشته، که بعضی‌ها با خون، بعضی‌ها با اعضا و بعضی با نام و آبروی شما تجارت می‌کنند و شما همیشه در رنج و عذابید و هزینه تمسک و پایبندی به دین خود را می‌پردازید، عید شما هم مبارک.


ملت رنج‌کشیده افغانستان! که سه دهه است قربانی توسعه ‌طلبی و سلطه‌جویی و خودخواهی این و آن هستید، و هر جنایت ‌کاری زور و اسحله خود را بر روی شما آزمایش می‌کند، عید شما هم مبارک.


ملت زجرکشیده عراق! که چند سال است قربانی توطئه و خیانات دشمنان دور و نزدیک هستید و بهترین نخبگان شما را گلچین می‌کنند و کفن می‌پوشند، عید شما هم مبارک.


مسلمانان مظلوم و زیر ستم کشمیر! که گناه نابخشودنی آزادی خواهی را مرتکب میشوید عید شما هم مبارک.


ملت دورافتاده چچن قهرمان! و شیرمردان کوهستان که قرن‌هاست برای نابودی شما زورآزمایی می‌کنند، اما شما همچنان زنده و سربلند هستید، عید شما هم مبارک.


ملت عزیز ایران! که سه دهه است قربانی هوسرانی حاکمان دروغگو و ستمگر شده اید و به نام دین و خدا و پیامبر و اهل بیت از شما سواری می‌گیرند، عید شما هم مبارک.


اهل سنت ایران! ای نسل شیران و دلیران، و ای دست و پابستگان و اسیران! که پانصد سال است به دست خونخواران صفوی و ستمگران دین‌فروش ولایت فقیه اسیر هستید، عید شما هم مبارک.


علمای شجاع اهل سنت! که از دین و ناموس پیامبر گرامی r و مقدسات اسلام دفاع می‌کنید، عید شما هم مبارک.


درباریان دین‌فروش سنی نما که آبروی دین و علم را به تاراج دادید، و خسر الدنیا و الآخره شدید و دین خود را بخاطر دنیای دیگران قمار زدید عید شما هم مبارک.


مولانا علی خیرشاهی، ماموستا ایوب گنجی، شیخ محمد دوسری و سایر زندانیان عقیدتی و سیاسی در زندان‌های اسلام ناب! عید شما هم مبارک.


علمای مجاهد و شیر مردان قهرمان اهل سنت که سالهاست طعم تلخ زندان و شکنجه و و اسارت و هجرت و غربت و جفای نامردان بی مروت را تحمل می کنید اما تن به ذلت نداده اید عید شما هم مبارک.


آیت الله بروجردی! و سایر شیعیان آزاده‌های که صرفا به خاطر داشتن اندیشه مخالف در زندان بسر می‌برید، عید شما هم مبارک.


موسوی و کروبی و خاتمی و رفسنجانی! که پشت نوبت ایستاده اید تا برای سلول خالی شود عید شما هم مبارک.


ابطحی و عطریانفر و سایر اعتراف کنندگان زورکی! عید شما هم مبارک.


زندانیان سیاسی! و جوانان بی گناهی که پس از انتخابات دستگیر و روانه زندان شده اید، عید شما هم مبارک.


خانواده‌های زندانیان و بازماندگان شهداء! و قربانیانی که عزیزان‌ تان را طی سی سال گذشته از دست داده اید، عید شما هم مبارک.


زندانبانان و شکنجه‌گران زندان‌های اوین و وکیل آباد و یزد و اطلاعات و کهریزک ‌ها و سایر بازداشت‌گاه‌ها، عید شما هم مبارک.


دادستان‌ها و قاضیان ستمگر و ضد عدالت! که بویی از شرف و انسانیت نبرده اید، عید شما هم مبارک.


عزیزان رنج‌کشیده‌ای ای که به بهانه‌های مختلف مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفته اید، عید شما هم مبارک.


و خلاصه همه مؤمنین مؤمنات و سایر انسان‌های آزاده! عید بر همه شما مبارک و به امید آن که روزی حق به حقدار برسد و ما و نسل‌های بعد از ما شاهد عدالت کامل در جهان باشیم. همچون عدالت خلفای راشدین و عمرفاروق و عمر بن عبدالعزیز.که رحمت و رضوان و خوشنودی خداوند بر روان پاک همه آنان باد.


خدایا! بخاطر همه نعمتهای بی شمارت که هیچ قیمتی نمی توان برایشان گذاشت شاکر و سپاسگذار و ممنون توییم.






اللهم لا نحصی ثناءا عليك أنت كما أثنيت علي نفسك.الحمدلله أولا و آخرا.





هیچ نظری موجود نیست: